2022-06-10, 23:40
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Hon svarar när tid finns.
Hon kommer nog in då och då och läser lite när hon har tid.
Men jag ska framföra.
Gör gärna det och tipsa om att backa ett gäng sidor, finns mycket att läsa ikapp från alla läger (peddosar som är tveksamma till själva förfarandet till de frälsta som står på barrikaden och ursinnigt viftar med dumplingflaggan).
Citera
2022-06-10, 23:41
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Att dom har varit lagbrytare är väl ingen hemlighet och knappast något unikt eller ens klandervärt. Om dom fortfarande är brottsliga iom dumpen vet ingen förrän domstol avgör frågan.
Om nyhetsvärdet väger tyngre än integriteten att inte bli framställd eller avslöjad som skyldig eller oskyldig pedofil så är det inte brottsligt.
Man kan inte på förhand veta hur en domstol resonerar men troligen hade nyhetsvärdet inte trumfat förtal.
Genomsnittlig uthängning: 75% förtal vs 25% motiverad journalistik, eller måhända 66 vs 33 men ändå hela domen till förtal.
Nåja, lite klandervärt är det väl allt?
Citera
2022-06-10, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Nåja, lite klandervärt är det väl allt?
Att Sara brukar köra påtänd med köttyxor i bilen? Nja tycker iallafall inte jag.
Klandervärt ur vems perspektiv... Att köra med förskärare i bilen behöver ju inte betyda att man planerar mord. Kan finnas ett obegränsat antal andra motiv.
Citera
2022-06-10, 23:54
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Att Sara brukar köra påtänd med köttyxor i bilen? Nja tycker iallafall inte jag.
Klandervärt ur vems perspektiv... Att köra med förskärare i bilen behöver ju inte betyda att man planerar mord. Kan finnas ett obegränsat antal andra motiv.
Nu var det kanske inte det i första hand jag tänkte som klandervärt.
Citera
2022-06-11, 00:09
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
haha knullared mannen är ju roligast hittills
Sprang han till mötesplatsen mitt i skogen också?
eller stämde han träff utanför ditt hem?
härliga meth ryckningar också
Han är vidunderligt ball. Visste inte ens att det fanns såna forngrekiska knarkare kvar. Han är till råga på allt en firre på Dumpen. Nu är det riktigt kul.
Citera
2022-06-11, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Nu var det kanske inte det i första hand jag tänkte som klandervärt.
Jag missförstod men vad tror du själv då.. Hur skulle en domstol bedöma saken..
Som icke maskat material är det enligt mig juridiskt 100% omotiverat och har noll nyhetsvärde. Så fort tillräcklig klandervärd personlighet eller gärning sprids så uppfylls rekvisiten för förtal.

Men domaren skulle också kunna resonera att kameran bara befunnit sig i verkligheten och att försök till sex med vuxna (Sjöberg och/eller Sara) eller barn som inte finns inte är eller borde vara klandervärt då det inte är brottsligt.
Citera
2022-06-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Hon svarar när tid finns.
Hon kommer nog in då och då och läser lite när hon har tid.
Men jag ska framföra.

Vad fint. Hälsa även att många saknar segmentet när herrskapet vloggar från vägarna någonstans i Sverige.
Citera
2022-06-11, 01:15
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är precis vad hon säger i meddelande till dumpen när hon vill att de ska plocka det som rör hennes man
Hon säger att hon inte har råd att bo kvar i huset på egenhand och inte kan ta några lån själv och då hamnar i en hyresrätt på annan ort.
Hon har självfallet inte råd med huset oavsett om dumpen tar bort info inte eftersom mannen flyttat ut

Precis så. Hon går på f-ledighet och har sagt upp sig från jobbet. Får inga lån. Måste flytta till hyresrätt i typ Hallstahamnar om dumpen inte avpublicerar. Så om dumpen avpublicerar, så bor hon kvar i godan ro med den psykosexuellt förvridne. Bättre hon flyttar ju, börjar om på nytt. Ska hon gå och bita ihop och hålla masken gentemot sitt avskum till karl tills barnen flyttat hemifrån eller? Sund uppväxt? Om de verkligen gjort slut, gäddan och hon, så dröjer det nog inte länge innan han träffat nån ny, begär bodelning, och så står hon på gatan likväl. Bättre att förekomma än att förekommas. Agens för i helvete S!
Citera
2022-06-11, 01:25
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Kvinnan kopplar allt dåligt som hänt henne och all ångest hon har till Dumpen när hon egentligen borde peka på den som är orsaken till allt skit som händer nämligen hennes man och ingen annan.

Och dessutom vill rädda sina barn från mobbing i en ort där ingen vet om vad hennes man gjort. Låt det vara så då! Dra inte in media och uppmärksamhet till det som du vill hålla hemligt i din by. Gä inte ut i media om du vill tysta ner saken, så jäkla kontraproduktivt.. stackars barn i den familjen, båda föräldrarna så dysfunktionella..
Citera
2022-06-11, 01:30
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Hela grejen är överdriven,två knarkare som har brutit diverse lagar ska helt plötsligt bry sig om en av alla lagar?

Precis som dem bestämmer vilka som är ok att bryta och inte. Dessutom majoriteten av de som hängs ut i dumpen har bestämt träff och tänkt ha samtycke sex. Omoraliskt och olagligt ja kanske . Väldigt liten procent är dock riktiga Pedofiler. De flesta är bara lagbrytare precis som Patrik och Sara.

Eh, ett barn kan inte samtycka till sex.
Citera
2022-06-11, 01:35
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid.Costner
Fegissvar

Du har alltså inte drivit linjen att Soneby anställde honom med vetskap om domar med andra ord?

Men hur står det till med läsförståelsen egentligen? Lava har väl aldrig skrivit att MS kände till detta?
Citera
2022-06-11, 01:49
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Kvinnan kopplar allt dåligt som hänt henne och all ångest hon har till Dumpen när hon egentligen borde peka på den som är orsaken till allt skit som händer nämligen hennes man och ingen annan.
Och övervägde att mörda sina egna barn. Varför slåss hon ens för den mannen? Ta ungarna och dra, liksom.. Nää, istället vill man bo kvar i huset och kontakta pressen och dra uppmärksamhet till vad pappsen gjort. Jamen grattis, det är en tidsfråga innan orten vet. Var det inte det inte det som hon inte ville? Varför dra igång hela cirkusen igen? Hoppas soc-anmälan är gjord. Så pissdåligt omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in