2010-11-06, 10:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
fredrikdenstore skrev
Nåja, men Ciggen går väl i pappas fotspår när det gäller den biten.

Sådan far, sådan dotter...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vi får inte veta om Knugen fick någon kur eller inte.

Pratat med svärfar och samtliga ombord penslades med lapis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terylenebaby
Vilket trist öde det blev för den en gång så vackra flickan Silvia när hon blev kär i knugen.
Tänk er flickor att ha en make som man inte kan föra vettiga samtal med eftersom han saknar intelligens.
Visserligen är han kung, och att ha pengar och makt underlättar även för Silvia, men vilket jävla öde för en intelligent kvinna att vara gift med en jättebabis med dito intressen.
F.ö tycker jag att Silvia fortfarande är en stilig kvinna som har värdighet och resning.
Knugen däremot har blivit en pluffsig gubbe,ser ut som en sliten grävmaskinist som väntar på pension.
Men som sagt med kungatiteln får man kvinnor att falla.
Tänk om Silvia hade gjort som kungen och slirat runt med yngre gossar,skulle man ha försvarat hennes beteende här på FB.

Med tanke på hur gamla Bernadottarna blir så fortsätter skriverierna om hans leverne i säkert 25 år till. Fast, han kanske kör fort en gång för mycket också.

Tänk om han kunde gå i pension nästa Valborg istället
Citera
2010-11-06, 10:31
Medlem
bobrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"Den motvillige monarken" och hans förkärlek för älgarslen av obestämt kön (och andra arslen) är ju alltid en liten början. - Hade svenska folket känt till ens fjärdedelen av vad som utspelar sig i maktens rum och korridorer skulle hela Hovstaten&Co få hälsa hem: Avlyssning, buggning... Hållhakar, hot, utpressning, inbrott... Homo- och bisexualitet... - Ett synnerligen dekadent och parasitärt liv och leverne samt en i grunden föraktfull och översittaraktig inställning till de hederliga, skötsamma och sparsamma undersåtarna. - Där har du din omhuldade mnarki som i ett nötskal (f.ö. fullt med spån och nötter där; hur i h-e kan detta undgå någon som är vid sina sunda vätskor?).

"Bevisen" gör man givetvis allt för att undanröja. - F.ö. kan man lita lika mycket på AB:s enkäter som på en försupen skrothandlare.

Tydligen undanröjs bevisen väl eftersom allt som återstår är en samling anonyma källor.

Intressant att du "vet" allt som tydligen försiggår i dessa "maktens rum". Kanke då du kan vara så vänlig med att upplysa oss klentrogna om dessa hållhakar, utpressningar m.m som du har vetskap om. Du behöver inte vara orolig, FB är en anonym site där du inte kommer avslöjas.

Jag befarar dock att du kommer hänvisa dina påståenden tll den nyligen släppta boken och på så sätt har vi egentligen inte kommit nånstans...
Citera
2010-11-06, 10:32
Medlem
Soterns avatar
Vad fan ska den där jävla böggangstern på sveriges kung och göra. Tattarjäveln kan åka hem till sitt sönderbombade skitland.
Citera
2010-11-06, 10:35
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och vad lägligt att Stenbeck inte kan kommentera. Kan se framför mig hur det hade tagit hus i helvetet.

Det är dessutom riktigt lågt och beklämmande att dra döda personer i smutsen.

Nu är det i och för sig så man anser att man bör göra med kungligheter. Vänta en hundra år sådär. Då går det att berätta om Oscar II's särskilda horvåningar, kalla det pikant och något aom hörde den tiden till.
Citera
2010-11-06, 10:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geronimo13
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det var inte så länge sedan han gjorde det i alla fall: CG kung i baren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article372731.ab
Silvia har väl aldrig gillat att festa?

Det har du rätt i. Det glömde vi. Annars hade hon ju varit där. Knugen bad säkert enträget flera gånger att hon skulle komma med. Eller hur?
Citera
2010-11-06, 10:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Blev du sur!

Jag har inte antytt att du skulle vara avundsjuk i det här fallet (tanken har inte ens fallit mig in). Jag har sagt att du uppvisar en stark intolerans mot en man som befinner sig i en situation som är mycket olik din och de flesta andras. Personangrepp, njae ... du är rätt duktig inom ditt kall och jag säger emot dig.

