Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Gött. Nu fungerar det inte längre att installera Windows i Ryssland. Då får de ta fram sina egna jävla operativsystem på företagen istället.
https://www.theregister.com/2022/06/21/windows_10_11_russia/
Ja verkligen gott. Den typen av nyheter hur Ryssland steg för steg nekas tillträde till vad de tidigare har tagit för givet och som kommer från väst är fina nyheter.
Ett intressant citat är dessutom:
"Demand for VPNs reportedly rose by an unprecedented 2,692 percent in Russia as Instagram, Facebook, and Twitter removed access to apps from the location."
Putins vänner menar ju att ryssen inte saknar något från väst utan tvärtom gläds åt att befrias från väst så läser man sådant här att VPNs exploderar för att de ska kunna ha fortsatt tillgång till västs sociala medier.