2022-06-15, 10:52
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
WTF??? Vad har det med det här att göra?

Anställningstrygghets lagarna.
Citera
2022-06-15, 10:55
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Anställningstrygghets lagarna.
Han är ju anställd genom bemanningsföretaget. Så han blev ju inte uppsagd, så vad snackar du om?
Citera
2022-06-15, 11:03
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NazarOps
Med anledningen att jag inte gjorde "tillräckligt med progress" på 3 dagar. Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting. Jag har inte skadad något gods eller varit otrevlig mot någon, följde mina instruktioner och jag försökte att jobba effektivt men tydligen så tyckte kunden att det räckte inte vilket jag tycker är skitsnack.

Får de verkligen göra såhär?

Hej

Är det ett jobb du älskar?

Fråga om du får praktisera på arbetsplatsen ett år.

Då får du lära dig allt du kan på den arbetsplatsen.

Om du gör ett bra jobb som praktikant får du säkert jobb där sen också

Hoppas det funkar

Lycka till nu
Citera
2022-06-15, 11:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting.
Det är vad man betalar för när man hyr personal, för du fick väl ingen lärlings/praktikantlönnenivå antar jag?
Citera
2022-06-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
WTF??? Vad har det med det här att göra?

Innan 2006 var det ingen trend med bemanningsföretag
Citera
2022-06-15, 12:28
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Därför att det var M/C/L som röstade för att luckra upp arbetstagarens rättigheter.
Vad snackar du om nu? Han jobbar ju på bemanningsföretag. Han har inte fått avsked därifrån.
Hur många gånger ska jag behöva skriva det??
Citera
2022-06-15, 12:36
Medlem
Citat:
Med anledningen att jag inte gjorde "tillräckligt med progress" på 3 dagar. Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting. Jag har inte skadad något gods eller varit otrevlig mot någon, följde mina instruktioner och jag försökte att jobba effektivt men tydligen så tyckte kunden att det räckte inte vilket jag tycker är skitsnack.

Nja, kanske. Det beror ju på hur avtalet mellan din uppdragsgivare och bemanningföretaget ser ut, det är en fråga mellan dem. Hur lång uppsägningstiden på kontraktet är kan skilja, men det behöver faktiskt inte ens spela någon roll eftersom bemanningsföretaget kanske inte är speciellt intresserade av att hävda att uppsägningstiden skall respekteras (det kan ligga liiite mer än arvodet under uppsägningstiden i potten).

Vad gäller ditt anställningsavtal med bemanningsföretaget så gissar jag att du har provanställning och i så fall har de heller inte någon skyldighet att ha någon speciellt lång uppsägningstid gentemot dig, vilket ju kan vara en bidragande orsak till att de inte tycker det är värt att hävda uppsägningstiden gentemot uppdragsgivaren. De blir ju isf bara sittande med en obetydlig kostnad, i värsta fall.
Citera
2022-06-15, 12:40
Medlem
Citat:

Ja - det är exakt därför företag anlitar bemanningsföretag för dyra pengar - sen de som är bra anställer de för mindre pengar då de vet vad de går för långsiktigt.

Du måste ta din ev pengastrid med bemanningsföretaget
Citera
2022-06-15, 12:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Hej

Är det ett jobb du älskar?

Då får du lära dig allt du kan på den arbetsplatsen.

Om du gör ett bra jobb som praktikant får du säkert jobb där sen också

Hoppas det funkar

Lycka till nu
Vad ska hen leva av under tiden?
Citera
2022-06-15, 13:01
Medlem
Citat:

Du borde göra så dessa människor får lite fler hål i sig, så kanske dom lär sig något.
Citera
2022-06-15, 13:02
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad ska hen leva av under tiden?

Vet inte

TS kanske får knacka på hos dina 100 närmaste grannar och fråga om de kan ge honom 100 kr i månaden.

Mot att han hjälper alla de 100 grannarna med något litet och enkelt varje dag

Kanske funkar

Edit: svarade i fel tråd, men kanske funkar ändå
Citera
2022-06-15, 13:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven

Är du HELT JÄVLA BORTA?

Ska han jobba GRATIS i ett år??? Gör det själv. Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in