2022-10-23, 12:24
Medlem
Efter 15 år har Xanor slutat verka helt.

Som sagt efter 15 år dagligt intag av 1mg Xanor har det helt slutat verka. Hur lång tid dröjer det innan det ger verkan igen? Dom som inte vet undanbedes ge något svar.
Citera
2022-10-23, 13:00
Medlem
6stringlevins avatar
Tidigare vet jag att "nollningen" av benzo man fick av psykvården var 3 veckor i Göteborg. Jag har hört det från flera men inga erfarenheter själv. Då pratar vi om patienter som får utskrivet men dos som höjs kontinuerligt allt eftersom kroppen anpassar sig.
Men jag vet att andra regioner hade andrasätt att arbeta.

Är det xanor du får utskrivet i sverige?
Citera
2022-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Tidigare vet jag att "nollningen" av benzo man fick av psykvården var 3 veckor i Göteborg. Jag har hört det från flera men inga erfarenheter själv. Då pratar vi om patienter som får utskrivet men dos som höjs kontinuerligt allt eftersom kroppen anpassar sig.
Men jag vet att andra regioner hade andrasätt att arbeta.

Är det xanor du får utskrivet i sverige?
Ja, får Xanor utskrivet i Sverige.
Citera
2023-07-20, 05:36
Medlem
JSteins avatar
Var ett riktigt klantarslet igår och tryckte i mig 18 st ksalol och totaldäckade och har idag tryckt i mig 12 st till i hopp om att kunna få sova. Kl är halv sex på morgonen nu och känner ingenting. Kan det verkligen stämma att toleransen drar iväg så jävla snabbt?
Citera
2023-07-20, 15:44
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JStein
Var ett riktigt klantarslet igår och tryckte i mig 18 st ksalol och totaldäckade och har idag tryckt i mig 12 st till i hopp om att kunna få sova. Kl är halv sex på morgonen nu och känner ingenting. Kan det verkligen stämma att toleransen drar iväg så jävla snabbt?
Nä det är förmodligen dåliga grejer.
Citera
2023-07-25, 15:13
Medlem
Fråga om stesolid & tolerans

Har precis tagit mig ur ett opiatberoende. Och ja jag vet att ett benzoberoende är värre. Nu till saken. Jag fick stesolid utskrivet och det funkade hur bra som helst. Lider av extrem ångest ( även innan mitt opiatberoende ). 5-10 mg stesolid funkade extremt bra. Men, fort var det gjort så ökade toleransen, jag var dum nog att öka dosen när jag inte längre kände av muskel & ångestdämpningen. Sist jag tog så kände jag inget av en burk på 25 st 5 mg, tog då alla.

Jag känner faktiskt ingen at trots att jag varit utan ibland veckor & månader. Men jag vill ha hemma & kunna ta vid absoluta behov, Max 1-2 ggr i veckan då min ångest är som värst. Helst färre gånger. Hur jävla länge måste jag vänta innan toleransen går ner? Blivit erbjuden Xanor men vägrar ta den då jag inte vill gå över till starkare.

Snälla, inga dumförklaringar. Bara svar, om någon varit i samma situation och vet hur länge det tar innan toleransen går ner och jag kan känna av 10 mg igen.
Citera
2023-07-25, 15:21
Medlem
snooper123s avatar
1 vecka
Citera
2023-07-25, 20:46
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JStein

ksalol är alltid underdoserade och det är aldrig 1 mg i en sådan, snarare 0.5-0.8 beroende på batch är min gissning
Citera
2023-07-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
1 vecka
1 vecka? Låter inte troligt, varit utan i typ 5- 6 veckor, kanske mer men ändå knappt känt av .
Citera
2023-08-10, 10:06
Medlem
Hur gick detta?
Citera
2023-11-19, 10:28
Medlem
jeppy666s avatar
Benzo Tolerans

Spelar ingen roll hur länge jag väntar, kan va 3 dagar, 1 vecka , 3 mån, 6mån , min tolerans går inte ner.

Får ingen effekt alls av det,

Hjälp? Eller måste man helt enkelt ge upp på benzo? För det vågar jag inte för har fått 20mg Stesolid från LARO dem senaste åren.

Måste ta en hel karta blå/rivo för att känna mig lite skön i kroppen liksom.
Senast redigerad av jeppy666 2023-11-19 kl. 10:39.
Citera
2023-11-19, 11:15
Medlem
jeppy666s avatar
Har inte inkomsten för att kunna ta 3 kartor för att få en flummig kväll då kan jag inte ta något på en hel månad igen, och ge upp benzo kommer aldrig funka för är tyvärr min huvuddrog, jag forsätter ta den ibland trots jag inte ens känner något o förstår inte ens mig själv varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in