2022-05-02, 19:37
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Noterara att du inte belägga påståendet att Sjöberg sagt att det hänger en massa barn på Dumpen.

Hela internet är fullt av porr, varför ska vi bli upprörda över just Dumpen?

Dumpen lotsar medvetet barnen från tik tok till Dumpens hemsida. Förstår du?
https://www.youtube.com/watch?v=3LBA4DIV6Fo&t=210s
Citera
2022-05-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
De lär sig exempelvis att sälja sex mot droger (chatten med "Stockholmaren").

Ja, Dumpen är en riktig myshörna för barn.
Citera
2022-05-02, 19:43
Medlem
Citat:

De ber även barn som råkat ut för barnknullare att höra av sig till Dumpen. Say what?!! Barnen ska prata med sina föräldrar och polisen inte kontakta Dumpen. Barnen är inte deras att mjölka snaskiga stories ur. Dessa två, Sarah and Patric, ska alltså föreläsa för barn om hur de ska hantera övergrepp. Berätta för mamma och pappa om gubbjäveln Patrik som sitter och säljer in kukbilder på TikTok i stället.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-02 kl. 19:46.
Citera
2022-05-02, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Jag har skiter i vad barn och ungdomar gör. Jag skiter i mänskligheten, i alla fall vad gäller den biten. Lilla Lasse kan få en kuk i ögat om han är så dum och önskar det. Dumpen vill inte att barn ska utsättas för kukar men ändå lockar de barn att gå in i deras kukmuseum. Det är deras fittiga dubbelmoral jag inte gillar.

Ingen som helst skillnad på Dumpen och gäddorna enligt dig alltså?
Citera
2022-05-02, 19:52
Avslutad
Citat:

Ja jag förstår att det är bra att barn förstår att det finns ondska i världen och att den bör undvikas. Tacka Dumpen för det.
Citera
2022-05-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ingen som helst skillnad på Dumpen och gäddorna enligt dig alltså?

Har jag sagt det?
Citera
2022-05-02, 19:54
Avslutad
Citat:
Har jag sagt det?

Vi kan väl börja med att du förklarar vad det är du vill?
Citera
2022-05-02, 19:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
De ber även barn som råkat ut för barnknullare att höra av sig till Dumpen. Say what?!! Barnen ska prata med sina föräldrar och polisen inte kontakta Dumpen. Barnen är inte deras att mjölka snaskiga stories ur. Dessa två, Sarah and Patric, ska alltså föreläsa för barn om hur de ska hantera övergrepp. Berätta för mamma och pappa om gubbjäveln Patrik som sitter och säljer in kukbilder på TikTok i stället.
Blir inte lätt att prata med föräldrarna om dessa är förövarna. Polisen kanske uppfattas som dramatisk. Då kan någon annan vara ett bra alternativ.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-05-02 kl. 19:58.
Citera
2022-05-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ja jag förstår att det är bra att barn förstår att det finns ondska i världen och att den bör undvikas. Tacka Dumpen för det.

Du tror att Dumpen lär barn något om ondska i världen? Dumpen är underhållning. Två pundare som åker flera mil för att konfrontera en efterbliven gubbe ute i nåt rövhål nånstans är inte att visa ondskan i världen. Även få vuxna vet vad ondska verkligen är och Dumpen lär inte lära barnen ett skit om det.
Citera
2022-05-02, 19:59
Medlem
StarkMarks avatar
Det enda jag irriterar mig över angående upplägget är att Sara låter så jävla hånfull när hon konfronterar pedofilerna. Patrik låter aldrig hånfull. Man kan konfrontera utan att låta som en 12-årig tjej (no pun intended).
Citera
2022-05-02, 20:03
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Så hur skulle en man som knullar barn svara på ett sätt som tillfredsställer dig? "Jag gillar yngre killar och tror inte att en kåt 14-årig homofil far illa av en snopp i röven"?

Jag tror nämligen inget duger. Du vill bara visa ditt hat mot honom. Missförstå mig rätt, du har all rätt att hata, jag gör det också. Men det där "man up" är jävligt larvigt. Skulle du alltså varit en bättre man om du blivit tagen med kuken i tonårsröv?

Well, ett svin är väl ett svin oavsett, men en pedofil som dessutom hycklar kanske är snäppet vidrigare. Har inte tänkt så mycket. Men att han direkt skulle skylla på en yttre faktor var bara patetiskt.
Citera
2022-05-02, 20:04
Medlem
Citat:
Under ett år bara har det hänt mycket. Skruven är redan hårt åtdragen kring deras lilla verksamhet på sätt som de själv verkar närmast omedvetna om. Väntar nog mycket både smaskigt och tragiskt runt hörnet. Ja, martyrskap för deras del är nog troligt, men utan kukbilder och annat snask kommer folket svika och glömma.
Finns ju en risk i det där...att de måste bli mer och mer extrema. Men det här juridiska vacum som är nu tror jag inte kommer att kunna fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in