Citat:
Ursprungligen postat av
NazarOps
Med anledningen att jag inte gjorde "tillräckligt med progress" på 3 dagar. Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting. Jag har inte skadad något gods eller varit otrevlig mot någon, följde mina instruktioner och jag försökte att jobba effektivt men tydligen så tyckte kunden att det räckte inte vilket jag tycker är skitsnack.
Får de verkligen göra såhär?
Nja, kanske. Det beror ju på hur avtalet mellan din uppdragsgivare och bemanningföretaget ser ut, det är en fråga mellan dem. Hur lång uppsägningstiden på kontraktet är kan skilja, men det behöver faktiskt inte ens spela någon roll eftersom bemanningsföretaget kanske inte är speciellt intresserade av att hävda att uppsägningstiden skall respekteras (det kan ligga liiite mer än arvodet under uppsägningstiden i potten).
Vad gäller ditt anställningsavtal med bemanningsföretaget så gissar jag att du har provanställning och i så fall har de heller inte någon skyldighet att ha någon speciellt lång uppsägningstid gentemot dig, vilket ju kan vara en bidragande orsak till att de inte tycker det är värt att hävda uppsägningstiden gentemot uppdragsgivaren. De blir ju isf bara sittande med en obetydlig kostnad, i värsta fall.