Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-16, 11:52
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Jag känner inte för någon av männen.
Det är beklagligt att du som påstår dig vara en del av Dumpen är så oärlig och ful av dig att du vill försöka få det som så att jag sympatiserar med männen. Säger ganska mycket om Dumpen att trakassera anhöriga på detta vis.

The truth comes sneaking out!

Sa ju det. De enda som har problem med dumpen är pedofilerna samt deras egocentriska anhöriga.
Citera
2022-06-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shood1981
En fråga till: Vad är det som gör att Sara tror att det hon sysslar med är lagligt? Att framställa exempelvis bögar vore lika olagligt som gäddor/pedofiler.
Varför förstås inte att ett utgivningsbevis inte räcker för att förtal ska vara lagligt. Dumpen skrev på dumpen "rakt igenom lagligt" men vem säger så?

Vad betyder: "Att framställa exempelvis bögar"?
Citera
2022-06-16, 12:01
Medlem
moralhoras avatar
Liten genomgång hur Dumpen arbetar med att skicka nakenbilder till sina gäddor: https://anny.se/2022/06/15/dumpens-fiskare-skickar-nakenbilder-till-pedofiler/
Citera
2022-06-16, 12:13
Medlem
kyzyls avatar
Det värsta med Dumpen är nog inte att de skiter totalt i anhöriga och barn, att de inte klarar någon som helst sorts kritik, att de tjänar pengar på hämndporr och försvarar det med att de "skyddar barn" eller att Sara var en nedknarkad rattfyllerist som förmodligen utgjorde ett större hot mot barn än vad många av dessa gäddor gör.
Nej det värsta är nog hur de får Soneby, töntarna i haveristerna och skittidningen ETC att framstå som vettiga.
Citera
2022-06-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
De borde helt enkelt ha konsulterat Dumpens croupier, med stor erfarenhet av just trauman, före publicering.

Dumpens croupier har kanske fullt på sitt skrivbord? Man borde kunna uppbringa en sommelier också.

Men alla som har resurser, kunskap och ork och lust borde kunna hjälpa till för att folk ska komma ut ur det här i så gott skick som möjligt. Jag tänker mig en akutgrupp där man kan få hjälp att hitta till de riktiga proffsen för alla behov som kan behövas. Så få som möjligt inte blir hängande i luften bara.

Men man måste ju då kunna ge en tydlig information vad det är man kan hjälpa folk med. Som att man inte kan vara en psykolog för folk som har hamnat i en traumatisk kris, men att man kan informera om vad akutpsykmottagningen kan hjälpa dem med. Nummer till kuratorer, jourhavande präst etc. För just i en svår kris så försvinner ju ofta förmågan att ens veta vad man har för behov och ännu mindre var man ska hitta den.

Och just det här är ju inget som Dumpen sysslar med. Men det skulle behövas eldsjälar där med.
Citera
2022-06-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyzyl
Det värsta med Dumpen är nog inte att de skiter totalt i anhöriga och barn, att de inte klarar någon som helst sorts kritik, att de tjänar pengar på hämndporr och försvarar det med att de "skyddar barn" eller att Sara var en nedknarkad rattfyllerist som förmodligen utgjorde ett större hot mot barn än vad många av dessa gäddor gör.
Nej det värsta är nog hur de får Soneby, töntarna i haveristerna och skittidningen ETC att framstå som vettiga.

ETC? Vettig? Som trakasserar barn genom att skriva ut att deras mamma funderar på att mörda dem?

Det var väl ändå fan vad folk har för krav på Dumpen. De har tagit en liten del av en stor problematik för att göra något. Det är klart att det då händer saker med anhöriga, men är det verkligen Dumpens problematik?

Är det fel att ringa och polisanmäla någon också för de har ju inte en traumaenhet där de erbjuder alla anhöriga till någon som har våldtagit någon? Eller ha tvingat en åldring att uppge sin bank-kod och sen de länsat kontot tar dem av daga? Måste man då också kunna hjälpa anhöriga till våldtäktsmannen eller mördaren?
Citera
2022-06-16, 12:27
Moderator
Carlboms avatar
Har nu lyssnat på AMK-podden från 13/6 och kan verkligen inte förstå vad i den som Patrik & Sara anser vara så illa att de väljer att göra en polisanmälan. Maken till lättkränkhet och brist på förmåga att hantera kritik får man nog leta efter från några som väljer att själva ha så offensiv svansföring. Dumpen kallar ju sig dessutom "Media utan munkvale".

Men som de sa i podden: "Sara ville ha ett krig, och nu ska hon få ett krig"
Citera
2022-06-16, 12:30
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De begår inga förtal , det kan ses som reportage när de filmar männen som befinner sig på bestämd plats vid bestämd tid för att möta upp för unga flickor och i vissa fall mammor med småbarn

Kan mycket väl vara förtal/ärekränkning som Sara syslar med om man ser på det rent juridiskt och tänker bort att det i detta fall rör sig om en gädda/pedofil.

I detta fall så begår ju gäddan inget brott, att skriva med Sara som utger sig för att vara en kåt 14-årig tjej som letar efter sex och skickar naken bilder till personen i fråga dvs tigger om sex till gäddan/pedofilen, i och med detta finns det alltså inget brottsligt som gäddan kan knytas till.

Att däremot hänga ut gäddan med namn och bild i ett nedvärderande syfte kan vara brottsligt, oavsett hur befogat det än är.

