Citat:
Ursprungligen postat av
Autistfeminist
Jag mår bra. Hur menar du när du säger att min perception är dålig? Jag berättade om mig själv hur jag tänker och jag svarade att jag har bra självinsikt enligt mig själv då är självkritisk ofta. Är inte det svar på din fråga eller tog du illa upp att jag påstod att du också kan ha dålig självinsikt. Ha det bra du med.
Har man en dålig perception av verkligheten, så behöver inte självkritik innebära självinsikt. Snarare något som gör att man själv mår dåligt.
Min hjärna är hyfsat kass på sitt sätt med. Det innebär att min perception är egentligen väldigt störd. För att få ordning på verkligheten, så har jag då alltså lärt mig att använda 100% logik på företeelser i livet. Det gör att jag är hyfsat trög i starten så att säga och hinner inte med intellektuellt.
Men, problemet som jag sett att du har, är att du böjer logiska resonemang, alltså ibland totala motsägelser, efter din perception. Det gör att du egentligen borde göra som jag. Gå över på logik.
Nu tror jag hellre att du vill vila i din marxistiska ådra, kanske får den dig att må bra. För det är ju inte så att 100% korrekt logisk perception ger dig någon fördel i samhället idag. Speciellt inte när det gäller feminism.