2022-06-09, 18:00
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
SamhällsAvvecklingbolaget stängde under 23,50 - får man vara nöjd med, bör ge hyfsad nattsömn.

Alla ni som köpte för 60-70 spänn -> ni har mitt djupa deltagande, eller inte.
Citera
2022-06-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
SamhällsAvvecklingbolaget stängde under 23,50 - får man vara nöjd med, bör ge hyfsad nattsömn.

Alla ni som köpte för 60-70 spänn -> ni har mitt djupa deltagande, eller inte.

Varför tycker du det är kul när en aktie går ner??
Om du inte äger den förstår jag inte varför man nu skulle glädja sig åt att andra människor förlorar pengar??

Känns som att det är en egenskap en ganska dålig människa skulle ha men kanske missförstår din post ???

Äger 1 liten del i sbb och gick in i coronadippen så är +-0 så skriver inte detta pga någon förlust, men skulle aldrig hoppas att någon aktie skulle gå ner och bli glad över att människor förlorat pengar.

Känns bara som ett äckligt beteende att glädja sig över andras olycka.
Citera
2022-06-09, 19:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Varför tycker du det är kul när en aktie går ner??
Om du inte äger den förstår jag inte varför man nu skulle glädja sig åt att andra människor förlorar pengar??

Känns som att det är en egenskap en ganska dålig människa skulle ha men kanske missförstår din post ???

Äger 1 liten del i sbb och gick in i coronadippen så är +-0 så skriver inte detta pga någon förlust, men skulle aldrig hoppas att någon aktie skulle gå ner och bli glad över att människor förlorat pengar.

Känns bara som ett äckligt beteende att glädja sig över andras olycka.

Ha ha! Naivaste dynga jag läst på den här sidan midnatt. Det finns folk som LEVER på att blanka, t ex SBB - som LEVER på andras olycka, vad tycker du isf om dem???

Avskyr SBB bl a av följande skäl;
- Bataljan är en skurk som snart kommer att sitta inne.
- Affärsidén är vidrig - därav att jag kallar det Samhällsavvecklingsbolaget. OCH! Viktigast...
- Det är fortfarande övervärderat.

Nöjd med det svaret?

Vad skulle du själv tycka om folk som hade aktier i IG Farben i början på 40-talet? Hate the company, despise the owners. Fan den var rätt bra!?? Som Macca hade sagt, "I´ll try using that in conversations and stuff". Ja herrejävlar... "Hate the company, despise the owners".
Citera
2022-06-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ha ha! Naivaste dynga jag läst på den här sidan midnatt. Det finns folk som LEVER på att blanka, t ex SBB - som LEVER på andras olycka, vad tycker du isf om dem???

Avskyr SBB bl a av följande skäl;
- Bataljan är en skurk som snart kommer att sitta inne.
- Affärsidén är vidrig - därav att jag kallar det Samhällsavvecklingsbolaget. OCH! Viktigast...
- Det är fortfarande övervärderat.

Nöjd med det svaret?

Vad skulle du själv tycka om folk som hade aktier i IG Farben i början på 40-talet? Hate the company, despise the owners. Fan den var rätt bra!?? Som Macca hade sagt, "I´ll try using that in conversations and stuff". Ja herrejävlar... "Hate the company, despise the owners".

Så att småsparare förlorar pengar glädjer alltså dig på ett personligt plan pga:

Att Bataljan är en skurk (enligt dig)
Bolaget har en affärsidé du inte gillar
Det är övervärderat (enligt dig)

Inga problem med att inte gilla ett bolag, även jag har bolag jag inte gillar.
Skillnaden är väl att jag inte glädjer mig när kursen går ner eftersom det drabbar en granne, en vän, en släkting osv.
Jag köper helt enkelt inte aktien om jag inte gillar/tror på aktien.

Att glädja sig åt att en aktiekurs går ner och skratta åt att några gått in på toppen är ett äckligt beteende och oftast något människor som är ganska misslyckade sysslar med.

