Citat:
Ursprungligen postat av
Lasseliten2
Ja vi kan absolut hålla oss till sakfrågan.
Ringde inte Lydia 112 och berättade vad som hänt? Svar Ja.
Följde hon inte instruktionerna från larmcentralen? Svar Ja.
Var hon inte behjälplig under utredningen och svarade på polisens samtliga frågor? Svar Ja.
Så kommer vi till när de visar filmen. Om man har hört (inte läst nu), hört hur paff/förvånad hon blir när hon får se filmen, så förstår man att sannolikheten för att hon hade en psykos vid tillfället är extremt hög. Vilket förklarar saken, under förhöret så försöker hon koppla ihop vad som har hänt, man måste ha i minnet att båda var grovt påverkade av alkohol.
Så det är ganska självklart att hon blev tyst då, när hon får se vad som verkligen hänt.
Och sakfråga igen:
Hade hon uppsåt? Svar Nej.
Hade hon motiv? Svar Nej.
Var något planerat? Svar Nej.
Det fetade:
Najs traj, lille Lasse.
Men det håller inte ihop.
En sak måste jag ge dig: Du har en envishet i din vilja att försöka skydda mörderskan Lydia Barth som är imponerande, så för den får jag hålla dig räkning.
Men nu är det på det viset att du, genom dina "resonemang" om psykoser, visar att du inte besitter kunskap. Du gör bort dig och de alerta i tråden kan både se och påpeka det.
Att i förhör hos Polisen när det gällde själva händelseförloppet sitta och ljuga, det är att visa sig vara
opålitlig. Det är
inte att visa sig vara "psykotisk".
Kanske kan du så småningom inse skillnaden?
RPU:n landade i att Lydia Barth inte var psykotisk vid tillfället då hon mördade Emil.
Kanske är det nu på tiden att du underordnar dig vad vetenskapen har landat i?
För om inte, så framställer du dig som å huvudets vägnar mindre lyckad och det vore väl onödigt? Jag tycker du redan har trampat i alla de upptänkliga klaver som finns.