2022-02-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vad vill du ha sagt med detta? Vad vill du ha svar på?
Du tycker ju är viktigt att allt kommer fram!
Tycker du inte det?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-02-08 kl. 14:52.
2022-02-08, 14:55
Avslutad
Citat:
Vad vill du ha sagt med detta? Vad vill du ha svar på?
Sanningen vore bra, hur smutsig den än är.
2022-02-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men du vet ju att det var föräldrarna som valde att flytta till flumkollektivet i Järna, att de ville att barnen skulle gå i antroposofskolan.
Föräldrarnaansvaret vad hände med det? En nioåring som dricker och drogar, vid 13 har pojkvänner som begår väpnade rån, hon deltar, flyttar vid 14 till någon form av ungdomsvård? Rätta mig gärna, du som vet.
Vid 15 får hon sin första egna soclägenhet och "arbetar" på nattklubb...
Hon får sitt första barn vid 18, gifter sig, är otrogen och föder barn nr 2 som den äkta maken tror är hans, vilket visade sig inte stämma.
Ska jag fortsätta?
Det är sanningen om Lida som vi "Emilkramare" vill få fram.
Berätta, du som vet.

Får intrycket av att det är svårt att arbeta på nattklubb vid 15 års ålder, kanske inget att notera då ni är flertalet som sprider dynga i denna tråd så fakta är underordnat.

https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/arbetsgivarens-ansvar-for-arbetsmiljon/for-arbetsgivare-till-unga-i-arbetslivet/arbetstider-for-minderariga/
2022-02-08, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Får intrycket av att det är svårt att arbeta på nattklubb vid 15 års ålder, kanske inget att notera då ni är flertalet som sprider dynga i denna tråd så fakta är underordnat.

https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/arbetsgivarens-ansvar-for-arbetsmiljon/for-arbetsgivare-till-unga-i-arbetslivet/arbetstider-for-minderariga/
Har jag påstått att hon hade laglig inkomst?
Hur vanligt är det att en 15-åring får boende av socialen, när det finns två vårdnadshavare i livet?
2022-02-08, 15:33
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Sanningen vore bra, hur smutsig den än är.

Jag vet inte vad du vill ha svar på, specificera vad du vill ha svar på.

Att hon gift sig och skaffat barn tidigt, vad har det med detta mord att göra?

Dessutom var hon inte med på ngn rånturné som du nu vill krydda till det. Hon var med i en bil, men hon begick inget rån om det är det du vill säga?

Är det förbjudet att jobba på nattklubbar? Är ett kanonjobb ju. Var väl bra att hon jobbade? Jobbar hon är det fel, för att i nästa mening kläcka ur er att hon aldrig jobbat.

Emil han var ju själv tidigt ute och skaffa barn. Är det lika hemskt eller? Ska vi tala lite om Emil nu eller blir ni helt upprörda då igen?

Jag tror det är väldigt viktigt att vi kan prata om detta öppet. Eller?
2022-02-08, 15:34
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vad du vill ha svar på, specificera vad du vill ha svar på.

Att hon gift sig och skaffat barn tidigt, vad har det med detta mord att göra?

Dessutom var hon inte med på ngn rånturné som du nu vill krydda till det. Hon var med i en bil, men hon begick inget rån om det är det du vill säga?

Är det förbjudet att jobba på nattklubbar? Är ett kanonjobb ju. Var väl bra att hon jobbade? Jobbar hon är det fel, för att i nästa mening kläcka ur er att hon aldrig jobbat.

Emil han var ju själv tidigt ute och skaffa barn. Är det lika hemskt eller? Ska vi tala lite om Emil nu eller blir ni helt upprörda då igen?

Jag tror det är väldigt viktigt att vi kan prata om detta öppet. Eller?
Du har frågorna i inlägget, börja där, tack
2022-02-08, 15:37
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Du har frågorna i inlägget, börja där, tack

Men allt detta har du ju redan fått svar i PM om. Iaf det jag kunnat svara på.

I denna tråd är det bara vi som söker svar som måsta svara på era frågor. Ställer vi däremot en fråga, så är det mkt illa.

Nej Mumsbulle, du får inga fler svar förrän du själv börjar svara på de få frågor man ställer.
2022-02-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du tycker ju är viktigt att allt kommer fram!
Tycker du inte det?

Ja, så varför svarar du inte på frågorna då?
2022-02-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja, så varför svarar du inte på frågorna då?
Vad vill du veta?
2022-02-08, 15:48
Avslutad
Citat:
Varför frågar du mig detta? Jag har inte varit gift med henne. Jag är inte hennes mamma eller pappa eller vad du nu tror. Att känna ngn betyder inte samma sak som att man har kontakt m.m

Varför skulle jag anmält hennes vapeninnehav?

Varför får man inte nämna Emils namn i denna tråd?

Citat:
Men vänta lite nu, kan du inte berätta detta för de andra härinne som stångar sina huvuden i väggen och hävdar att det är Lydias föräldrar som brustit i sitt ansvar.
Inga föräldrar kan hjälpa detta.
Så självklart har du helt rätt, hade ngn vetat att hon skulle skjuta så hade ingen lämnat barn eller annat till henne.
Det är väldans vad du går igång gällande föräldraansvar.
Du har konstaterat att ni alla är bestörta över det som hänt.
Hur det kunde hända osv.
Det jag har ifrågasatt är vad i helvete det var för fel på hennes föräldrar som uppenbarligen sket i sitt barn på ren svenska. Man överger inte sina barn.
Nu är det Lydia jag pratar om, inte Emil, han har haft en fantastisk stöttande familj, jag undrar varför du som vän eller person med stor insikt inte anmälde Lydias olämplighet som vapeninnehavare till polis och eller sjukvård? Hennes otaliga självmordsförsök och (eskalerande) missbruk hade väl varit skäl nog?
Varför fick 13 åriga Lydia ha en så gammal pojkvän och medverka vid väpnat rån? Varför stångar du ditt huvud över att Lydia har ett rent brottsregister, när du vet att hon gjort mycket skit som hon kommit undan med pga sitt manipulativa sätt?
2022-02-08, 15:50
Avslutad
Citat:
Men allt detta har du ju redan fått svar i PM om. Iaf det jag kunnat svara på.

I denna tråd är det bara vi som söker svar som måsta svara på era frågor. Ställer vi däremot en fråga, så är det mkt illa.

Nej Mumsbulle, du får inga fler svar förrän du själv börjar svara på de få frågor man ställer.
Fråga på, så svarar jag
2022-02-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad vill du veta?

Det jag frågade dig om innan ju: Menar du att hennes journaler och förhörsprotokoll är påhittade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in