Nix, mina associationer är inte ditt ansvar. Men fria associationer är väl i stort sett vad som får den här tråden att rulla. Som t.ex. bortsett från topic, att du nu nödvändigtvis vill förknippa mina inlägg med ett "hitlerkort". Det är underligt.

Men som Fredrik den store (en annan monark) sade: Låt var och en blir salig på sin fason! Rocka på mannen!

Nej, jag blir aldrig sur. Du skrev tidigare att jag skulle ondgöra mig över ett liv jag aldrig kommer att leva. Jag läser in avundsjuka i det. Det hela är löjligt, jag och säkert de allra flesta vill absolut inte ha ett liv som Knugens.

Om du vill associera mina diskussioner om den allmänna och privata bilen av Knugen, till hur Stalin terroriserade kulaker, ja då kan jag naturligtvis inte hindra dig. Däremot har jag väldigt svårt att se kopplingen. Det enda jag kan se är att du tycker illa om Stalin, och du tycker illa om mig, och därför är de ungefär likadana. Det är lågstadiefasoner.
Citera
2010-11-06, 10:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu är det i och för sig så man anser att man bör göra med kungligheter. Vänta en hundra år sådär. Då går det att berätta om Oscar II's särskilda horvåningar, kalla det pikant och något aom hörde den tiden till.

Det är nog sant att det har varit så. Dock har man här använt rykten, även de obekräftade antar jag, om en man som idag är död för att förstärka trovärdigheten i andra påståenden.

Finns det andra personer i boken som nämns, förutom Stenbeck?

Vore intressant om det kom en förtalsstämning från annat håll.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-11-06 kl. 10:50.
Citera
2010-11-06, 10:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
geronimo13 skrev
Rätt mäktigt "gubbtolva"

Dom här personerna skall vara medlemmar, tillsammans med knugen, åtminstone 2006.
Citat:
Stefan Persson, 58, styrelseordförande och storägare i H&M.

Anders Lettström, 57, direktör och nära vän med kungen.

Bertil ”Bersan” Nordström, 62, gammal vän till kungen. Har utpekats som Agneta Fältskogs nye man.

Fredrik Ramberg, 56, advokat och kompis med kungen.

Erik Lallerstedt, 59, krögare, sitter i styrelsen för Noppe bar.

Christer Tegnér, 59, vinhandlare och gammal skolkamrat med kungen.

Johan Åkerhielm, 59, vd och barndomskompis med kungen. Sitter i styrelsen för Gubbtolvan AB.

Anders ”Aje” Philipson, 62, kompis med kungen sen ungkarlstiden. Son till bildrottningen Märta Philipson.

Pieter Tham, 56, gift med Stefan Perssons syster. Före detta ekonomijournalist, nu finansman.

Carl Adam ”Noppe” Lewenhaupt, 58, grundare av Noppes bar, vd i Geddeholm. Kungens bäste vän.
Citera
2010-11-06, 10:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terylenebaby
...
Tänk om Silvia hade gjort som kungen och slirat runt med yngre gossar,skulle man ha försvarat hennes beteende här på FB.

Jag hade i alla fall tyckt att det var rätt kul. Kanske vi kan hoppas på stallmästaren i alla fall?
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6090432
Stilig karl.
Citera
2010-11-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrov
Tydligen undanröjs bevisen väl eftersom allt som återstår är en samling anonyma källor.

Intressant att du "vet" allt som tydligen försiggår i dessa "maktens rum". Kanke då du kan vara så vänlig med att upplysa oss klentrogna om dessa hållhakar, utpressningar m.m som du har vetskap om. Du behöver inte vara orolig, FB är en anonym site där du inte kommer avslöjas.

Jag befarar dock att du kommer hänvisa dina påståenden tll den nyligen släppta boken och på så sätt har vi egentligen inte kommit nånstans...

Några bevis har inte undanröjts!
Det enda som funnits och finns är anonyma källor. Och det är anledningen till varför Janne Josefsson hoppade av ärendet trots att han blev inbjuden att göra ett Uppdrag granskning om saken.
Vidare hör också till saken att hovet har som policy att inte stämma någon för förtal, hur grovt det än är, så dessa miljoner som boken ger är säkra och lättförtjänta pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in