2022-06-23, 15:52
  #170305
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det viktiga är om uppgifter är relevanta, inte varifrån de kommer. Så mycket skräp som MSM pumpat ut i denna konflikt saknar motstycke. Det finns de som läser MSM och fortfarande tror att Ukraina har en möjlighet att gå segrande ur detta. Det är verkligen ett belägg för att MSM pumpar ut skräp.

Jo, man vet ju inte hur detta krig kommer att sluta. Om.., eller hur mycket Ukraina man kan förlora rent territoriellt..

Men, vad har Ryssland "vunnit" då förutom dessa kvadratkilometer med mark ?

Det har kommit till ett enormt pris. Politiskt, ekonomiskt, mänskligt med "brain-drain" och har blottat deras militära svagheter (och svag militärt har man blivit). Få se vad Kazakstan och Georgien har för planer de närmaste åren bla..

Även om man skulle i någon form besegra Ukraina i år, så är det en stor risk att man förlorar i längden i.o.m att man valde detta krig.
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2022-06-23 kl. 15:55.
Citera
2022-06-23, 15:53
  #170306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men snälla du, det har kommit uppgifter ett flertal gånger från ukrainska kanaler hur illa ställt det är med krigslyckan. Har du missat det?

Du påstod att Ukraina inte har en armé och du kunde såklart inte presentera en källa till det banala påståendet.
Citera
2022-06-23, 15:57
  #170307
Medlem
leachs avatar
Omlastat Lockheed C-5M Super Galaxy har lyft på väg mot gränsen, militärmateriel snart nära en orch.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0562
Citera
2022-06-23, 15:58
  #170308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukraiina
‘It’s Not Afghanistan’: Ukrainian Pilots Push Back on U.S.-Provided Drones
Both the Biden administration and Ukraine are worried that American strike drones would get shot down quickly.
https://foreignpolicy.com/2022/06/21/ukraine-us-drones-pushback/

De turkiska drönarna Bayraktar är tydligen mer eller mindre värdelösa nu. Samma artikel:

“They were very useful and important in the very first days, stopping those columns, but now that they’ve built up good air defenses, they’re almost useless,” said Moonfish, the Ukrainian fighter pilot.
Citera
2022-06-23, 15:59
  #170309
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du påstod att Ukraina inte har en armé och du kunde såklart inte presentera en källa till det banala påståendet.
Det är en uppgift som jag tror något befäl kom med. Ett videoinslag t.o.m.

Han påstod att den reguljära armén var utslagen och att de som var kvar var inkallade och mercenaries i princip. Jag la ett inlägg om det för ett par dagar sedan i tråden. Så vill du se det får du leta upp det själv.

Men mitt resonemang idag är att det finns inget kvar av ukrainska armén som kan mobiliseras och ha en sportslig mot de ryska styrkorna. Den tiden är förbi. Möjligtvis om man tidigare dragit sig tillbaka från Donbass och omgrupperat.
Citera
2022-06-23, 16:03
  #170310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Sluta nu. Under kalla kriget sa man att NATO hade 800.00 soldater redo om Sovjet attackerade. Inte ens det skulle räcka till sa man dock. Man trodde därför att ett krig skulle eskalera till ett missilkrig och ett nukleärt utbyte ganska så snart.

Var finns dessa NATO-soldater redo idag?

Och vi talar om Europa och inte Turkiet eller USA.

Du får väl göra som du säger andra ska göra. Leta själv på internet.

Tips Wikipedia olika länder aktiv militär.

Problemet för ryssarna är att de inte får deras system att fungera som det amerikanska med national guard enheter. Det är ett av skälen att Putte inte har förklarat krig.

Vi pratade om NATO och både Turkiet och USA tillhör NATO sist jag tittade. Men om du har andra uppgifter så får du gärna informera mig. Dessutom ligger Turkiet även i Europa.

De som kan snabbinsätta i hela världen är endast

USA

England lite

Frankrike lite

Inget annat land kan och det inkluderar Ryssland och Kina. De saknar förmågan. Ryssland kan göra det i sina närområden.

