Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-06, 19:39
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Inga sådana olyckor har rapporterats i Sverige under aktuellt år. Lögn nr 1
100 mg Stesolid motsvarar 10 mg Xanor, 40 mg Xanor motsvarar 400 mg Diazepam. Med dessa doser skulle du inte vara mid medvetande, lögn nummer 2.
GÅ ut och lek, det är sommarlov. Din familj lever, det är bara du som är hjändöd.

Fel.
0,5 mg xanor = 10 mg diazepam
1 mg xanor = 20 mg diazepam
alltså 10 mg xanor = 200 mg diazepam

källa/fakta https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Citera
2021-07-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Fel.
0,5 mg xanor = 10 mg diazepam
1 mg xanor = 20 mg diazepam
alltså 10 mg xanor = 200 mg diazepam

källa/fakta https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Du har rätt i sak, det finns mycket fejk ute nu så svårt att beräkna exakt.

Har slängt alla mina Ksalol 1mg. Inte värt att peta i sig rävgift.
Citera
2021-07-07, 11:21
Medlem
Bullsquids avatar
Den tabellen är exakt. Den har funnits ett bra tag och den går man alltid efter för att bestämma styrka.

(This Benzodiazepine Equivalence Table is based on the extensive research and clinical experience of Professor C Heather Ashton, DM, FRCP, Emeritus Professor of Clinical Psychopharmacology at the University of Newcastle upon Tyne, England. Sources: NRHA Drug Newsletter, April 1985 and Benzodiazepines: How they Work & How to Withdraw (The Ashton Manual), 2002)

Har jämfört effekten av tex 2 blå med en svensk xanor stav 2mg (u94) har inte märkt någon skillnad förutom att staven smälter i munnen och troligen verkar snabbare annars verkar de rätt lika.

Möjligt att det finns fake på vissa ställen i landet men jag har aldrig fått några.
De har funkat lika bra som de ska alla ggr. Tvivlar inte på att kvalitén kan variera för har hört det mycket då de inte kommer i burk eller skrivs ut utan trycks i lab i serbien.

De ksalol jag fått är antingen köpta i västra götaland eller från darknet
Senast redigerad av Bullsquid 2021-07-07 kl. 11:24.
Citera
2021-07-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Ksalol innehåller inte alprazolam, det är redan avhandlat i ett dussin trådar och fastslagit av Götebogrs Tingsrätt. Dessutom kommer Ksalol inte i burk utan blister.

Hehe ja de är ju jätte svårt att lägga dom i en burk? Känns som en omöjlighet va?
Samt att han åt Roche 2or så han har alltid en burk i fickan vare sig den är tom eller inte, lite lättare att bära med sig om man äter i den takt han gör..
Citera
2021-07-10, 13:09
Medlem
Bullsquids avatar
[quote=Ursprungligen postat av MeinKampf]
Ksalol innehåller inte alprazolam, det är redan avhandlat i ett dussin trådar och fastslagit av Götebogrs Tingsrätt. Dessutom kommer Ksalol inte i burk utan blister./QUOTE]

Är väldigt nyfiken på vad de innehöll isåfall om du kan länka till det.
De fungerar som xanor, de smakar som xanor och man blir likadan som på svenska.
Vet ej var du fått tag i dessa du säger inte innehåller nån alprazolam. Har du bevis då?
Citera
2021-07-22, 20:02
Medlem
antisocialgubbes avatar
Här kan det finnas lite matnyttlig info som jag skrivit om förut

Gällande Benzo och Sömn piller.

klicka in på:
(FB) Hur många dagar i rad kan man ta benzo (diazepam) utan att drabbas av at-symtom?
Citera
2022-06-07, 15:31
Medlem
Benzo tolerans

Hur länge bör man vänta tills det att toleransen gått tillbaka till det normala efter att ha tagit höga doser? Veckor, månader?
Citera
2022-06-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schroooms
Hur länge bör man vänta tills det att toleransen gått tillbaka till det normala efter att ha tagit höga doser? Veckor, månader?

Skule gärna vet hur långt uppehåller jag behöver ha för att kan av halva dosen. Kan tillägga att jag tog rätt höga doser under en två tid, cirka 4-8 mg alprazolam.

Jag är ej ute fler någon direkt russyfte, annat en mysfaktor då när jag softar framför tv'n själv här hemma på kvällarna.

Det lindrar även en det av ångesten som bitvis kan vara jobbigt att hantera.
Citera
2022-06-09, 18:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Skule gärna vet hur långt uppehåller jag behöver ha för att kan av halva dosen. Kan tillägga att jag tog rätt höga doser under en två tid, cirka 4-8 mg alprazolam.

Jag är ej ute fler någon direkt russyfte, annat en mysfaktor då när jag softar framför tv'n själv här hemma på kvällarna.

Det lindrar även en det av ångesten som bitvis kan vara jobbigt att hantera.

Som det gamla vanliga; "väldigt individuellt". Men räkna med någon månad minst. Självfallet får man en "buzz" även efter en veckas avhållsamhet, men om du ska tillbaka till noll s a s.
Citera
2022-06-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Som det gamla vanliga; "väldigt individuellt". Men räkna med någon månad minst. Självfallet får man en "buzz" även efter en veckas avhållsamhet, men om du ska tillbaka till noll s a s.

Min tolerans är ju skyhög nu, känner knappt av 10mg alprazolam. Borde ett par veckors uppehåll åtminstone får ner toleransen till 30-50% av vad den är nu? Jag tar det framförallt för att hantera min ångest och behöver det egentligen inte dagligen. Men toleransen har ju en tendens att skjuta i höjden väldigt fort om man börjar ta högre doser under några dagars tid. Eller så är det en dålig batch jag kommit över. Men det ror jag inte då jag köpt det av en välkänd vendor på FS och alla har gett bra betyg.
Citera
2022-06-15, 22:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Min tolerans är ju skyhög nu, känner knappt av 10mg alprazolam. Borde ett par veckors uppehåll åtminstone får ner toleransen till 30-50% av vad den är nu? Jag tar det framförallt för att hantera min ångest och behöver det egentligen inte dagligen. Men toleransen har ju en tendens att skjuta i höjden väldigt fort om man börjar ta högre doser under några dagars tid. Eller så är det en dålig batch jag kommit över. Men det ror jag inte då jag köpt det av en välkänd vendor på FS och alla har gett bra betyg.

Herrejävlar... 10 mg är en vansinnesdos - försök att vara "ren" så länge du kan, typ!
Citera
2022-06-17, 06:37
Bannlyst
Citat:

Man kommer en jävligt bra bit på vägen om man låter sitt GABA-system vila i en hel månad, dvs ingen alkohol heller.

Var försiktig så du trappar ner och inte går CT på den dosen xanor, för då kommer du uppleva något du inte ens önskat dig på din värsta fiende.

Annars, sluta köp skiten på internet, det är utbankat skit. Det går att få det utskrivet om man ger sig fan på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in