2022-06-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Förlåt, jag menade det som i att "känn inte att det är negativt", men nu föll vi ganska mycket ifrån ämnet.

Lugnt, vem vet vem som är vad i ett anonymt forum egentligen 😄

Men mycket hat mot sbb nuförtiden, själv känner jag att det är mkt mot Bataljan pga att han är lite speciell så jag tror den kommer gå ner lite mer för att sedan öka på sikt.

Nu har jag väldigt lite sbb så inte följt så noga men varför tror ni sbb kommer gå till 10-an??
Citera
2022-06-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Lugnt, vem vet vem som är vad i ett anonymt forum egentligen 😄

Men mycket hat mot sbb nuförtiden, själv känner jag att det är mkt mot Bataljan pga att han är lite speciell så jag tror den kommer gå ner lite mer för att sedan öka på sikt.

Nu har jag väldigt lite sbb så inte följt så noga men varför tror ni sbb kommer gå till 10-an??
Dubbelbotten där. När Batljan anhölls rasade SBB till runt tian, men egentligen ska den lägre.
Skulderna bolaget har är inte nådiga och numera har S&P graderat ned från positiva utsikter.
Vad händer när tvångsförsäljningarna börjar?
Citera
2022-06-09, 22:23
Medlem
Citat:
Dubbelbotten där. När Batljan anhölls rasade SBB till runt tian, men egentligen ska den lägre.
Skulderna bolaget har är inte nådiga och numera har S&P graderat ned från positiva utsikter.
Den kommer kanske sjunka mer? Jag inväntar otåligt på att de som säljer blir klara. För min del blir det kanske bättre tom. för det blir verklig REA. Skulderna är bundna till fast ränta över flera år. Hyror brukar gå upp vid inflation. SBB presenterade en stark rapport senast. Vi får se!
Senast redigerad av Truefighter 2022-06-09 kl. 22:31.
Citera
2022-06-09, 22:49
Medlem
Citat:

Jo han anhölls men verkade mest vara pga vissa människor var ute efter honom.
Han blev ju trots allt släppt och min slutsats av hela den grejen blir att han har trampat en del hyfsat mäktiga människor på fötterna.
Detta borde vara överspelat även om detta såklart säkert gör en del misstänksamma.
Sysslar man med någon form av ekonomisk brottslighet i Sverige så blir man straffad rejält, frikänd blir man enbart när de absolut inte kan hitta något.

Sen har jag inte full koll på skulderna osv måste jag erkänna men min uppfattning är att skulderna med räntor är ganska låsta under en ganska lång tid och att bolaget har en ganska stabil vinst dvs säkert kan lösa en del + omförhandla när det väl är dags för detta.
Men som sagt säkert några som har stenkoll på det ekonomiska som för min del gärna får motbevisa mig med att visa skulder + obundna lån som snart sticker iväg.

Om ni inte kan visa detta enorma skuldberg och alla obundna lån som snart kommer sticka iväg så antar jag att ni bara är inne här för att trolla lite 😂
Senast redigerad av kallejansson 2022-06-09 kl. 22:52.
Citera
2022-06-09, 22:52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - på fötterna. - - -

Bataljan "trampa någon på fötterna"... du måste skämta!

Allvarligt talat, den liraren är en semi-gangster - han sitter inne snart.
Citera
2022-06-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Mkt snack, sämre med källorna 😂

Säger inte att du har fel men är lite väl mkt fiction och lite för lite fakta kring Batalja ibland.
Skulle vara fint med mer fakta mindre fiction.
Senast redigerad av kallejansson 2022-06-09 kl. 22:59.
Citera
2022-06-09, 23:01
Medlem
Citat:

Hur menar du nu? Jag är enbart nyfiken men tror att du kanske ville svänga till det lite där med "semi-gangster"? Det är alltid lätt att raljera på ett anonymt forum men lite svårare att motivera sina påståenden har jag märkt.
Citera
2022-06-09, 23:01
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Mkt snack, sämre med källorna 😂

Om vi säger såhär; Illviljan Bataljan är ju gammal sosse - om vi säger att ett oppositionsparti har något väldigt graverande på honom, tror du inte man väntar till... ...kanske augusti för att "tajjma" släppet av detta?????

Obs! Rent hypotetiskt - jag har självfallet ingen aning om detta!
Citera
2022-06-09, 23:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Hur menar du nu? Jag är enbart nyfiken men tror att du kanske ville svänga till det lite där med "semi-gangster"? Det är alltid lätt att raljera på ett anonymt forum men lite svårare att motivera sina påståenden har jag märkt.

Se ovan - men slutsnackat om det från min sida, jag skulle dock avråda från innehav öht efter säg 10 juli. Nuff said.
Citera
2022-06-09, 23:11
Medlem
Citat:
Om vi säger såhär; Illviljan Bataljan är ju gammal sosse - om vi säger att ett oppositionsparti har något väldigt graverande på honom, tror du inte man väntar till... ...kanske augusti för att "tajjma" släppet av detta?????

Obs! Rent hypotetiskt - jag har självfallet ingen aning om detta!

Hypotetiskt är fortfarande ingen fakta, och vänta till augusti, är det augusti i år eller om 12 år??
Kommer ju fortfarande vara gammal sosse om 12 år 😂
Samma sak om 16-20-24 år.
Citera
2022-06-09, 23:17
Medlem
Vansterpartiets avatar
Är det inte dags för Battlejanne att försvara kursen mot blankarsvinen? Lite mer låneutrymme kan han väl klämma fram.
Citera
2022-06-09, 23:19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Om ett visst riksdagsparti i opposition sitter på material nog att ge IB 2-5 år - inte fan skulle jag sitta på en forum och jiddra om det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in