2022-06-16, 09:31
  #1177
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
NORDEA ser 100% uppsida i SBB.

https://www.di.se/live/overdriven-marknadsreaktion-i-sbb-enligt-nordea-ser-100-procents-uppsida-i-aktien/

De där med 100% uppsida kan ni glömma
Citera
2022-06-16, 09:31
  #1178
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Efter FEDs trippeljöjning?

Jodå blir plus idag
Citera
2022-06-16, 09:32
  #1179
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Jodå blir plus idag
Eller inte 😏
Citera
2022-06-16, 09:33
  #1180
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Jodå blir plus idag

När kommer vändningen? Minus 6,02 procent när jag kollade just.
Citera
2022-06-16, 09:35
  #1181
Medlem
Awkwardmans avatar
Amatörvarning:

Är detta företag fucked eller ska man gå in med en chanspost 12-15 kronor?
Citera
2022-06-16, 09:37
  #1182
Avslutad
Mina rekommendationer är att inte gå in än.
Citera
2022-06-16, 09:39
  #1183
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Mina rekommendationer är att inte gå in än.

Men det är ett vettigt bolag på sikt eller?
Citera
2022-06-16, 09:42
  #1184
Avslutad
Ja absolut men kan dröja många år innan vi ser kurser på 35-45kr
Citera
2022-06-16, 09:47
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Mina rekommendationer är att inte gå in än.
Fast nu känns det ju som att den både kan sticka ned eller upp. När blankarna ska ut kan det möjligen bli en liten fart uppåt? Men bra att inte köpa in sig för tungt ännu då aktien är så pass volatil? Å andra sidan svårt att träffa en botten och om man är långsiktig spelar det troligen ingen roll. Fint av Nordea att kliva in i debatten och ge en riktkurs på i alla fall på 40 kronor aktien. Sen ser väl direktavkastningen fin ut på dessa nivåer.
Citera
2022-06-16, 09:55
  #1186
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Fast nu känns det ju som att den både kan sticka ned eller upp. När blankarna ska ut kan det möjligen bli en liten fart uppåt? Men bra att inte köpa in sig för tungt ännu då aktien är så pass volatil? Å andra sidan svårt att träffa en botten och om man är långsiktig spelar det troligen ingen roll. Fint av Nordea att kliva in i debatten och ge en riktkurs på i alla fall på 40 kronor aktien. Sen ser väl direktavkastningen fin ut på dessa nivåer.

De första man ska göra är att skita i riktkurser!!!
Sen kan blankarna välja när dom vill köpa tillbaka (kan ta många år innan dom gör de )
Citera
2022-06-16, 09:57
  #1187
Medlem
Besvärjarens avatar
Vi kommer se höjning om 0.5 i juni och 0.25 i september, kriget tar slut i höst och olja och inflation går ner dramatiskt, inga mer höjningar förens våren om ens någon kommer.

Fastighetsbolagen klarar lätt en repo på 1% samt arbetar på att reducera risk och spela defensivt.

Börsen ligger alltid 6 månader före...
Citera
2022-06-16, 10:02
  #1188
Medlem
Besvärjarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
De första man ska göra är att skita i riktkurser!!!
Sen kan blankarna välja när dom vill köpa tillbaka (kan ta många år innan dom gör de )
Få blankare vill ligga lång, dels kostar det 3-5% avgift att blanka dessutom måste man lämna en säkerhet, ofta lånade pengar och då har man ränta på dem också.

Det heter short selling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in