2022-06-16, 02:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ja, det här var så djävla dåligt. Och så fruktansvärt djävla förutsägbart att Reva skulle visa sig innerst inne vara en snäll neger och byta sida - för som bekant får inga negrer vara dumma i Disneys värld. Precis vad jag visste redan första scenen hon dök upp i.

Och ja - mycket riktigt. Det här skrev jag redan på sidan 5 i den här tråden, inlägg #50 - efter att ha sett de första avsnitten.

Och surpriiiiiiiiise - hon överlever skadan medans de dumma går iväg och drar Dr Evil-skratt som ekar i korridorerna. Det är fan värre än Austin Powers - som ändå är en medveten komedi.

Och förresten, borde ingen stormtrooper eller officer reagerat när hon småpratar med Obi-Wan och sedan släpper tillbaks honom och låter dem stänga dörren - när de hade honom säkrad?

Kan garantera att hon offrar sig.
Citera
2022-06-16, 05:47
Medlem
klybans avatar
Saknar betydelse för handlingen, så titta på och är en bra serie och bra tar wars, även om det finns ännu bättre.
Citera
2022-06-16, 07:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du avslöjar dig som unworthy apprentice. Det står nu helt klart att din agenda är att sabla ner serien, oavsett vad som händer. Så, det blir svårt att ta dina inlägg på större allvar i fortsättningen.

Jag trodde vi var överrens om att du inte skulle skriva till mig igen? Jag är inte intresserad av att prata Star Wars med dig på något som helst sätt pga din högst påtagliga utvecklingsstörning. Faktum är att jag inte vill prata med dig om någonting över huvud taget, med det möjliga momentana undantaget att berätta för dig hur urbota korkad du är. Lämna mig ifred!
Citera
2022-06-16, 07:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja, det här var så djävla dåligt. Och så fruktansvärt djävla förutsägbart att Reva skulle visa sig innerst inne vara en snäll neger och byta sida - för som bekant får inga negrer vara dumma i Disneys värld. Precis vad jag visste redan första scenen hon dök upp i.

Jag får ändå säga att de överraskade mig med att hon aldrig någonsin varit ond på riktigt, utan endast hängt med imperiet för chansen att döda Vader. Trodde verkligen inte att de kunde hitta på något så fruktansvärt uselt. Jag trodde hon skulle vara förblindad av the dark side (a.k.a. patriarkatet), vilket åtminstone skulle fungerat någorlunda i Star Wars-kontinuitets-hänseende. Men icke. Det här blev så mycket dummare, så jag vet inte ens vad jag ska säga.

Citat:
Och ja - mycket riktigt. Det här skrev jag redan på sidan 5 i den här tråden, inlägg #50 - efter att ha sett de första avsnitten.

Jag sa det redan efter trailern. Dessvärre inte i skrift, så du får lita på mitt ord

Det är ju faktiskt helt sinnessjukt att man nuförtiden med ganska bra precision kan förutse character-arcs utefter vilket kön och hudfärg karaktären har. Fuck Hollywood, säger jag bara.
Citera
2022-06-16, 07:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Kan garantera att hon offrar sig.

Högst tveksamt, hon måste ju få sin egen spin-off

Ska vi vara realistiska så var det ju det som hela Obi-Wan gick ut på. Ifs kan hon ju offra sig, men överleva ....
Citera
2022-06-16, 10:13
Medlem
Ess85s avatar
Citat:

Och surpriiiiiiiiise - hon överlever skadan medans de dumma går iväg och drar Dr Evil-skratt som ekar i korridorerna. Det är fan värre än Austin Powers - som ändå är en medveten komedi.

Och förresten, borde ingen stormtrooper eller officer reagerat när hon småpratar med Obi-Wan och sedan släpper tillbaks honom och låter dem stänga dörren - när de hade honom säkrad?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag får ändå säga att de överraskade mig med att hon aldrig någonsin varit ond på riktigt, utan endast hängt med imperiet för chansen att döda Vader. Trodde verkligen inte att de kunde hitta på något så fruktansvärt uselt. Jag trodde hon skulle vara förblindad av the dark side (a.k.a. patriarkatet), vilket åtminstone skulle fungerat någorlunda i Star Wars-kontinuitets-hänseende. Men icke. Det här blev så mycket dummare, så jag vet inte ens vad jag ska säga.

