2022-06-23, 17:12
  #170341
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Precis. Kriget upphör inte bara för att Ryssland slutar kriga. Ukraina måste förmås acceptera avslutningen på stridigheterna. Så länge man slåss på ukrainsk mark är det försvarskrig, även om ryssarna inte skjuter tillbaka.

Varför ska Ukraina förmås avsluta kriget. De kommer att slåss tills dess att orcharmen är ute ur Ukraina!

Skönt att börjar se att Ukraina fått lite ordentligt artileri nu!

Kommer flyta en hel massa orchblod framöver!
Citera
2022-06-23, 17:16
  #170342
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Ryssarna själva startade DPR/LPR enbart i syfte att ge sig själva en ursäkt att sedan gå in
och stödja rörelsen , en slags "under cover" ockupation kan man säga.

Det var Ukrainas väst-styrda ledare som startade en anti-rysk revolution och började mörda oskyldiga ryssar med hjälp av nazister. Detta efter att de avsatt en pro-rysk ledare i Kiev.

Sen åker de till Donbass och startar ett långvarigt krig mot civilbefolkningen, begår krigsbrott och urskillningslösa bombräder mot miljonstaden Donetsk. 14.000 civila offer fram till 2022.

Med tanke med all skit Ukraina och USA gjort sedan 2014, så har Ryssland legitimitet att försvara rysktalande och etniska ryssar i östra ukraina. Ukraina har ingen rätt över Donbass med den politiken de fört från Maidan revolutionen.
Citera
2022-06-23, 17:17
  #170343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Även den här tråden verka ha tystats bland Zelensky fansen...
På tal om Zelensky, i veckan så höll clownen Zelensky som vanligt ett tal, den här gången vände han sig till de Afrikanska nationerna. Clownen påpekar att det är Ryssland som håller Afrika som "gisslan" genom att förhindra tillförseln av spannmål till Afrika. Det sägs att endast fåtal afrikanska länder deltog i det mötet. Det säger ganska mycket. Ingen som tar clownen på allvar längre.

De vill väl hålla sig väl med Ryssland eftersom det är Ryssland som dikterar villkoren för export av spannmål.
Citera
2022-06-23, 17:17
  #170344
Medlem
Jirens avatar
SUPERVAPNET PÅ PLATS I UKRAINA.

Det amerikanska robotsystemet HIMARS (High Mobility Artillery Rocket Systems) är nu på plats i Ukraina.

"Tack till min amerikanska kollega och vän försvarsminister Lloyd Austin för dessa kraftfulla verktyg! Sommaren kommer att bli varm för ryska ockupanter,” skriver den ukrainska försvarsministern Oleksii Reznikovpå på Twitter.

HIMARS är ett av världens mest avancerade robotsystem med över 70 kilometers räckvidd. Det ger Ukraina som befinner isg i en allt mer pressat läge i de östra delarna av landet, en helt ny möjlighet att skjuta långt in bakom de ryska frontlinjerna.

Robotsystemet har levererats mot ett ukrainskt löfte att inte skjuta över gränsen till Ryssland eftersom det skulle öka spänningarna mellan NATO och Ryssland.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-06-23, 17:17
  #170345
Medlem
leachs avatar
Orcherna är desperata.
Russian Tu-95MS bombers launched 6-10 cruise missiles from over Caspian Sea towards Ukraine
https://liveuamap.com/en/2022/23-june-russian-tu95ms-bombers-launched-610-cruise-missiles
Citera
2022-06-23, 17:22
  #170346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Det var Ukrainas väst-styrda ledare som startade en anti-rysk revolution och började mörda oskyldiga ryssar med hjälp av nazister. Detta efter att de avsatt en pro-rysk ledare i Kiev.

Sen åker de till Donbass och startar ett långvarigt krig mot civilbefolkningen, begår krigsbrott och urskillningslösa bombräder mot miljonstaden Donetsk. 14.000 civila offer fram till 2022.

Med tanke med all skit Ukraina och USA gjort sedan 2014, så har Ryssland legitimitet att försvara rysktalande och etniska ryssar i östra ukraina. Ukraina har ingen rätt över Donbass med den politiken de fört från Maidan revolutionen.

