2022-05-27, 08:50
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kör oxå dark mode för det mesta.
Citera
2022-05-27, 23:04
Medlem
musttomtes avatar
Dark mode fungerar perfekt och dom jobbar hårt efter varje uppdatering att få bort start knappen nere till vänster till deras mega meny eller vad man kan kalla det. Överlag är 11:an bra förutom att dom inte vill att man ska göra egna ändringar. Annars gillar jag renheten och ett klicka med musen för att starta program. Hatar dom rundad hörnen =) som Windows 11 så gärna försöker få till igen efter varje uppdatering. Något som fungerar ypperligt är Linux och Google Play store med appar.

Windows 11 min Edition - Simpel
https://i.imgur.com/5T7Ym9w.jpeg
Citera
2022-06-04, 15:54
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimythin
Skriver här även om det är lite av ett annat ämne.
Ni som har 10 och bytt till 11 ÄR det någon skillnad? Microsoft sa att 10 skulle vara det sista windows men de har tydligen ändrat sig.

Nej, Microsoft har aldrig sagt att Windows 10 var det sista Windows:

https://youtu.be/QqKYhoihz2Y

Skillnaden är i skrivbordsutseende men under är det Windows 10.
Citera
2022-06-04, 16:45
Medlem
11 är bara en sminkad gris med irriterande features, la in 11 på prov, la tillbaka till 10 igen efter 20 minuter
Citera
2022-06-05, 14:04
Medlem
PeterNosters avatar
Är detta sant om Windows 11:

Går inte att installera på AMD-processorer?
Man måste ha UEFI på datorn?
Om man gör egna program måste de godkännas av MS?

Stämmer detta:
https://www.youtube.com/watch?v=LcafzHL8iBQ

Uppföljare:
https://www.youtube.com/watch?v=vvaWrmS3Vg4
Citera
2022-06-05, 18:48
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Man måste ha UEFI på datorn?
Om man gör egna program måste de godkännas av MS?

Stämmer detta:
https://www.youtube.com/watch?v=LcafzHL8iBQ

Uppföljare:
https://www.youtube.com/watch?v=vvaWrmS3Vg4
Var väl problem med att vissa AMD-processorer som skulle fungera ändå inte gjorde det i början men tror det problem fixades relativt snabbt. Är framför allt åldern på processorn som spelar in.
Alla program jag hade på tian går lika bra på elvan så skulle inte tro att alla program måste auktoriseras av Microsoft.
Vet att TPM2.0 krävs och har svårt att tänka mig att en dator som är så pass ny att den har TPM2.0 saknar UEFI så krävs det UEFI så är det ändå ett ickeproblem för dom flesta.
Citera
2022-06-06, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Det stämmer nog att det inte går att installera operativsystemet i processorn. Men i min dator med en AMD processor gick det alldeles utmärkt.

Däremot buggade det överjävligt första månaderna eftersom drivrutinerna för grafikkortet inte var uppdaterade. AMD och Microsoft kom med flera buggfixar under oktober och november förra året. Vilket löse de mest akuta problemen. Men jag upplevde problem med drivrutinerna fram till mars/april i år. Nu verkar de ha landat någorlunda stabilt. Jag har fortfarande en del problem, men inte alls som för ett halvår sedan.
Citera
2022-06-06, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Kloka människor väljer att sätta korrekta sekretess inställningar för att skydda sin integritet istället för att tramsa med 100% lokala konton osv.

Fast när det kommer till en lokal PC som man vill använda så handlar det om friheten om att inte behöva sätta sin integritet i en större riskzon. Ser ditt inlägg som en aning befängt när du påstår att det är bara foliehattar som inte vill ha mandatory inloggning via microsoft.

Från ett säkerhetsperspektiv så blir det en större risk hur man än ser på det, dessutom om man inte är i behov av funktionerna som microsoft inloggning via PC ger så ska det kunna vara ett val att vilja köra lokalt utan microsoft. Men detta är något de inte vill så klart för alla data som kan ges är ett bra verktyg för dem för framtida funktioner men som sagt är detta också något som vi ser som säkerhetsrisker.

En liten notis är t.ex fingeravtryck, nyligen har man sett hackade databaser som har haft fingeravtryck av över en miljoner människor.
Då microsoft har inloggning via fingeravtryck på deras maskiner speciellt laptops så är det också något som är riktigt läskigt om man tänker volymmässigt.
Citera
2022-06-06, 09:36
Medlem
Mogaku-sans avatar
Har Windows 11 blivit av med några barnsjukdomar nu?
Dröjer nog till nästa år innan jag uppgraderar från Windows 10. Vill att det ska fungera så bra som möjligt för mig.
Citera
2022-06-06, 11:13
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Dröjer nog till nästa år innan jag uppgraderar från Windows 10. Vill att det ska fungera så bra som möjligt för mig.

Traditionellt försvinner väl inte barnsjukdomarna förrän första Service Pack kommer ut. Numera har de inte SP, men det tar nog ett par år likväl.
Citera
2022-06-06, 12:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san

Det finns inga barnsjukdomar, i traditionell mening, i W11, bara "vanliga" problem likt det återkommande alltid finns hos valfritt Os. Det som finns är ändringar jämfört med W10 som inte är så populära, t.ex Startmenyn och aktivitetsfältet.

Vad är det du tror inte ska fungera?
Citera
2022-06-07, 13:44
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Traditionellt försvinner väl inte barnsjukdomarna förrän första Service Pack kommer ut. Numera har de inte SP, men det tar nog ett par år likväl.
Det märkte jag både på Windows 7 och Windows 10. Det blev mer smidigt att använda när det kom fixar med uppdateringar.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det finns inga barnsjukdomar, i traditionell mening, i W11, bara "vanliga" problem likt det återkommande alltid finns hos valfritt Os. Det som finns är ändringar jämfört med W10 som inte är så populära, t.ex Startmenyn och aktivitetsfältet.

Vad är det du tror inte ska fungera?
Bet att jag fick en blåskärmar i början när jag bytte från Windows 7 till Windows 10. Främst därför som jag vill vänta lite med att uppgradera till Windows 11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in