Citat:
Ursprungligen postat av
Makramento
Dubbelbotten där. När Batljan anhölls rasade SBB till runt tian, men egentligen ska den lägre.
Skulderna bolaget har är inte nådiga och numera har S&P graderat ned från positiva utsikter.
Vad händer när tvångsförsäljningarna börjar?
Jo han anhölls men verkade mest vara pga vissa människor var ute efter honom.
Han blev ju trots allt släppt och min slutsats av hela den grejen blir att han har trampat en del hyfsat mäktiga människor på fötterna.
Detta borde vara överspelat även om detta såklart säkert gör en del misstänksamma.
Sysslar man med någon form av ekonomisk brottslighet i Sverige så blir man straffad rejält, frikänd blir man enbart när de absolut inte kan hitta något.
Sen har jag inte full koll på skulderna osv måste jag erkänna men min uppfattning är att skulderna med räntor är ganska låsta under en ganska lång tid och att bolaget har en ganska stabil vinst dvs säkert kan lösa en del + omförhandla när det väl är dags för detta.
Men som sagt säkert några som har stenkoll på det ekonomiska som för min del gärna får motbevisa mig med att visa skulder + obundna lån som snart sticker iväg.
Om ni inte kan visa detta enorma skuldberg och alla obundna lån som snart kommer sticka iväg så antar jag att ni bara är inne här för att trolla lite 😂