Varför bor det så många ryssar i Donbass om det nu är så hemskt? Är ju ingen liten tidsperiod vi snackar om, 7 år av förtryck från staten men dpm har ändå inte flyttat till det dom enligt dig ser som sitt hemland?
Citera
2022-06-23, 17:22
  #170347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Det var Ukrainas väst-styrda ledare som startade en anti-rysk revolution och började mörda oskyldiga ryssar med hjälp av nazister. Detta efter att de avsatt en pro-rysk ledare i Kiev.

Sen åker de till Donbass och startar ett långvarigt krig mot civilbefolkningen, begår krigsbrott och urskillningslösa bombräder mot miljonstaden Donetsk. 14.000 civila offer fram till 2022.

Med tanke med all skit Ukraina och USA gjort sedan 2014, så har Ryssland legitimitet att försvara rysktalande och etniska ryssar i östra ukraina. Ukraina har ingen rätt över Donbass med den politiken de fört från Maidan revolutionen.


Ja, otroligt orättvist. Det ni måste lära er är att det är en ny säkerhetsordning i Europa. Putin fick rätt. Det som blev helt fel är att Ryssland inte har ett skit att säga till om längre
Citera
2022-06-23, 17:25
  #170348
Avstängd
Sveriges Energimyndighet utfärdar varning för kommande brist på naturgas https://www.echemi.com/community/sweden-declares-early-warning-for-potential-gas-supply-disruptions_mjart2206221050_129.html
SSAB har hittills fått sin gas för driften av stålverket via Finlands pipeline från Ryssland
https://newsbeezer.com/swedeneng/the-swedish-ssab-buys-gas-from-russia-via-finland/

Sverige använder sällan gas till hushållen men däremot till industrin via Danmark och Finland
Gasen är nu strypt till Danmark och Finland från Ryssland

Tyskland varnar nu för att energimarknaden kollapsar
https://www.di.se/nyheter/tyskland-varnar-for-att-energimarknaden-kan-kollapsa/
__________________
Senast redigerad av Mary99 2022-06-23 kl. 17:29.
Citera
2022-06-23, 17:26
  #170349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Orcherna är desperata.
Russian Tu-95MS bombers launched 6-10 cruise missiles from over Caspian Sea towards Ukraine
https://liveuamap.com/en/2022/23-june-russian-tu95ms-bombers-launched-610-cruise-missiles
Och dessa kryssningsmissilerna sköts på måfå i blindo. Ryssen slänger iväg vad man har
Citera
2022-06-23, 17:26
  #170350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Varför bor det så många ryssar i Donbass om det nu är så hemskt? Är ju ingen liten tidsperiod vi snackar om, 7 år av förtryck från staten men dpm har ändå inte flyttat till det dom enligt dig ser som sitt hemland?

De snackar skit. Det dog 25 personer 2021. Seperatisterna höll på att provocera som fan.
Ändå kunde man röra sig mellan Ukraina och ockuperat område. Folk åkte hem och klippte gräset...folkmord sa Bull.
Citera
2022-06-23, 17:27
  #170351
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
vilka är dom här målen då? Kan du dra upp dom och ta då inte vad dom vill just nu, utan vad målen var från början?

Sen, när målen är uppnådda, tror dom kriget slutar när bajsputin säger, nu slutar vi för nu har vi vunnit? för ryska "soldater" flyer, slaktas eller ger sej hej vilt när Ukraina gör motanfall. Och dom bygger upp för fler och fler motanfall.

Leta på nätet. Det blir bara en ändlös diskussion om det ska gå via ombud.
Citera
2022-06-23, 17:28
  #170352
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Varför bor det så många ryssar i Donbass om det nu är så hemskt? Är ju ingen liten tidsperiod vi snackar om, 7 år av förtryck från staten men dpm har ändå inte flyttat till det dom enligt dig ser som sitt hemland?


Fly från sitt hemland? Kollar du upp krig genom historien så vägrar folk ofta fly från sina hemländer för att de älskar sitt hem, sitt folk och sin nation. Ryssar har genomlevt många krig genom historien och de har en helt annan mentalitet jämfört med svenskar.

En av skälen till att de är kvar är just för att de försvarat sig militärt och skapat en frontlinje mot Ukraina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in