PS Det ansågs vara sensation att ryssarna lyckades flytta styrkor till Syren.
Citera
2022-06-23, 16:05
  #170311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Stridigheterna kunde ha undvikits genom förhandlingar före stridigheternas utbrott. Sedan ryssarna gick in har Ukrainas förhandlingsposition försämrats för varje dag som går och gör det fortfarande. Förlust av manskap, förlust av territorium, förlust av materiel, förlust av infrastruktur och byggnader och dessutom en enorm skuldsättning. Rena vansinnet från Ukrainas sida att inte försöka avsluta detta medan det finns någonting kvar. Samtidigt sitter Ukrainas ledning och skriver en önskelista om vad som behövs för att vända krigslyckan. De ber i princip om ett nytt infanteri, ett nytt flygvapen, nya raketsystem, nytt luftförsvar mm mm. De lever inte i verkligheten, de lever i en fantasi - och skickar samtidigt in otränade, dåligt utrustade, nyrekryterade, soldater till fronten för att fylla ut luckorna efter ohyggliga förluster. Ukrainas politiker har försatt hela befolkningen i en mardrömslik situation, och här sitter folk och hejar på att detta ska fortsätta. Det är i sanning obegripligt.

Men du som har kunskapen och kontakterna kan väl slå en pling till Putin och förklara för honom att den här speciella militära operationen dödar allt för mycket folk kan du inte lugna ner dig lite. Eftersom du hela tiden påstår att Putin är en förhandlingsmänniska inte en hot och krig människa så fixar du det där lätt och bli nominerad till fredspristagare tillsammans med Putin. Da Da
Citera
2022-06-23, 16:06
  #170312
Medlem
Tyvärr verkar det som om Väst och NATO redan har tappat kontrollen över vad som händer i Ukraina samtidigt som Putin äger agendan. Väst och NATO borde ta två steg frammåt istället för ett steg bakåt!
Citera
2022-06-23, 16:12
  #170313
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du får väl göra som du säger andra ska göra. Leta själv på internet.

Tips Wikipedia olika länder aktiv militär.

Problemet för ryssarna är att de inte får deras system att fungera som det amerikanska med national guard enheter. Det är ett av skälen att Putte inte har förklarat krig.

Vi pratade om NATO och både Turkiet och USA tillhör NATO sist jag tittade. Men om du har andra uppgifter så får du gärna informera mig. Dessutom ligger Turkiet även i Europa.

De som kan snabbinsätta i hela världen är endast

USA

England lite

Frankrike lite

Inget annat land kan och det inkluderar Ryssland och Kina. De saknar förmågan. Ryssland kan göra det i sina närområden.

PS Det ansågs vara sensation att ryssarna lyckades flytta styrkor till Syren.
Nej, varken England eller Frankrike har den mängden soldater att sätta till med kort varsel.

De enda som har resurser är USA och det blir inte tal om fotsoldater utan flyg och missiler.
Citera
2022-06-23, 16:13
  #170314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja för bindgalna Ukraina-onanister är det "ointressant". För oss andra är det intressant hur rena lögner sprids av illasinnade aktörer.
Det som jag kommenterade är att
Det är inte allmängiltigt,,eller signifikant, det går att hitta såna enskilda berättelser över allt,, helt troligt är att Ryssland har som satt i system på ett helt annat sätt att sprida lögn
Citera
2022-06-23, 16:13
  #170315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja visst kan Ryssland tycka att de nått sina mål med kriget men det betyder ju inte att Ukraina kommer att sitta still i båten.

De kommer att fortsätta tills dess att des mål är uppfyllda dvs när rysspacket är utsparkat från Ukraina!

Har sagt det förut men Ukraina kommer att kört ut ryssen ur Ukraina till årsskiftet, Tror även Krim ligger pyrt till!

Precis. Kriget upphör inte bara för att Ryssland slutar kriga. Ukraina måste förmås acceptera avslutningen på stridigheterna. Så länge man slåss på ukrainsk mark är det försvarskrig, även om ryssarna inte skjuter tillbaka.
Citera
2022-06-23, 16:14
  #170316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, varken England eller Frankrike har den mängden soldater att sätta till med kort varsel.

De enda som har resurser är USA och det blir inte tal om fotsoldater utan flyg och missiler.
Lite nattlig flygbombning av bostadshus i rus är väl vad vi alla längtar efter nu,,?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in