• 1
  • 2
2022-06-15, 06:52
Medlem
Med anledningen att jag inte gjorde "tillräckligt med progress" på 3 dagar. Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting. Jag har inte skadad något gods eller varit otrevlig mot någon, följde mina instruktioner och jag försökte att jobba effektivt men tydligen så tyckte kunden att det räckte inte vilket jag tycker är skitsnack.

Får de verkligen göra såhär?
Citera
2022-06-15, 06:59
Medlem
Ja, de får det. Din arbetsgivare, bemanningsföretaget, hade inte levererat det som avtalats. Kunden hade beställt någon med annan kompetens/mer erfarenhet än vad du hade. Din arbetsgivare skulle ha sett till att du hade det innan de skickade dit dig.
Citera
2022-06-15, 07:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NazarOps
Med anledningen att jag inte gjorde "tillräckligt med progress" på 3 dagar. Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting. Jag har inte skadad något gods eller varit otrevlig mot någon, följde mina instruktioner och jag försökte att jobba effektivt men tydligen så tyckte kunden att det räckte inte vilket jag tycker är skitsnack.

Du kanske själv kan kontakta uppdragsgivaren/kunden och be dem förklara mer i detalj vad de tycker du borde ha "gjort bättre"?

Det skulle dels vara en proffsig hantering gentemot uppdragsgivaren att du visar dig genuint intresserad av att utvecklas och dels vara en hjälp för dig själv inför framtida uppdrag att veta mer om vad en uppdragsgivare förväntar sig. Jag vet, det kan ta emot att "sucka upp" för en uppdragsgivare som precis har avskedat dig, men trots allt kan du själv tjäna på det i längden.
Citera
2022-06-15, 07:29
Bannlyst
Köper man en pizza vill man inte ha en micrad panpizza utan just en god pizza. Utför du jobbet halvdåligt vill ingen ha dig där.
Citera
2022-06-15, 07:58
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du kanske själv kan kontakta uppdragsgivaren/kunden och be dem förklara mer i detalj vad de tycker du borde ha "gjort bättre"?

Det skulle dels vara en proffsig hantering gentemot uppdragsgivaren att du visar dig genuint intresserad av att utvecklas och dels vara en hjälp för dig själv inför framtida uppdrag att veta mer om vad en uppdragsgivare förväntar sig. Jag vet, det kan ta emot att "sucka upp" för en uppdragsgivare som precis har avskedat dig, men trots allt kan du själv tjäna på det i längden.

Men snälla, han går och degar på nåt lager.
Citera
2022-06-15, 08:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Ja, det får de.

Det är upp till din uppdragsgivare att ge dig ett nytt uppdrag. I bemanningsföretag har kunden alltid rätt och du är varan som ska fungera helt enligt säljsnacket.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-06-15 kl. 08:46.
Citera
2022-06-15, 08:15
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:

Eftersom du bor i Göteborg får du räkna med detta. Fråga kunden vad som inte var tillräckligt.
Citera
2022-06-15, 08:21
Medlem
Citat:

Bemanning innebär att slutkunden har ett civilrättsligt avtal med din arbetsgivare om att hyra in viss kompetens. Slutkunden kan välja att säga upp detta enligt villkoren i avtalet. Om de säger upp det uppstår arbetsbrist hos din arbetsgivare och de kan säga upp dig.

Analogt exempel: du jobbar i en bilverkstad men gör ett dåligt jobb, bilägarna blir missnöjda och väljer en annan verkstad. Verkstaden tappar då kunder och måste säga upp dig.

I bemanning är du varan och kunden kan välja en annan vara.
Citera
2022-06-15, 08:48
Medlem
Wabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Stäng av mobilen nästa gång du är på uppdrag😂.

Exakt så tänkte jag.
Säkert sönder curlad som barn och nyligen tagit examen från någon akademisk linje. Ta dig i kragen och gå vidare.
Citera
2022-06-15, 09:33
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Japp, tacka Alliansen med Reinfeldt och Centern.

Nu håller Centern på att förstöra mer.
WTF??? Vad har det med det här att göra?
Citera
2022-06-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Stäng av mobilen nästa gång du är på uppdrag😂.
Använde aldrig mobilen men ok om du nu säger så.
Citera
2022-06-15, 10:45
Medlem
Farbaute666s avatar
Vad var TS uppdrag från början?

Jag gissar att han har tagit truckkort, men inte haft så mycket praktik. När han sedan kommer ut i verkligheten så är det ingen som har tid att lära upp honom ytterligare, varför TS inte är tillräckligt snabb (de första dagarna).

Tyvärr vanligt att många tar truckkort och hoppas på det bästa, men praktisk erfarenhet är nästintill ett måste.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in