Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Inga sådana olyckor har rapporterats i Sverige under aktuellt år. Lögn nr 1
100 mg Stesolid motsvarar 10 mg Xanor, 40 mg Xanor motsvarar 400 mg Diazepam. Med dessa doser skulle du inte vara mid medvetande, lögn nummer 2.
GÅ ut och lek, det är sommarlov. Din familj lever, det är bara du som är hjändöd.

Har haft en polare som kunde trycka i sig mellan 20-50 blå ksalol åt gången ( han hällde bara ut från burken i handen)
och fortfarande stå på benen, inte så bra med han stod upp iaf..
så nej det skulle kunna vara möjligt. Men tror detta handlar om någon med ett längre beroende som han försöker baka in i en lögn där hela familjen är död. Kan ha fel.
Citera
2021-07-05, 11:23
Medlem
[quote=niggerbollen|76458912]Hejsan

Jag började förlita mig lite på psykofarmaka efter HELA min familj dog i en bilolycka för ett par månader sedan. 5 personer, alla döda. Min läkare rekommenderade mig benso för att klara av den första tiden.

Visst har det hjälpt att ta udden av det värsta, men nu kan jag ta 100mg stesolid utan att känna något. Absolut ingenting, det känns som jag hade kunnat ta flera hundra mg och känna lika lite. Jag har även experimenterat med xanor och jag behövde nästan 40mg för att ens känna minsta lilla ångestdämpning.

Jag har läst på så gott jag kan och jag antar jag utvecklat en monstertolerans.
Går det att komma tillbaka från detta? Skulle i framtiden vilja använda benso igen åtminstone för mina panikattacker som jag började få efter olyckan. Hur länge tog det för dig att komma tillbaka till vanliga nivåer efter ni utvecklade en tolerans?

All slags hjälp hade uppskattats[/QUOTE

Benso är den värsta drogen och detta kommer från en gammal heroinist. Fick själv utskrivet oxascand (klenare än stesolid) i ett år och snacka om humörsvängningar. Man blir tolerant snabbt som fan och själva avtändningen är mer väldigt jobbig mentalt. Hela perso lgheten förändras...

Mitt råd är att lägga av med skiten helt... Om du nu måste ha något så ta en joint istället. Ta dock i te för mycket så du snear
Citera
2021-07-05, 12:41
Moderator
Morfar-52s avatar
"100mg stesolid fungerar inte...? Knappt ens 40mg Xanor" infogad./mod
Citera
2021-07-05, 15:34
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hel-vete
Har haft en polare som kunde trycka i sig mellan 20-50 blå ksalol åt gången ( han hällde bara ut från burken i handen)
så nej det skulle kunna vara möjligt. Men tror detta handlar om någon med ett längre beroende som han försöker baka in i en lögn där hela familjen är död. Kan ha fel.

Ksalol innehåller inte alprazolam, det är redan avhandlat i ett dussin trådar och fastslagit av Götebogrs Tingsrätt. Dessutom kommer Ksalol inte i burk utan blister.
Citera
2021-07-05, 15:38
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Jag har bott i USA sedan 20 år tillbaka.
Och du får väl tro vad du vill. Det värsta jag hört på min lokala psykiatri är att folk gått på 100 st xanor om dagen.

Tack för svar

Det spelar ingen roll var du bott de senaste 20 åren. Alprazolam metaboliternas till alfahydroxi-​alprazolam och måste ta sig igenom hjärnbalken till CNS för att anses ha effekt, 40 mg kan inte göra det innan halveringstiden runnit ut. Men de kanske har en annan anatomi i USA? Sommarlovslirare.
Citera
2021-07-06, 11:31
Bannlyst
Citat:
Det spelar ingen roll var du bott de senaste 20 åren. Alprazolam metaboliternas till alfahydroxi-​alprazolam och måste ta sig igenom hjärnbalken till CNS för att anses ha effekt, 40 mg kan inte göra det innan halveringstiden runnit ut. Men de kanske har en annan anatomi i USA? Sommarlovslirare.

Borde bara ha skrivit "jag verkar ha fått tolerans hur länge tar det att få tillbaka normala nivåer", så kanske småkukade jävlar som du hade hållit käften.

