Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Ja, det här var så djävla dåligt. Och så fruktansvärt djävla förutsägbart att Reva skulle visa sig innerst inne vara en snäll neger och byta sida - för som bekant får inga negrer vara dumma i Disneys värld. Precis vad jag visste redan första scenen hon dök upp i.
Jag får ändå säga att de överraskade mig med att hon aldrig någonsin varit ond på riktigt, utan endast hängt med imperiet för chansen att döda Vader. Trodde verkligen inte att de kunde hitta på något så fruktansvärt uselt. Jag trodde hon skulle vara förblindad av the dark side (a.k.a. patriarkatet), vilket åtminstone skulle fungerat någorlunda i Star Wars-kontinuitets-hänseende. Men icke. Det här blev så mycket dummare, så jag vet inte ens vad jag ska säga.
Citat:
Och ja - mycket riktigt. Det här skrev jag redan på sidan 5 i den här tråden, inlägg #50 - efter att ha sett de första avsnitten.
Jag sa det redan efter trailern. Dessvärre inte i skrift, så du får lita på mitt ord
Det är ju faktiskt helt sinnessjukt att man nuförtiden med ganska bra precision kan förutse character-arcs utefter vilket kön och hudfärg karaktären har. Fuck Hollywood, säger jag bara.