2022-06-15, 22:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Fast nu är det ju du som är cementerad
och har skygglappar på. Du verkar inte klara av att någon kritiserar serien och har en annan åsikt än dig. Jag tyckte avsnittet var intressant upp till den scenen.

Scenen och serien har fått dåliga recensioner. Mycket tror jag är pga att de mjölkar ut allt de kan av Star Wars.

Det kan du ju tro om det känns bra för dig. Annars kan du kolla mina poster i denna tråd och bilda din egen uppfattning.

Ah, du är av den gamla klassiska skolan. Star Wars blir bättre om det aldrig görs något nytt. Vi bibehåller intresset genom att nörda ner oss mer och mer på varje liten detalj, och hoppas någon ny golden nugget uppenbarar sig en gång vart femte år.

Jag är öppen för all kritik, tyvärr är det bara mumbojumbo än så länge. Kenobi har varit underbar hittills!
Citera
2022-06-15, 22:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Det har ju varit ett genomgående tema genom hela serien, saker måste hända men det finns ingen logik bakom det.

Reglerna som sätts upp för en scen gäller inte längre i nästa, det hela blir väldigt osammanhängande när dom gör så.

Som nån på YT sa, det känns inte som en serie utan bara en massa scener staplade på varandra.

Mmmm. Inte för att jag tror att serien hade varit bra oavsett, men jag misstänker att det finns en massa clowner i klipprummet som har förvärrat det hela ytterligare.
Citera
2022-06-15, 22:49
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Jupp, episode 5 var tyvärr samma dynga som tidigare.
Varför åkte dom inte direkt till Aldeeran? Är inte det hela poängen liksom? Det första Obi gör när dom landat är ju att fråga efter en transport dit...

Varför gick inte Reva fram med lasersvärdet direkt och bara skar upp dörren? Dumt är bara förnamnet.

Varför stoppar inte Vader det andra skeppet när han precis stoppat ett? Det är ju eldscenen all over again.

Fattar inte att det finns folk som verkligen försvarar det här...

BallaKlava and Klyban have entered the chat

Det ska bli intressant att se hur de syr ihop den här hundbasjpåsen som läcker från flera hål, på ETT avsnitt.
Senast redigerad av carminaburana 2022-06-15 kl. 22:55.
Citera
2022-06-15, 22:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

"Välkomna till Mindler, hur kan jag hjälpa er?"

Citera
2022-06-15, 22:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är inte detta snarare typiskt Vader, galaxens största loser, som alltid står kvar på perrongen med andan i halsen:

Men vad händer på DS2 i ROTJ? Man känner verkligen hur det bara väntat på att hända. Och den som sett alla Clone Wars avsnitt finner en viss tillfredsställelse över detta? Dagens avsnitt var enligt mig extremt informativt i tillbakablickarna.

Det är alltid svårt att diskutera Star Wars på svenskspråkiga forum, för svenskar har Star Wars-handikappet att inga vuxna får kolla på tecknat, de ska kolla på aktuellt!
Citera
2022-06-15, 23:08
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Om du försöker köra någon desperat Sith-ritùal som Palpatine och Dooku i säsong 6 av CW så vet du hur det slutar.
Citera
2022-06-15, 23:31
Medlem
BallaKlavas avatar
Fy fan vilken bra serie! Flashbacks med Obi-Wan och Anakin är guld! Sjukt att det är 20 år sen. Tycker Ewan åldrats bättre än Hayden, trots att han är 10 år äldre. Kanske att livet är mer skonsamt mot en Jedi än mot den som väljer att marschera med 501st mot templet?
Citera
2022-06-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det kan du ju tro om det känns bra för dig. Annars kan du kolla mina poster i denna tråd och bilda din egen uppfattning.

Ah, du är av den gamla klassiska skolan. Star Wars blir bättre om det aldrig görs något nytt. Vi bibehåller intresset genom att nörda ner oss mer och mer på varje liten detalj, och hoppas någon ny golden nugget uppenbarar sig en gång vart femte år.

Jag är öppen för all kritik, tyvärr är det bara mumbojumbo än så länge. Kenobi har varit underbar hittills!

Är inget fel på nytt. Tycker att Rogue One är en av de bättre Star Wars-filmerna som gjorts.

Det mesta jag läst från din sida i denna tråden är att du är väldigt enkelspårig, nedlåtande och ovillig att acceptera att folk inte tycker som dig.
Citera
2022-06-15, 23:52
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Är inget fel på nytt. Tycker att Rogue One är en av de bättre Star Wars-filmerna som gjorts.

Det mesta jag läst från din sida i denna tråden är att du är väldigt enkelspårig, nedlåtande och ovillig att acceptera att folk inte tycker som dig.

Rogue One är ett mästerverk. Det är en film producerad under Disney-era, många väljer att glömma bort denna.

Jag är endast nedlåtande mot den som verkar i annat syfte än att diskutera Star Wars. Om du rannsakar dig själv och läser dina gamla inlägg, ja då förstår du att jag inte har något horn i sidan till din person idag, utan vad som sades i det förflutna.
Citera
2022-06-16, 00:20
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Mmmm. Inte för att jag tror att serien hade varit bra oavsett, men jag misstänker att det finns en massa clowner i klipprummet som har förvärrat det hela ytterligare.

