Det är lite lustigt när man kikar på FUP'n, jag fick lov att läsa om den för det var jättemånga är sedan jag läste den tidigare för att uppfriska mig lite kring vad som står i den... Det "lustiga" är ju hur pass få sidor det är i den, en FUP angående ett mord brukar sällan vara under 800-1000 sidor tycker jag, nu för tiden varje fall. Jag antar att det är all teknisk bevisning som tvunget ska med i de nya FUPen, mobilmast tömningar, data tömnigar, mobil tömningar etc etc... Förr hade man några poliser och en drömtydare i form av "minnesforskaren"...inte lätt, inte lätt.
Polisen har ju fått en del skit för att man arrangerade vallningen med den kände minnesexperten, men man måste ju också komma ihåg att det var ju sånt man trodde på, på den tiden. Betänk istället Strömsund polisen, när "Carlos" försvann, vad gjorde polisen då den första veckan...man ringde ett medium och letade där mediumet pekade...när man inte hittade någonting så ringde man "Terry Evans" och frågade om han kunde hjälpa till, å det kunde han så klart...till ingen nytta . I jämförelse med den så är ju minnes forskaren en raketforskare samt en geni drag av polisen..