2022-06-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Med tanke på att hon ej hade något uppsåt, ingen planerat, var hjälpsam i form av att hon ringde polisen, lydde polisen m.m.
Jag tycker att 12 år hade varit mer rimligt.
Lille vän!
Du "glömde" skriva att mörderskan Lydia Barth uppsåtligen och länge ljög för Polisen om händelseförloppet!

Det var inte förrän filmen från Emils mobil där hon ses mörda honom, som hon väljer att försöka presentera en ny "sanning" för Polisen.

Lydia Barth är inte bara mordisk, utan hon är dessutom oerhört lögnaktig vilket borde gett henne ett par extra fängelseår.
I ett direkt uppfostrande syfte alltså..
2022-06-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lille vän!
Du "glömde" skriva att mörderskan Lydia Barth uppsåtligen och länge ljög för Polisen om händelseförloppet!

Det var inte förrän filmen från Emils mobil där hon ses mörda honom, som hon väljer att försöka presentera en ny "sanning" för Polisen.

Lydia Barth är inte bara mordisk, utan hon är dessutom oerhört lögnaktig vilket borde gett henne ett par extra fängelseår.
I ett direkt uppfostrande syfte alltså..

Ja man ser att du inte förstår så mycket när du fäller dina ord.
Som sagt, det visar tydligt att en psykos är inblandad i detta.
Återigen, rätten och ingen annan har kunnat bevisa att hon hade något uppsåt, ingen planerad handling, var hjälpsam efter skottet eftersom hon ringde 112, följde de instruktioner hon fick till punkt och pricka.
Men jag förstår att du har svårt att ta in allt.
2022-06-22, 10:23
Medlem
Citat:
Ja man ser att du inte förstår så mycket när du fäller dina ord.
Som sagt, det visar tydligt att en psykos är inblandad i detta.
Återigen, rätten och ingen annan har kunnat bevisa att hon hade något uppsåt, ingen planerad handling, var hjälpsam efter skottet eftersom hon ringde 112, följde de instruktioner hon fick till punkt och pricka. 0
Men jag förstår att du har svårt att ta in allt.
Sakfrågan lille vän, sakfrågan -det är det saken handlar om!

Du önskade i det inlägg jag citerade, framställa det som att mörderskan Lydia Barth varit Polisen behjälplig när det i själva verket förhöll sig tvärtom.
Lydia Barth ljög för de utredande poliserna!
Lydia Barth ljög!

Var snäll och medge vad som genom FUP är väl känt, nämligen att Lydia Barth ljög tills hon fick se mordfilmen och höra vad som sades.
Då blev hon tyst.

Men du för Lydia Barths talan här i tråden.
Det är alldeles sant.
Och det är smutsigt.

Edit: Jag noterar att mitt inlägg från kl 09:12 är anmält för 'Falsk ryktesspridning'.
Jag konstaterar där bara fakta. Lydia Barth är dömd för mord.
Senast redigerad av Carinah78 2022-06-22 kl. 10:28.
2022-06-22, 11:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför är denna tråden i topp igen? Har något speciellt hänt sedan domen föll?

Nej inget speciellt har hänt, det är nog för att vissa här fullständigt SPYR galla på GM och försöker att plantera in högst tvivelaktiga påståenden/"uppgifter" om henne, helt utan några riktiga bevis, typ kärringskvaller om GMs utseende, plastikoperationer, dålig mamma, m.m.

Sedan var det en mycket dålig FUP, mycket dålig försvarsadvokat, och ett lite väl långt straff (är vi en del som tycker), men det får vi inte tycka för vissa här, för då blir vi påhoppade med okvädningsord och tjafs.

Jämfört med andra mordfall vid samma tid (ex Elin i Höör) så undrar man ju varför denna GM fick längre straff än ex knäppskallen i Höör, som i mitt tycke var mer försvårande.
2022-06-22, 12:36
Medlem
Citat:
Sakfrågan lille vän, sakfrågan -det är det saken handlar om!

Du önskade i det inlägg jag citerade, framställa det som att mörderskan Lydia Barth varit Polisen behjälplig när det i själva verket förhöll sig tvärtom.
Lydia Barth ljög för de utredande poliserna!
Lydia Barth ljög!

Var snäll och medge vad som genom FUP är väl känt, nämligen att Lydia Barth ljög tills hon fick se mordfilmen och höra vad som sades.
Då blev hon tyst.

Men du för Lydia Barths talan här i tråden.
Det är alldeles sant.
Och det är smutsigt.