Du avslöjar dig som unworthy apprentice. Det står nu helt klart att din agenda är att sabla ner serien, oavsett vad som händer. Så, det blir svårt att ta dina inlägg på större allvar i fortsättningen.
Citera
2022-06-16, 00:34
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ok, avsnitt 5 är nu under bältet. Vad ska man säga mer än att eländet fortsätter?

Vi börjar med det positiva, det är ändå sommar:
- Äntligen flashbacks mellan Anakin och Obi-Wan, stort plus för detta. (Tyvärr lite bortkastat, det borde vara i ett avsnitt där de faktiskt möts!!!)
- Gillar att de bibehållit Anakins och Obi-Wans fäktningsstilar i flashbacken också!
- Obi-Wan var typ sig själv hela avsnittet
- Belägringstemat för ett avsnitt är inte så dumt, det skulle ha kunnat funka med bättre exekution
- Leia var inte med så mycket
- Diverse resistance lady och resistance droid dog äntligen

Och så det negativa:

Manuset var som vanligt urbota korkat.

- Tonen sätts direkt i första scenen när vi får reda på att the resistance-folket måste evakueras inom några timmar because reasons. Denna brådska nämndes inte ens i förra avsnittet. Sen dyker ändå imperiet upp 30 sekunder senare eftersom de har trackat Leia. Så hela evakueringspratet innan var helt poänglöst. Vem skriver skiten, liksom?

- Reva står och skjuter på en dörr i 5 minuter när hon kunde öppna den med lasersvärdet på 5 sekunder....

- Och helt plötsligt får vi reda på att Reva varit typ "snäll" hela tiden. Enda anledningen till att hon varit besatt av Kenobi hela tiden har varit att hon velat döda Vader genom att använda Kenobi som lockbete. Och Vader har vetat om detta och låtit henne leva med denna vetskap i 10 år. Jag tänker inte ens gå in på hur fruktansvärt dumt detta är på precis alla sätt och vis. Jag vill bara sjunka ner genom marken.

- Och tydligen har Anakin spetsat henne med sitt lasersvärd när hon var typ 8 år gammal. Men hon överlevde genom att spela död. Och lyckades därefter på något sätt infiltrera imperiet och bli en inquisitor. Och nu blev hon spetsad av Vader som lämnar henne att dö, fastän han vet att hon kunde överleva det redan som åttaåring och grand inquisitor överlevde det precis nyligen

- Och snälla, Disney...sluta med att låta force users greppa rymdskepp i flykten. Eller stoppa lasersvärd i luften. Snälla.....

- Och snälla berätta hur en liten metalldel på Leias leksak kan få den att självmant hitta och räkna ut hur man stänger huvudhangarporten....

- Reva har Obi-Wan fången och ska döda Vader när Vader är upptagen med Obi-Wan. Ändå släpper hon iväg honom ensam med två storm troppers och kallar honom secured. Och han flyr såklart till the resistance som ingen har koll på alls längre. What the actual fuck...

Övriga reflektioner:

- Stridsscenerna var fortsatt cringe förutom flashbacken.

- Serien ser fortsatt ut som att den är filmad med nåns mobiltelefon typ

- Fejk-jedin var tillbaka och var fortfarande varken intressant eller rolig.

- Det är fortsatt uppenbart hur dåligt tränad Moses Ingram är. Hon kan helt enkelt inte hantera fysiska scener. Cringe.

Finns mer att säga, men vi håller där för nu. Som helhet kanske godkänt med nöd och näppe. 5/10 och då är jag jävligt snäll.
Ja, det här var så djävla dåligt. Och så fruktansvärt djävla förutsägbart att Reva skulle visa sig innerst inne vara en snäll neger och byta sida - för som bekant får inga negrer vara dumma i Disneys värld. Precis vad jag visste redan första scenen hon dök upp i.

Och ja - mycket riktigt. Det här skrev jag redan på sidan 5 i den här tråden, inlägg #50 - efter att ha sett de första avsnitten.
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och den där Reva... Herregud. Givetvis stronk black wahmen som de elaka (surprise, de är vita till färgen) Inkvisitors mobbar och förtrycker - jag visste redan första sekunden att det här kommer sluta med att hon i sista stund kommer överge de onda och kasta sig in och hjältemodigt kommer rädda både Obi-Wan och Leia - för ni vet - she is black, and wahmen. Och svarta får aldrig vara genuint onda i WokeWars.
Och surpriiiiiiiiise - hon överlever skadan medans de dumma går iväg och drar Dr Evil-skratt som ekar i korridorerna. Det är fan värre än Austin Powers - som ändå är en medveten komedi.

Och förresten, borde ingen stormtrooper eller officer reagerat när hon småpratar med Obi-Wan och sedan släpper tillbaks honom och låter dem stänga dörren - när de hade honom säkrad?
Senast redigerad av frange 2022-06-16 kl. 00:39.
Citera
2022-06-16, 01:10
Hur ligger det till med lbtq+ ?
Är det mycket bögerier ovh transvestiter?
Eller hur ligger det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in