2022-06-09, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilspils92
Hej!

Ursäkta min okunskap, har prövat mello förut med goda resultat och beställde från melanotan grossisten. Beställde i måndags och fick det 3 dagar senare i brevlådan.

På deras hemsida står det att man i uppladdningsfasen som man ska ta 0,50 mg dagligen med kanyl. Jag är sämst på att räkna mg och milliliter men visst fan tänker jag rätt med att innehållet i kanylen knappt ska nå upp till den första 0,1 på sprutan va? Alltså ”hälften” av den första stora siffran på sprutan och utifrån sett relativt lite innehåll man skjuter in i uppladdningsfasen?

Tycker de skriver lite dumt på deras hemsida att man ska dra i sig ”5 enheter på sprutan”. Jag som lekman tänker ju direkt där det står 5 på sprutan vilket är hälften av kanylen haha och de känns lite mycket.

Jag beställde 20 mg så tänkte köra uppladdningsfasen med kanylen. Åker till Spanien om 2 v så köpte även med näs spray som jag tänkte köra underhållet med. Är det någon som har erfarenhet av att flyga med melanotan? Ska man låta det vara oblandat precis som det är och packa ner i det incheckade bagaget eller ska man blanda nässprayen i Sverige för att sedan flyga med i innerfickan eller packa ner i bagaget?

Sorry för många frågor, ny värld för mig men i sommar ska jag fan bli brun!

Ja, med 5 enheter menas dom små strecken emellan siffrorna på pumpen, för att nå till siffran ett så är det alltså 2 doser om du kör 0,5 per gång...

Lägg grejerna i incheckat baggage, det är bättre...
Du borde gott kunna blanda sprayen hemma och lägga i incheckat baggage,
Om du inte blandar det klart hemma så måste du ju ha med sprutor för att göra det... Jag hade undvikit att flyga med sprutor tror jag...

Hoppas du ser detta innan du åker🙂
2022-06-09, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gapali
Hej!

Är det någon mer som får återkommande Yrsel sålänge melanotanet är kvar i kroppen?? Jag har tagit melanotan på sommaren i 4 år nu och har under dessa 4 år fått lite yrsel då och då! OBS: har tagit blodprover och allt är OK

Du kanske tar lite för mycket?
Jag har inte upplevt det, däremot får jag lite illamående emellanåt, jag tar dock 1ml åt gången..
2022-06-14, 22:23
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liksteel
Ja, med 5 enheter menas dom små strecken emellan siffrorna på pumpen, för att nå till siffran ett så är det alltså 2 doser om du kör 0,5 per gång...

Lägg grejerna i incheckat baggage, det är bättre...
Du borde gott kunna blanda sprayen hemma och lägga i incheckat baggage,
Om du inte blandar det klart hemma så måste du ju ha med sprutor för att göra det... Jag hade undvikit att flyga med sprutor tror jag...

Hoppas du ser detta innan du åker🙂

Tja du verkar frekvent vara här och ha koll
Någon annan får gärna svara om ni hinner före annars.

Fråga: Ska jag börja ta sprutorna INNAN semestern eller när jag kommer fram till solen?
Om innan, hur långt innan?

Tack för svar
2022-06-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Fråga: Ska jag börja ta sprutorna INNAN semestern eller när jag kommer fram till solen?

Tack för svar

Ta en "enhet", alltså ett streck på sprutan per dag i 2 veckor innan du drar.

Se även mitt PM!
Senast redigerad av bouncingwiththat44 2022-06-14 kl. 23:07.
2022-06-15, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Tack för svar

Börja 2 veckor innan, ett streck om dagen o du kommer bli kanon brun när du kommer fram till solen .. gärna solarium ett par gånger oxå nånstans mellan dag 6-10 om du kan men inget måste...
2022-06-15, 06:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Ta en "enhet", alltså ett streck på sprutan per dag i 2 veckor innan du drar.

Se även mitt PM!

Citat:
Ursprungligen postat av Liksteel
Börja 2 veckor innan, ett streck om dagen o du kommer bli kanon brun när du kommer fram till solen .. gärna solarium ett par gånger oxå nånstans mellan dag 6-10 om du kan men inget måste...

Shit tack för snabbt svar hörni!

Blev lite fundersam på detta.
Men skickar PM
2022-06-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockyvonfjutt
Kanske är trög men va menar du med penna?

Sorry, har inte varit inloggad på ett tag.
Som en insulinpenna fast med melanotan. Men jag löste det.
2022-06-17, 17:25
Medlem
Beställt från mg och nässpray men undrar lm man kan injicera blandningen istället? Mel 10 mg samt 2 pipetter med vatten. Vid original blandningen blandar man väl endast ut 1 pipett med vatten och 10 mg Mel? Tack för svar ❤
2022-06-20, 10:51
Medlem
Precis börjat med M2 och tog min första spruta igår ikväll. Undrar när det är bäst att börja sola? Redan idag eller vänta några dagar?
2022-06-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmen11
Precis börjat med M2 och tog min första spruta igår ikväll. Undrar när det är bäst att börja sola? Redan idag eller vänta några dagar?

Vänta till dag 4-5... Sedan om du har möjlighet varannan dag då händer det grejer
2022-06-20, 18:02
Medlem
Bara jag som fått dåligt kvalite på mitt mello senaste 1-2 månaderna? Vissa har inte kommit med leveransen men de som har, har skickat väldigt dåligt kvalitet.. bara jag?

Använt melanotan 2 massa gånger tidigare med grymt resultat. Senast var för 4-5 månader sen. Men senaste månaderna? Vad händer?
2022-06-21, 14:22
Medlem
Hur märker du ? Att de ej tar eller biverkningar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in