Edit: Jag noterar att mitt inlägg från kl 09:12 är anmält för 'Falsk ryktesspridning'.
Jag konstaterar där bara fakta. Lydia Barth är dömd för mord.

Ja vi kan absolut hålla oss till sakfrågan.
Ringde inte Lydia 112 och berättade vad som hänt? Svar Ja.
Följde hon inte instruktionerna från larmcentralen? Svar Ja.
Var hon inte behjälplig under utredningen och svarade på polisens samtliga frågor? Svar Ja.

Så kommer vi till när de visar filmen. Om man har hört (inte läst nu), hört hur paff/förvånad hon blir när hon får se filmen, så förstår man att sannolikheten för att hon hade en psykos vid tillfället är extremt hög. Vilket förklarar saken, under förhöret så försöker hon koppla ihop vad som har hänt, man måste ha i minnet att båda var grovt påverkade av alkohol.
Så det är ganska självklart att hon blev tyst då, när hon får se vad som verkligen hänt.

Och sakfråga igen:
Hade hon uppsåt? Svar Nej.
Hade hon motiv? Svar Nej.
Var något planerat? Svar Nej.
2022-06-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ja vi kan absolut hålla oss till sakfrågan.
Ringde inte Lydia 112 och berättade vad som hänt? Svar Ja.
Följde hon inte instruktionerna från larmcentralen? Svar Ja.
Var hon inte behjälplig under utredningen och svarade på polisens samtliga frågor? Svar Ja.

Så kommer vi till när de visar filmen. Om man har hört (inte läst nu), hört hur paff/förvånad hon blir när hon får se filmen, så förstår man att sannolikheten för att hon hade en psykos vid tillfället är extremt hög. Vilket förklarar saken, under förhöret så försöker hon koppla ihop vad som har hänt, man måste ha i minnet att båda var grovt påverkade av alkohol.
Så det är ganska självklart att hon blev tyst då, när hon får se vad som verkligen hänt.

Och sakfråga igen:
Hade hon uppsåt? Svar Nej.
Hade hon motiv? Svar Nej.
Var något planerat? Svar Nej.
Det fetade:
Najs traj, lille Lasse.
Men det håller inte ihop.

En sak måste jag ge dig: Du har en envishet i din vilja att försöka skydda mörderskan Lydia Barth som är imponerande, så för den får jag hålla dig räkning.
Men nu är det på det viset att du, genom dina "resonemang" om psykoser, visar att du inte besitter kunskap. Du gör bort dig och de alerta i tråden kan både se och påpeka det.

Att i förhör hos Polisen när det gällde själva händelseförloppet sitta och ljuga, det är att visa sig vara opålitlig. Det är inte att visa sig vara "psykotisk".
Kanske kan du så småningom inse skillnaden?

RPU:n landade i att Lydia Barth inte var psykotisk vid tillfället då hon mördade Emil.
Kanske är det nu på tiden att du underordnar dig vad vetenskapen har landat i?
För om inte, så framställer du dig som å huvudets vägnar mindre lyckad och det vore väl onödigt? Jag tycker du redan har trampat i alla de upptänkliga klaver som finns.
2022-06-22, 14:07
Medlem
Citat:
Det fetade:
Najs traj, lille Lasse.
Men det håller inte ihop.

En sak måste jag ge dig: Du har en envishet i din vilja att försöka skydda mörderskan Lydia Barth som är imponerande, så för den får jag hålla dig räkning.
Men nu är det på det viset att du, genom dina "resonemang" om psykoser, visar att du inte besitter kunskap. Du gör bort dig och de alerta i tråden kan både se och påpeka det.

Att i förhör hos Polisen när det gällde själva händelseförloppet sitta och ljuga, det är att visa sig vara opålitlig. Det är inte att visa sig vara "psykotisk".
Kanske kan du så småningom inse skillnaden?

RPU:n landade i att Lydia Barth inte var psykotisk vid tillfället då hon mördade Emil.
Kanske är det nu på tiden att du underordnar dig vad vetenskapen har landat i?
För om inte, så framställer du dig som å huvudets vägnar mindre lyckad och det vore väl onödigt? Jag tycker du redan har trampat i alla de upptänkliga klaver som finns.

Tänk så fel du har lilla Carinah.
Du vet, det är många som råkar ut för olika typer av psykoser även om de inte är psykiskt sjuka. Du vet, det är så den mänskliga hjärnan fungerar när det händer något fruktansvärt (hos de allra flesta varje fall). Hjärnan stänger ute minnen för att skydda kroppen. Sen kan dom minnena komma tillbaka några timmer efter, eller dagar, men ibland månader eller år. Det beror ju givetvis på ved det handlar om m.m. Som sagt, du borde kanske läsa på lite mer, även från internationella studier och forskare.

