Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Nej inget speciellt har hänt, det är nog för att vissa här fullständigt SPYR galla på GM och försöker att plantera in högst tvivelaktiga påståenden/"uppgifter" om henne, helt utan några riktiga bevis, typ kärringskvaller om GMs utseende, plastikoperationer, dålig mamma, m.m.
Sedan var det en mycket dålig FUP, mycket dålig försvarsadvokat, och ett lite väl långt straff (är vi en del som tycker), men det får vi inte tycka för vissa här, för då blir vi påhoppade med okvädningsord och tjafs.
Jämfört med andra mordfall vid samma tid (ex Elin i Höör) så undrar man ju varför denna GM fick längre straff än ex knäppskallen i Höör, som i mitt tycke var mer försvårande.
Du jämför mördare och tycker att det gjorts ett dåligt förarbete i Lydia Barths fall.
Jag har blivit kallad mycket otrevligheter av dem i tråden som tycker som dig, när jag berättat vad jag sett och vet om Lydia Barth.
Jag kan med gott samvete berätta att Lydia Barths uppvisning under rättegången är att likställa med
Amber Heard vs Johnny Depp.
Två kvinnor som helt samvetslöst ljuger i rätten, trots att dem är överbevisade, bortom rimligt tvivel.
Ändå vägrar inse att felet är deras eget.
Lydia Barth ljög i rätten, så till den milda grad att skammen bredde ut sig som ett täcke i rättssalen.
En önskan om att Lydia skulle be om ursäkt och inte käfta och bitchblicka de efterlevande i rättssalen.
De efterlevandes smärta gick att ta på, kanske därför som Lydia Barths anhöriga dukade upp och drack sin häxbrygd mitt under pågående mordrättegånge, inne i rättssalen, för att fly bort från verkligheten en stund? Vem vet vad som var i termosen?
Gällande "knäppskallen" så skärpte hovrätten hans straff till 18 år.
Högsta domstolen har ansett att det inte finns någonting som kan förändra utfallet och har även i Lydia Barths fall, gått igenom all bevisning och bedömt att det inte ges tillstånd att ompröva hovrättens beslut, som är detsamma som tingsrättens.
Det var en "dålig mycket FUP" tycker du mfl
Lydia Barth ska nog vara glad att det inte grävdes mer i hennes ryggsäck.
Åklagaren besparade polisens resurser och väckte åtal när den otroligt informativa tömningen gjordes av brottsoffrets mobiltelefon.
Lydia Barth och knäppskalken förnekar mord men erkänner vållande...
Bägge två anser att det borde göras en ny RPU eftersom dem vill (vet) att från rättspsyk kommer man ut snabbare om man spelar sina kort rätt..
Hur många tror att Lydia Barth skulle simulera bräcklighet och galenskap om hon skulle få chansen att spela teater under en ny RPU? 🙋♂️🙋♀️🙋
Lydia Barth har observerats grundligt och hennes tidigare journaler har gåtts igenom och hon är inte sjuk i den bemärkelse att hon begick detta mord under psykisk störning/psykos. Det är uteslutet.
Rättsinstanserna skulle kunnat döma Lydia Barth till livstids fängelse, med den bevisning som finns.
Lydia Barth ska nog vara tacksam för sina 18 år.
Nu har 1 år passerat.
För de som inte hört Lydia så finns hennes "korsförhör" upplagt på tuben
https://youtu.be/FDVCrVrEgsc
https://youtu.be/zunOtWJbA0Q