• 2
  • 3
2022-06-15, 13:05
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NazarOps
Med anledningen att jag inte gjorde "tillräckligt med progress" på 3 dagar. Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting. Jag har inte skadad något gods eller varit otrevlig mot någon, följde mina instruktioner och jag försökte att jobba effektivt men tydligen så tyckte kunden att det räckte inte vilket jag tycker är skitsnack.

Får de verkligen göra såhär?

Bemanningsföretag är sjuka i huvudet.
Spelar ingen roll vad man gör, man ryker ändå.

En gång fick jag gå för att jag tuggat ett tuggummi (det såg inte proffsigt ut).

Och nej innan austisterna i tråden anfaller;
Nej jag tuggar inte som en jävla häst.

Det handlar om hela upplägget, bemanningsföretagen kan vara hur gnidna och hur röriga som helst och göra ett pissjobb varje dag men om du så mycket som andas på ett sätt som någon kan störa sig på så ryker du.

Total skitbransch.
Sök dig därifrån TS det kommer aldrig någonsin att bli bra.
Det är bara tomma löften om förlängningar osv osv.
Citera
2022-06-15, 13:21
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Anställningstrygghets lagarna.

Det är väl bra att man kan göra sig av med inkompetent personal.
Varför ska man vara tvungen att behålla inkompetent folk för? Tycker det ska bli ännu enklare att sparka.
Citera
2022-06-15, 13:29
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NazarOps
Med anledningen att jag inte gjorde "tillräckligt med progress" på 3 dagar. Jag har precis börjat och de förväntar sig redan att man ska kunna allting. Jag har inte skadad något gods eller varit otrevlig mot någon, följde mina instruktioner och jag försökte att jobba effektivt men tydligen så tyckte kunden att det räckte inte vilket jag tycker är skitsnack.

Får de verkligen göra såhär?

Bemanningsbolag är inte så seriösa, de lockar kandidater med drömjobb och lockar sedan kundbolagen med att de kan erbjuda folk som levererar till 100% från dag ett, och då finns det inte så mkt utrymme för upplärning.

Håll dig borta från bemanningsbranschen.
Citera
2022-06-15, 13:47
Medlem
Vilken kund och vilket bemanningsföretag om man får fråga?
Opg, tranpenad och uniflex är dom absolut värsta bemanningsföretagen man kan vara anställd på.
Kunder med en kass personal policy och som vill runda lagarna brukar anlita någon av dessa 3.
Har jag rätt?
Citera
2022-06-15, 14:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Stäng av mobilen nästa gång du är på uppdrag😂.
Ha inte flashback som startsida på din arbetsdator.
Citera
2022-06-15, 14:40
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Bemanningsföretag är sjuka i huvudet.
Spelar ingen roll vad man gör, man ryker ändå.

En gång fick jag gå för att jag tuggat ett tuggummi (det såg inte proffsigt ut).

Och nej innan austisterna i tråden anfaller;
Nej jag tuggar inte som en jävla häst.

Det handlar om hela upplägget, bemanningsföretagen kan vara hur gnidna och hur röriga som helst och göra ett pissjobb varje dag men om du så mycket som andas på ett sätt som någon kan störa sig på så ryker du.

Total skitbransch.
Sök dig därifrån TS det kommer aldrig någonsin att bli bra.
Det är bara tomma löften om förlängningar osv osv.
Bemanning i Sverige är antagligen som att ha ett vanligt jobb i USA. Vi är inte riktigt vana i Sverige att vara kuvade av den som betalar vår lön, inte jag heller, och vi känner oss lite som kungar.
Citera
2022-06-15, 14:51
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Bemanning i Sverige är antagligen som att ha ett vanligt jobb i USA. Vi är inte riktigt vana i Sverige att vara kuvade av den som betalar vår lön, inte jag heller, och vi känner oss lite som kungar.

Jeeeezez.
Citera
2022-06-15, 23:07
Medlem
undercover-racists avatar
Så kan det gå om man jobbar för bemanningsföretag.
Citera
2022-06-15, 23:15
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är du HELT JÄVLA BORTA?

Ska han jobba GRATIS i ett år??? Gör det själv. Idiot.

Det är en verklighet för många i dag. Även arbetsförmedlingen brukar promota det. Det vill säga, praktisera en längre tid i hopp om en anställning. Arbetsgivarna vill ju ha erfarna arbetare. Skrattretande.
Citera
2022-06-16, 01:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Det är en verklighet för många i dag. Även arbetsförmedlingen brukar promota det. Det vill säga, praktisera en längre tid i hopp om en anställning. Arbetsgivarna vill ju ha erfarna arbetare. Skrattretande.
Och hur ska elen, bensinen, amorteringar betalas?
Dagens arbetsgivare har redan sen tidigare många skattelättnader, de behöver inga fler.

Dessutom, om man jobbar gratis är man oförsäkrad. Vem vill ha ett sånt arbetsklimat?
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Så kan det gå om man jobbar för bemanningsföretag.
Sant, bäst att undvika skiten.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-06-16 kl. 01:24.
Citera
2022-06-16, 01:29
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Japp, tacka Alliansen med Reinfeldt och Centern.

Nu håller Centern på att förstöra mer.

Det mesta är ju invandringens fel.
Men det kommer dom aldrig erkänna
Citera
2022-06-16, 04:15
Medlem
nytthuss avatar
Det är ej bemanningsbranschen som är problemet. Även om TS vore anställd direkt hos kunden hade de kunnat kicka honom under provanställningen om han inte höll måttet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in