Ha en bra kväll 😂
Citera
2022-06-09, 19:55
Medlem
Citat:
Så att småsparare förlorar pengar glädjer alltså dig på ett personligt plan pga:

Inga problem med att inte gilla ett bolag, även jag har bolag jag inte gillar.
Skillnaden är väl att jag inte glädjer mig när kursen går ner eftersom det drabbar en granne, en vän, en släkting osv.
Jag köper helt enkelt inte aktien om jag inte gillar/tror på aktien.

Att glädja sig åt att en aktiekurs går ner och skratta åt att några gått in på toppen är ett äckligt beteende och oftast något människor som är ganska misslyckade sysslar med.

Ha en bra kväll 😂
Med all respekt är du en känslomänniska och sådan blir i 100% av fallen brända på börsen. SBB är vidrigt och ska såklart ner till tian!
Citera
2022-06-09, 19:55
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

- - -

Ha en bra kväll 😂

Är inte det väldigt adekvata och rimliga skäl????

Är väl inte mer eller mindre misslyckad än någon annan, men ska inte klaga.

Ha en bra kväll själv! (och glöm inte att det "är rea på SBB i morgon!!!". Köp, köp, köp - inte ett dugg äckligt beteende!
Citera
2022-06-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Med all respekt är du en känslomänniska och sådan blir i 100% av fallen brända på börsen. SBB är vidrigt och ska såklart ner till tian!

På vilket sätt är jag känslomänniska ???

Bara för jag inte glädjer mig åt att människor förlorar pengar på en aktie 😂😂😂

Gått ganska ok för mig på börsen hittills så är jag känslomänniska antar jag att 100% av fallen är fel även om min börsresa inte är över än på några år 👍
Senast redigerad av kallejansson 2022-06-09 kl. 20:09.
Citera
2022-06-09, 20:09
Medlem
Citat:
Är inte det väldigt adekvata och rimliga skäl????

Är väl inte mer eller mindre misslyckad än någon annan, men ska inte klaga.

Ha en bra kväll själv! (och glöm inte att det "är rea på SBB i morgon!!!". Köp, köp, köp - inte ett dugg äckligt beteende!

Jodå lite äckligt är det.

Men helt ok, vi har alla olika sätt att agera det som är fel för mig är rätt för nån annan 👍

Köpte lite på lägsta nivå idag ingen stor post men tror den bottnat snart.
Går den ner till 10-an får jag iaf glädja dig lite 😂😂😂
Citera
2022-06-09, 20:12
Medlem
Citat:
På vilket sätt är jag känslomänniska ???

Bara för jag inte glädjer mig åt att människor förlorar pengar på en aktie 😂😂😂

Gått ganska ok för mig på börsen hittills så är jag känslomänniska antar jag att 100% av fallen är fel även om min börsresa inte är över än på några år 👍
Känn dig inte träffad. Det är fint att vara en känslomänniska, men marknaden är orättvis mot dom.
Citera
2022-06-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Känn dig inte träffad. Det är fint att vara en känslomänniska, men marknaden är orättvis mot dom.

Så du svarar min post och säger att DU ÄR:
Men du menar att jag ska inte känna mig träffad 😂
Så hur ska jag tolka dig om du skriver till mig att jag är något ???

Äh det ska handla om sbb så det är för mkt offtopic nu, men citera inte om du inte avser att svara personen i fråga 👎
Citera
2022-06-09, 20:21
Medlem
Citat:
Så du svarar min post och säger att DU ÄR:
Men du menar att jag ska inte känna mig träffad 😂
Så hur ska jag tolka dig om du skriver till mig att jag är något ???

Äh det ska handla om sbb så det är för mkt offtopic nu, men citera inte om du inte avser att svara personen i fråga 👎
Förlåt, jag menade det som i att "känn inte att det är negativt", men nu föll vi ganska mycket ifrån ämnet.
Citera
2022-06-09, 20:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jodå lite äckligt är det.

Men helt ok, vi har alla olika sätt att agera det som är fel för mig är rätt för nån annan 👍

Köpte lite på lägsta nivå idag ingen stor post men tror den bottnat snart.
Går den ner till 10-an får jag iaf glädja dig lite 😂😂😂

Vid 10 spänn går jag in big! (och håller för näsan... ). Ha det gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in