Jag lägger ingen värdering i det hela och tycker inte synd om gäddorna/pedofilerna som hängs ut, påpekar bara att det Sara och Patrik gör kan vara brottsligt och falla under förtal/ärekränkning.
Citera
2022-06-16, 12:33
Medlem
Vobblers avatar
Hur många har han utnyttjat själv tror ni? Jag gissar på 12 stycken. Den som gapar mest är den största förövaren.

Aldrig ett han är oskyldig.
Senast redigerad av Vobbler 2022-06-16 kl. 12:37.
Citera
2022-06-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Kan mycket väl vara förtal/ärekränkning som Sara syslar med om man ser på det rent juridiskt och tänker bort att det i detta fall rör sig om en gädda/pedofil.

I detta fall så begår ju gäddan inget brott, att skriva med Sara som utger sig för att vara en kåt 14-årig tjej som letar efter sex och skickar naken bilder till personen i fråga dvs tigger om sex till gäddan/pedofilen, i och med detta finns det alltså inget brottsligt som gäddan kan knytas till.

Att däremot hänga ut gäddan med namn och bild i ett nedvärderande syfte kan vara brottsligt, oavsett hur befogat det än är.

Jag lägger ingen värdering i det hela och tycker inte synd om gäddorna/pedofilerna som hängs ut, påpekar bara att det Sara och Patrik gör kan vara brottsligt och falla under förtal/ärekränkning.
Angående förtal så är det den som anser sig förtalad som måste göra en anmälan så länge de inte har förvaltare och alltså har någon annan som för deras talan.
Det är alltså upp till enskild man att göra polisanmälan och lämna in de bevis som finns förtal , film och inlägg på Dumpen som handlar om just honom
Citera
2022-06-16, 12:56
Medlem
kyzyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
ETC? Vettig? Som trakasserar barn genom att skriva ut att deras mamma funderar på att mörda dem?
Iof där har du rätt. Förmodligen något som flög ur henne pga situationen mamman hamnat i. Tycker det var fel att ETC hade med det, det är en skittidning som sagt

Citat:
Det var väl ändå fan vad folk har för krav på Dumpen. De har tagit en liten del av en stor problematik för att göra något.
Svårt att tro att de flesta utav dessa gäddor skulle kunnat lyckas att grooma några riktiga barn. Är inte heller emot uthängningar i sig, men tycker en ordenlig riskanalys borde göras först.
Citat:
Det är klart att det då händer saker med anhöriga, men är det verkligen Dumpens problematik?
Ja absolut att det gör, det gör inte saken bättre att Sara och Patrik visar noll empati till de anhöriga som drabbas
Citat:
Är det fel att ringa och polisanmäla någon också för de har ju inte en traumaenhet där de erbjuder alla anhöriga till någon som har våldtagit någon? Eller ha tvingat en åldring att uppge sin bank-kod och sen de länsat kontot tar dem av daga? Måste man då också kunna hjälpa anhöriga till våldtäktsmannen eller mördaren?
Skillnaden är att hela grannskapet, vänner, arbetskollegor, klasskamrater inte får reda på det och kan gotta sig åt att personens partner eller far hängts ut.
Eller att dumpens efterblivna sektmedlemmar ringer hem och trakasserar.

Man kan tycka att dessa herrar borde spärras in men det kommer inte ske eftersom de tekniskt sett inte begått något brott.
Som flera säkert redan påpekat så hade det väl varit mer produktivt om man vill stoppa dem från att förgripa sig på barn att kanske bara hänga ut de extremaste fallen, resten kan de ju kontakta anhöriga, polis mm och sedan hota med att göra chatten/konfrontationen offentlig om de inte söker hjälp.
Har ingen empati för gäddorna förutom kanske de som är uppenbart förståndshandikappade eller gravt psykiskt sjuka men jag ser inte hur dessa uthängningar gör någon skillnad.
Kan ju leda till att de förgriper sig på rikiga barn istället för att hålla till i sina hållor på internet, då är det ju bättre att de söker någon form av terpai även om man kanske tycker att de förtjänar att dödas eller spärras in för resten av livet.
Senast redigerad av kyzyl 2022-06-16 kl. 12:58.
Citera
2022-06-16, 13:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det är fortfarande inte ett svar på frågan. Du får en chans till. Vad gör du själv för att skydda barn från pedofiler?
Det är roligt, för sektiga människor ställer väldigt ofta denna idiotfråga när deras sekt ifrågasätts. Som exempel kan nämnas tolvstegare, som nästan alltid frågar "ok, men vilken metod rekommenderar du för att någon skall sluta med x" när deras uppenbart sekteristiska program ifrågasätts. När man falsifierar något så finns det inget krav på att komma med alternativ. Till exempel så behöver jag inte föreslå någon alternativ behandlingsmetod för att kunna avfärda kvicksilver som behandling mot någon åkomma.

För att svara på din fråga: Jag ser inte pedofili som något stort samhällsproblem och därför så gör jag inte ett skit åt pedofiler. På grund av deras uppenbara sociala problem så tycker jag ärligt talat mest synd om de gubbar som hängs ut.

Min syn på sexövergrepp och pedofili började formas av incestpaniken, de påhitt... förlåt, bortträngda minnena, och sekten kring Margit Norell. Min syn har enbart förstärkts med åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in