Så det är snarare du som gör bort dig här i tråden, gång på gång. Fortsätta gärna med det, vi behöver alla skratta lite under dagarna.
Och hur kan du få det till att jag skulle skydda Lydia? Hon sitter där hon sitter, och det ska hon göra för att ta det straff hon fått. Men jag kan ändå tycka att straffet skulle vara något annat, det utan att "skydda henne".
2022-06-22, 14:57
Medlem
Citat:
Tänk så fel du har lilla Carinah.
Du vet, det är många som råkar ut för olika typer av psykoser även om de inte är psykiskt sjuka. Du vet, det är så den mänskliga hjärnan fungerar när det händer något fruktansvärt (hos de allra flesta varje fall). Hjärnan stänger ute minnen för att skydda kroppen. Sen kan dom minnena komma tillbaka några timmer efter, eller dagar, men ibland månader eller år. Det beror ju givetvis på ved det handlar om m.m. Som sagt, du borde kanske läsa på lite mer, även från internationella studier och forskare.

Så det är snarare du som gör bort dig här i tråden, gång på gång. Fortsätta gärna med det, vi behöver alla skratta lite under dagarna.
Och hur kan du få det till att jag skulle skydda Lydia? Hon sitter där hon sitter, och det ska hon göra för att ta det straff hon fått. Men jag kan ändå tycka att straffet skulle vara något annat, det utan att "skydda henne".
Haha hur många som gjort brott har inte "glömt bort" vad dom gjort när dom blir förhöra av polisen.... Tillhör nog vanligheterna. Eller har nästan alla som begår mord/brott en "psykos"?

Hon verkar iaf komma ihåg allt annat som hänt den kvällen.. Både före och efter...
Hade hon då en psykos som var 1-2 min lång menar du?
Det låter mer som att hon försöker dra en lögn först. Sen blir hon överbevisad och då håller inte hennes lögn längre.
Och det även detta rätten har gått efter.

Finns det verkligen 1-2 minutspsykoser?
Total brist på impulskontroll vill jag kalla det! Såna människor är livsfarliga
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-06-22 kl. 15:10.
2022-06-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Haha hur många som gjort brott har inte "glömt bort" vad dom gjort när dom blir förhöra av polisen.... Tillhör nog vanligheterna. Eller har nästan alla som begår mord/brott en "psykos"?

Hon verkar iaf komma ihåg allt annat som hänt den kvällen.. Både före och efter...
Hade hon då en psykos som var 1-2 min lång menar du?
Det låter mer som att hon försöker dra en lögn först. Sen blir hon överbevisad och då håller inte hennes lögn längre.
Och det även detta rätten har gått efter.

Finns det verkligen 1-2 minutspsykoser?

Skulle vi hålla oss till fakta eller vill du fortfarande bara rida vidare på din fantasi?
Hon försöker pussla ihop kvällen redan från första förhöret. Hur mycket kommer du själv ihåg efter en ordentlig festkväll med mycket alkohol?
Rätten har inte påstått något om hon skulle ljuga eller något annat, dom har endast sagt att man ska ta hennes ord med försiktighet, vilket då betyder att dom inte vet. Dom går endast på det åklagaren har visat upp, filmen!
Dom har också därför sagt att det inte fanns något uppsåt, inget motiv, inget planlagt eller annat.

Ta en person som har varit med om något hemskt, deras hjärna stänger ofta ut de minnena så att personen inte kommer ihåg typ en timme före och sen framåt.
2022-06-22, 16:53
Medlem
Sluta snacka psykoser som ngt försvar till gärningen, skitsnack bara era amatörpsykologer
2022-06-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Sluta snacka psykoser som ngt försvar till gärningen, skitsnack bara era amatörpsykologer

Vem har snackat om psykosen som ett försvar till själva handlingen? Inte jag varje fall. Däremot är jag säker på att hon har fått en psykos och därför inte ljugit i förhören, utan det är som hon inte har haft ett minne av det.
Du får lära dig att skilja på saker och ting!
2022-06-22, 22:38
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Tycker du att kvittorna på alla hotellrum hon spenderat med andra män medans hon var gift ska läggas ut här? Eller vad menar du för bevis?

Varför skulle du ha dom?? 😳

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in