2022-06-22, 10:50
  #169753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Gött. Nu fungerar det inte längre att installera Windows i Ryssland. Då får de ta fram sina egna jävla operativsystem på företagen istället.

https://www.theregister.com/2022/06/21/windows_10_11_russia/

Haha. Alla bäckar små.
Citera
2022-06-22, 10:52
  #169754
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Gött. Nu fungerar det inte längre att installera Windows i Ryssland. Då får de ta fram sina egna jävla operativsystem på företagen istället.

https://www.theregister.com/2022/06/21/windows_10_11_russia/
Ja verkligen gott. Den typen av nyheter hur Ryssland steg för steg nekas tillträde till vad de tidigare har tagit för givet och som kommer från väst är fina nyheter.

Ett intressant citat är dessutom:

"Demand for VPNs reportedly rose by an unprecedented 2,692 percent in Russia as Instagram, Facebook, and Twitter removed access to apps from the location."

Putins vänner menar ju att ryssen inte saknar något från väst utan tvärtom gläds åt att befrias från väst så läser man sådant här att VPNs exploderar för att de ska kunna ha fortsatt tillgång till västs sociala medier.
Citera
2022-06-22, 10:57
  #169755
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du upplever att du har ett val. Antingen är kriget i Sverige. Eller så är kriget i Ukraina. Du föredrar att kriget är i Ukraina. Kriget hade tagit slut utan vapen. Om man då skickar vapen offrar man ukrainare istället för svenskar.

Jag har inget val, psykopaten Putin har valt åt hela världen, till Rysslands nackdel.
Citera
2022-06-22, 11:00
  #169756
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och oavsett så är ryssar avskydda av polackerna. Polen är positiva till alla som är emot ryssarna. "Min fiendes fiende är min vän" gäller i allra högsta grad när Ryssland är inblandat.

Ja hela gamla pakten tycker så, nu även Sverige och Finland, ändå är kriget på något sätt Bidens och Bögarnas fel enligt Rysstrollen, man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Citera
2022-06-22, 11:01
  #169757
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jag har inget val, psykopaten Putin har valt åt hela världen, till Rysslands nackdel.

Du svarar på något som jag inte skrev om. Gå tillbaka i kedjan så ser du.
Citera
2022-06-22, 11:11
  #169758
Medlem
Ukrainian UAV kamikaze strike on a Russian oil refinery in Novoshakhtinsk, Rostov Oblast.

https://twitter.com/RALee85/status/1539512743333613569

Lyssna på ljudet!
Citera
2022-06-22, 11:12
  #169759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Nämn en demokrati som är på Putins sida.

Listan är lång. Indien, Pakistan, Sydafrika,Mexico, Brasilien, Syrien, Eritrea, Nicaragua, Venezuela för att nämna några demokratier.
Citera
2022-06-22, 11:12
  #169760
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De borde redan gjort det tidigare, denna situation har utvecklats långsamt. De borde inte väntat in i det sista, nu kommer de kanske bli instängda som i Mariupol. Ukraina måste sluta med dessa dumheter.

Mariopol var nog ett helt medvetet val. Ryssarna fick hålla på länge och motståndet i staden inspirerade ukrainarna. Den ukrainska militären har dock inte gjort många misstag sedan storinvasionen började. Bara Cherson där förrädare/spioner förstörde försvarsplanen. Det är inte som 2014/15 då ukrainska styrkor lät sig inringas. Så man kommer nog att dra sig ur det lilla jordbruksområdet, om man inte börjat med de. Då lär bara en liten eftertrupp kunna bli inringad.

SlavaUkraini!
Citera
2022-06-22, 11:15
  #169761
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du svarar på något som jag inte skrev om. Gå tillbaka i kedjan så ser du.

Jag svarar på hur det är i verkligheten.
Ryssnarrativet är att detta är EU/USA’s fel.
Sanningen är att det är Putins fel.
Citera
2022-06-22, 11:25
  #169762
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ukrainian UAV kamikaze strike on a Russian oil refinery in Novoshakhtinsk, Rostov Oblast.

https://twitter.com/RALee85/status/1539512743333613569

Lyssna på ljudet!

Underbart. Blir svårt att reparera det där utan delar från väst.
Citera
2022-06-22, 11:35
  #169763
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ukrainian UAV kamikaze strike on a Russian oil refinery in Novoshakhtinsk, Rostov Oblast.

https://twitter.com/RALee85/status/1539512743333613569

Lyssna på ljudet!

Underbart! Och ändå tror jag att Ukraina är återhållsam med att attackera mål i Ryssland, för att inte trigga en rysk allmän mobilisering. Den kommer, men förhoppningsvis inte förrän Ukraina börjat befria Krimhalvön, och då är det försent.......

Slava Ukraini!
Citera
2022-06-22, 11:41
  #169764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Alla putinrunkare i tråden, kan ni en gång för alla förklara VARFÖR rySSland har rätt att angripa Ukraina militärt?

NATO- och EU-argument undanbedes.

Tänkte väl det. Tyst som i graven från minoriteten här på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in