2022-06-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Gick en del märkliga rykten när det skrevs en del om organisationen i media, inhemska organisationer slutade samarbete med dem och väldigt sponsorer försvann.
Några av ryktena kom från barnhem som tyckte att somliga i organisationen betedde sig lite för närgånget

Har också läst en hel del skumt om den organisationen.. Därav att spekulationer kring ett sånt sammanträffande som uppstod är helt naturliga.. Vi får nog veta tids nog.
Citera
2022-06-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Hade nog varit det bästa om man bryr sig om barnen. Hade han haft kvar fru och familj när frugan vet om vad han gjort så hade han säkerligen hållit sig i skinnet, tagit emot den hjälp han kan få och återinträda som en god medborgare. Nu finns det inget som hindrar honom från att leva ut sina fantasier på heltid och incitamenten att söka hjälp är få då det från hans perspektiv inte kommer förändra hans situation

Vilken fru vill stanna hos en sådan. Många vill inte stanna efter en otrohet ens, och detta är betydligt värre. Dessutom skulle jag aldrig våga anförtro barnen någonsin igen till min fd sambo/make efter att ha läst vad han vill göra med ett litet barn. Jag skulle ta de gemensamma barnen direkt till någon som kunde prata med dem på rätt sätt för att utröna om han varit på dem. Fru och barn är inga ägodelar man har rätt till, de flesta skulle kicka ut fanskapet. Speciellt efter det de gick igenom tillsammans för några år sedan då deras lilla barn dog, och så går han och gör så här! Vilket praktarsle!
Citera
2022-06-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Lyssnade nyss på samtalet mellan Sara och modern som vill ta bort publiceringen av mannens video. Blir rent komiskt när Sara frågade varför hon skriker åt henne.Själv har hon skrikit sönder varje publicerad gäddträff.

Varför då? Tanten ringer Sara och tror att hen kan bestämma vad som ska publiceras mm och när hen inte får exakt som hen vill så höjer tanten rösten. Kan inte jämföras med en konfrontation med en pedofil. Det är pappan tanten ska skrika åt.
Visst kan man förstå mamman till viss del men ändamålen helgar medlen. Annars kan man testa att vara ödmjuk om man vill få sin vilja igenom. Själv hade jag inte ens tagit det där samtalet. Tror det blir svårt att mötas halvvägs.

Lite lågvatten att Putte flinar i bakgrunden fast det kan ju ha varit åt den där komedifilmen.

Sara, keep up the good work, du är finast och bäst!
Citera
2022-06-10, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Varför då? Tanten ringer Sara och tror att hen kan bestämma vad som ska publiceras mm och när hen inte får exakt som hen vill så höjer tanten rösten. Kan inte jämföras med en konfrontation med en pedofil. Det är pappan tanten ska skrika åt.
Visst kan man förstå mamman till viss del men ändamålen helgar medlen. Annars kan man testa att vara ödmjuk om man vill få sin vilja igenom. Själv hade jag inte ens tagit det där samtalet. Tror det blir svårt att mötas halvvägs.

Lite lågvatten att Putte flinar i bakgrunden fast det kan ju ha varit åt den där komedifilmen.

Precis.
Kvinnan kör en hysterisk härskarteknik genom att om och om igen säga namn, avbryta och förminska.
Enligt mig.
Citera
2022-06-10, 21:02
Medlem
Citat:

Kvinnan kopplar allt dåligt som hänt henne och all ångest hon har till Dumpen när hon egentligen borde peka på den som är orsaken till allt skit som händer nämligen hennes man och ingen annan.
Citera
2022-06-10, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Kvinnan kopplar allt dåligt som hänt henne och all ångest hon har till Dumpen när hon egentligen borde peka på den som är orsaken till allt skit som händer nämligen hennes man och ingen annan.

Halleluja!
Precis!!!!
Citera
2022-06-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Precis.
Kvinnan kör en hysterisk härskarteknik genom att om och om igen säga namn, avbryta och förminska.
Enligt mig.

Ja, du som känner Sara kanske kan be hen titta in i tråden och ge en kommentar?

Citat:

Tänk alla anhöriga till personer som hängs ut i media för diverse otrevliga saker. Finns ju barn inblandade där också. Man fattar ett publicistiskt beslut fast det accepterar tydligen inte alla. Skulle bli väldigt trånga korridorer om man var tvungen att ta hänsyn till allt och alla.

Visst får man framföra sin åsikt samt vädja men då måste man nog göra bättre ifrån sig än denna moder för att ro i hamn.
Citera
2022-06-10, 22:06
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Sluta hoppas på att ett förtalsåtal kommer radera Dumpen. Eller tror du att nån gädda kommer vilja ta frågan om förtal till rätten?
Nope, det kommer inte att vara det som tar ner dumplingarna i slutändan.
Citera
2022-06-10, 22:18
Bannlyst
Hela grejen är överdriven,två knarkare som har brutit diverse lagar ska helt plötsligt bry sig om en av alla lagar?

Precis som dem bestämmer vilka som är ok att bryta och inte. Dessutom majoriteten av de som hängs ut i dumpen har bestämt träff och tänkt ha samtycke sex. Omoraliskt och olagligt ja kanske . Väldigt liten procent är dock riktiga Pedofiler. De flesta är bara lagbrytare precis som Patrik och Sara.
Senast redigerad av Mineralvatten91 2022-06-10 kl. 22:21.
Citera
2022-06-10, 22:31
Avslutad
Citat:
Ja, du som känner Sara kanske kan be hen titta in i tråden och ge en kommentar?

Tänk alla anhöriga till personer som hängs ut i media för diverse otrevliga saker. Finns ju barn inblandade där också. Man fattar ett publicistiskt beslut fast det accepterar tydligen inte alla. Skulle bli väldigt trånga korridorer om man var tvungen att ta hänsyn till allt och alla.

Visst får man framföra sin åsikt samt vädja men då måste man nog göra bättre ifrån sig än denna moder för att ro i hamn.

Hon svarar när tid finns.
Hon kommer nog in då och då och läser lite när hon har tid.
Men jag ska framföra.
Citera
2022-06-10, 23:15
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Man kan inte veta om någon förälder gjort något mot sina egna barn. Så då får man utgå från att så inte skett tänker jag

Det var nog den mest vidriga kommentar jag läst på ett tag. Jag hoppas vid Gud att du inte har egna barn som du "misstror"?
Citera
2022-06-10, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Väldigt liten procent är dock riktiga Pedofiler. De flesta är bara lagbrytare precis som Patrik och Sara.
Att dom har varit lagbrytare är väl ingen hemlighet och knappast något unikt eller ens klandervärt. Om dom fortfarande är brottsliga iom dumpen vet ingen förrän domstol avgör frågan.
Om nyhetsvärdet väger tyngre än integriteten att inte bli framställd eller avslöjad som skyldig eller oskyldig pedofil så är det inte brottsligt.
Man kan inte på förhand veta hur en domstol resonerar men troligen hade nyhetsvärdet inte trumfat förtal.
Genomsnittlig uthängning: 75% förtal vs 25% motiverad journalistik, eller måhända 66 vs 33 men ändå hela domen till förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in