2022-06-16, 00:43
  #1165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Folk som skriver "Vi" om sina innehav har en tendens att blint äga aktien tills det blir deras sämsta affär någonsin men inte inse det.

Vissa människor vill verkligen tillhöra och känna en stark gemenskap, i detta fall som aktieägare i detta skojarbolag. "Ja men Iljan är ju en känd och förtroendegivande såsse som ibland syns i TV, då måste ju jag som såsse investera i denna för såssar är ju hederliga. Och så är ju fastigheter alltid en säker investering."

Flera kända och duktiga norska investerare har blankat sönder SBB och tjänat storkovan. Och dom kommer fortsätta tjäna en hel del mer, misstänker jag för vi har inte sett botten.
Citera
2022-06-16, 06:35
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vissa människor vill verkligen tillhöra och känna en stark gemenskap, i detta fall som aktieägare i detta skojarbolag. "Ja men Iljan är ju en känd och förtroendegivande såsse som ibland syns i TV, då måste ju jag som såsse investera i denna för såssar är ju hederliga. Och så är ju fastigheter alltid en säker investering."

Flera kända och duktiga norska investerare har blankat sönder SBB och tjänat storkovan. Och dom kommer fortsätta tjäna en hel del mer, misstänker jag för vi har inte sett botten.
Andra vill känna gemenskap i politiken osv. När jag skrev vi menade jag mig själv och alla andra aktieägare. Jag skulle kunna skriva vi på Flashback men ni förstår inte eller vill inte förstå. Varifrån kommer denna engagerade hord av experter (troll ?) som inte äger en enda aktie i SBB men ändå ska skriva dåligt om bolaget? Jag misstänker vänster människor, blankare och lätt manipulerade stackare som känner sig stärkta genom sina inlägg.
Citera
2022-06-16, 06:42
  #1167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Stänger under 20 kr imorgon.
He he! Råkade skriva kristallkrona istället för kristallkula! Men bra att du förstod andemeningen. Nåväl omöjligt att säga var SBB ska hamna idag kursmässigt.
Citera
2022-06-16, 07:01
  #1168
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
He he! Råkade skriva kristallkrona istället för kristallkula! Men bra att du förstod andemeningen. Nåväl omöjligt att säga var SBB ska hamna idag kursmässigt.

Blir ca 4-5%plus idag
Citera
2022-06-16, 07:03
  #1169
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jerker2
Det var ledsamt o.trist att höra.

Du ska förmodligen inte lyssna på all smörja som folk antagligen häver ur sig om bolaget.De försöker förmodligen anstränga sig o.eventuellt skrämma små aktiespararna till att sannolikt i förtid sälja av sina aktier.

Du ska se när bolaget samt därtill några av de bästa i fastighetsbranschen återigen kliver fram o.antagligen levererar i Q2-2022.

Då ska du se antagligen när drevet ännu en gång blir lika förvånade och överraskade när bolaget o.kassaflödesmaskinen återigen förmodligen kliver fram o. levererar.

Köp eventuellt åter tillbaka dina akter o. lägg dem i byrålådan så de får chansen att växa i lugn och ro,så ska du se att det förmodligen blir en bra investering på lite längre sikt o. sparhorisont.

/Lycka till med investeringarna.

Det man ska göra när man investerar är att läsa på !!!!
Men typ 90% gör tyvärr inte de 😢
Citera
2022-06-16, 08:54
  #1170
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Blir ca 4-5%plus idag

Efter FEDs trippeljöjning?
Citera
2022-06-16, 09:00
  #1171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Äger du en större post i SBB för att lägga ned så mycket tid här?
Nej, men jag har för vana att varna för suspekta aktier.
Citera
2022-06-16, 09:08
  #1172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Andra vill känna gemenskap i politiken osv. När jag skrev vi menade jag mig själv och alla andra aktieägare. Jag skulle kunna skriva vi på Flashback men ni förstår inte eller vill inte förstå. Varifrån kommer denna engagerade hord av experter (troll ?) som inte äger en enda aktie i SBB men ändå ska skriva dåligt om bolaget? Jag misstänker vänster människor, blankare och lätt manipulerade stackare som känner sig stärkta genom sina inlägg.
Jag förstår att du inte förstår och det är okey.
Det är dina pengar, men du kan ju åtminstone diskutera och inte bara komma med floskler från delårsrapporter.
Hur tror du till exempel att den enorma belåningen i flera led påverkar SBB när räntorna höjs?
Hur tror du att det påverkar Batljan och det holding-bolag där han har sin SBB-aktier?
Citera
2022-06-16, 09:13
  #1173
Medlem
Schmisss avatar
Öppnade spikrakt ner. SBB är påväg till underjorden
Citera
2022-06-16, 09:15
  #1174
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat ur nyhetstelegram på Avanza.se:

”Marknaden prisar in en ratingförsämring. Sedan är frågan alltid om marknaden gör en "overshoot" eller om det så att ratinginstituten är långsamma”, säger Louis Landeman.

Enligt Bloombergs modell för sannolikhet för konkurs har svenska fastighetsbolags sannolikhet skjutit i höjden. SBB ligger nu över 2 procent samtidigt som Corem och Balder klättrat strax över 1 procent."
Citera
2022-06-16, 09:21
  #1175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag förstår att du inte förstår och det är okey.
Det är dina pengar, men du kan ju åtminstone diskutera och inte bara komma med floskler från delårsrapporter.
Hur tror du till exempel att den enorma belåningen i flera led påverkar SBB när räntorna höjs?
Hur tror du att det påverkar Batljan och det holding-bolag där han har sin SBB-aktier?
Ränteläget är som det är och jag tror på SBB i grund och botten. Jag har som sagt en liten position pga. alla negativa skriverier bland annat så jag är ju inte ovarsam med mina placeringar. Nu kanske den går ned ännu mer och blir än mer billig. Jag gillar att dip köpa så jag avvaktar läget.
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2022-06-16 kl. 09:25.
Citera
2022-06-16, 09:28
  #1176
Medlem
Besvärjarens avatar
NORDEA ser 100% uppsida i SBB.

https://www.di.se/live/overdriven-marknadsreaktion-i-sbb-enligt-nordea-ser-100-procents-uppsida-i-aktien/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in