Citat:
Ursprungligen postat av
Autistfeminist
Börjar bli rejält trött på dig! Har som sagt redan sökt hjälp och väntar på att bli hjälpt. Jag blir trött av att läsa och upplever ändå inte att det jag läser hjälper mig. Jag vet mina svagheter måste jag läsa om dom dagligen för att få vara med i gänget? Var har jag skrivit att jag är den ända autistiska kvinna. Jag sa att jag försöker representera då det är en grupp som inte syns ofta i media. Iallafall inte där jag har letat. Vid att representera kommer fler kvinnor till insikt går, igenom utredning och får hjälpen de förtjänar hänger du med? Herr experten auktoritären??? Flera har redan hört av sig och sagt att det jag skrivit har hjälpt dom vilket är syftet. Eller ja från början var syftet att bryta lite fördomar tror ärligt talat att jag har råkat skapa några på vägen. Hahahahahahh ni kan kasta allt hat på mig ni vill det är bara ved till min eld!
Det är ju trist. Men det är ju bra att du har sökt hjälp, får hoppas att du får det också då. Tycker inte att det låter som något kul gäng där man skulle sitta o läsa om sina svagheter varje dag. Men det underlättar ju när man vet vad dem är, och kan då jobba på att förändra det. För det är just mycket av vad man får ut av en autism diagnos, kunna lättare se vad man behöver jobba på. Vissa saker kommer vara svårare än andra, men så länge man försöker så går man iallafall frammåt. Kan tipsa dig om att iallafall försöka se det så, och försöka göra livet lättare för dig själv än att falla in med gruppen som utnyttjar diagnosen för att skylla på(menar dock inte att du gjort det). Men valet av väg är ju helt upp till dig.
Och det är ju fantastiskt att folk har hört av sig för att denna tråden ska ha hjälpt dem. Kan ju vara värt för dig att ta upp problem eller fördelar som är mer specifika för tjejer med autism. För att särskilja det från den generella diagnosen. Men det är din tråd så.
Sedan så skulle jag aldrig kalla mig expert, men man ska inte heller sluta lära sig saker, speciellt inte om ämnen som rör eller har haft en stor påverkan på ens liv. Finns alltid mer att lära sig, och dessvärre så kan man inte heller lita helt på öppen psykatrin då det saknas en hel del kunskap där med. Trots att dem ska vara "experter".