Jag sa det redan efter trailern. Dessvärre inte i skrift, så du får lita på mitt ord

Det är ju faktiskt helt sinnessjukt att man nuförtiden med ganska bra precision kan förutse character-arcs utefter vilket kön och hudfärg karaktären har. Fuck Hollywood, säger jag bara.

Man kan ju börja undra över Disneys definition på god vs ond när deras goda karaktärer (Reva) går runt och hugger av händerna på oskyldiga gamla damer. Hon var ju inte alls tvingad till det, utan gjorde det av egen fri filja.
Citera
2022-06-16, 10:15
Medlem
Serien är sjukt bra!
Citera
2022-06-16, 10:18
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Man kan ju börja undra över Disneys definition på god vs ond när deras goda karaktärer (Reva) går runt och hugger av händerna på oskyldiga gamla damer. Hon var ju inte alls tvingad till det, utan gjorde det av egen fri filja.
Precis men vi förväntas nog ha minne som en guldfisk och glömt detta nu. Det är ju till och med svag koppling mellan olika scener i samma avsnitt.
Citera
2022-06-16, 10:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85

Samt försökte kasta en kniv på en bartender, hugga ihjäl en jedi och tortera ett barn

Och man får förmoda att hon dödat en och annan oskyldig under sina tio år i imperiets tjänst.

Det finns typ två alternativ: Antingen kommer de låtsas som ingenting eller också så kommer hon "gottgöra" allt i sin kommande spin-off.
Citera
2022-06-16, 11:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe37
Serien är sjukt bra!

Tycker du att någon av kritiken är legitim? Vilken isf?
Citera
2022-06-16, 12:54
Medlem
I-van-Toers avatar
Den här serien och historien blir bara värre och värre. Tidigare har även horribla filmer som the sequels åtminstone försökt berätta en historia, även om de misslyckades totalt. Den här historien är ju helt onödig och irrelevant och skapar bara en massa onödiga problem och frågeställningar. Man gör även Darth Vader dummare och dummare med varje avsnitt. Nu senast håller han fast fel skepp med kraften. Folk överlever lightsaber hugg genom bålen, det gjorde inte ens Qui-Gon Jinn. Speltiden fortsätter att vara i kortaste laget ändå envisas man med en massa onödiga scener. Som tur är det bara ett avsnitt kvar att plåga sig igenom.

Serien har nu sjunkit till 7.3 på IMDB. Om något år när fler sett den och satt betyg så kanske den hamnar under 7. Det är väl där jag sätter mitt betyg också.
Citera
2022-06-16, 13:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Den här serien och historien blir bara värre och värre. Tidigare har även horribla filmer som the sequels åtminstone försökt berätta en historia, även om de misslyckades totalt. Den här historien är ju helt onödig och irrelevant och skapar bara en massa onödiga problem och frågeställningar. Man gör även Darth Vader dummare och dummare med varje avsnitt. Nu senast håller han fast fel skepp med kraften. Folk överlever lightsaber hugg genom bålen, det gjorde inte ens Qui-Gon Jinn. Speltiden fortsätter att vara i kortaste laget ändå envisas man med en massa onödiga scener. Som tur är det bara ett avsnitt kvar att plåga sig igenom.

Serien har nu sjunkit till 7.3 på IMDB. Om något år när fler sett den och satt betyg så kanske den hamnar under 7. Det är väl där jag sätter mitt betyg också.

Inte bara "folk". T o m BARN överlever order 66 efter ha blivit spetsade i jeditemplet och därefter spelat död och därefter lyckats infiltrera imperiet som låtit henne hållas i 10 år fastän de visste att hon ville döda Vader bara för att de tänkte hon skulle föra dem till Obi-Wan Kenobi. Det går inte ens att beskriva hur oerhört korkat detta är på precis varje litet sätt.

Ett avsnitt kvar bara, sen är jag så färdig med Disney.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in