Jag kunde lätt ta 200mg diazepam utan att känna något. Testade igår.
Citera
2021-07-06, 18:18
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Apotek
Kan mycket väl ha varit så. Fick tag på benzot på FS och fick då pillrena i påsar och inga blisters. Obs, så köpte jag endast från säljare som hade bra reviews.
Reviews på fs är mest bullshit då de flesta ger betyg när de FÅTT varan och inte efter de prövat den.
Citera
2021-07-06, 19:20
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Inga sådana olyckor har rapporterats i Sverige under aktuellt år. Lögn nr 1
100 mg Stesolid motsvarar 10 mg Xanor, 40 mg Xanor motsvarar 400 mg Diazepam. Med dessa doser skulle du inte vara mid medvetande, lögn nummer 2.
GÅ ut och lek, det är sommarlov. Din familj lever, det är bara du som är hjändöd.

Du måste ju vara totalt hjärndöd själv med ett sådant svar.
Fanns massa folk som äter enorma mängder benso utan att knappt få effekt, 100 mg stesolid om dagen är inte ens mycket. 40 mg xanor däremot är en hel del.
Har sett kompisar ätit runt 60 mg om dagen blandat med ren sprit utan att knappt känna något. Efter några månader av såna doser + alkohol kollapsa tyvärr först kroppen, först njurarna sedan dog han tyvärr... om det va självmord eller ej vet jag inte.

Är man uppe i doser runt 40+ mg xanor om dagen skulle ta många år att trappa ner, osäker på hur länge men jag har som mest legat på 26 mg eller 26st (sak samma) som mest en dag innan jag fick nog och började trappa ner för då kände jag ingenting och slösa bara bort mina pengar. Men det var en dag, vanligen åt jag mellan 6-12 mg om dagen när det var som mest och det tog tid att komma ner med hjälp av stesolid. Fick börja trappa ner med ca 170 mg stesolid om dagen men körde en snabb nedtrappning på ca 3 månader.
Efter 3 månader var jag helt xanor fri. Fick även lägga till 90 mg klonazepam med 160 st (ej mg) stesolid och klarade det.
Citera
2021-07-06, 19:24
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Vad är GABA bra för? Och hur får man dem att återhämta sig?

GABA är en signalsubstans i hjärnan och man får den att återhämta sig genom att avstå helt från alkohol, ghb och benso. Lyrica kan också påverka.
Citera
2021-07-06, 19:26
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
Hände lite skit i livet, blandat lite stess här och där (noll effekt), kanske någon itazolam, mot slutet dracks det även whiskey, vi pratar 10 timmar efter senaste bensointag. Allt detta skedde väl på 2-3 dar. Hursomhelst så känns det ju som man fuckat upp gaba en aning. Bör man ta en vilovecka för GABAreceptorerna? Kanske två? Känns jävligt segt nu....

2-3 dagar är ingenting och krävs ingen vila då.
2-3 veckor är skillnad.

hur stora var mängderna?
Citera
2021-07-06, 19:30
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Ja
Sedan tappar han alla tänder och håret blir grått för att sedan försvinna.
Ryggraden blir krokig och till sist dör han då alla organen inuti kroppen sviktar.

Eller så slutar man lyssna på allt skitsnack om hemska AT.

TS
Vill du försöka sluta så trappa ner försiktigt och gärna med tex Lyrica under tiden.
Jag fick något som hette Buronil och det funkade bra under de veckorna jag behövde vara ren från
Benzo.

Varför använder du tex inte sömnmedicin som Stillnoct?
Jag vet det innehåller också Benzo men inte så starka som Xanor.

Lycka till hur du än gör.

Stilnoct innehåller inte benso
ingen medicin "innehåller" benso. Bensodizepiner är en typ av läkemedel som alla innehåller olika substanser. Stilnoct är ingen riktig benso utan en drog som har liknande effekter men inte är innehåller ett ämne som andra benso gör. Ämnet i stilnoct heter Zolpidem och är något annat som ej är gjort för ångest utan enbart sömn och påverkar hjärnan på annat sätt.
Citera
2021-07-06, 19:33
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hel-vete

Inte det minsta omöjligt att man kan ta enorma mängder och stå upp utan att däcka dock lär man få grova minnesluckor.
Fick själv i mig ca 75 mg xanor under 2 dygn ett tag sedan. Tuggade sönder xanor depot 3mg och glömde efter ett tag att de innehåll 3 mg och trodde ett tag det var 1 mg och tog 3-5 st per gång...
Tog säkert en vecka innan jag börja känna mej återställd.

1 vecka helt fri från xanor idag iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in