Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Finns en sida på youtbe på ryska ocensurerat från kriget där ser man mycket vapen dom använder.
Verkar inte vara alltför mycket "stora" vapen dom vill använda. Tanken är ju inte att dom vill förinta hela nationen utan mer rensa bort nasistiska Azov. Dom pratar mycket om det hur dom jobbar osv. Allt är på ryska dock men väldigt intressant att höra från hur dom jobbar på den ryska sidan och att det inte kommer från västerländsk propaganda.
Man ser nu att ryssarna använder mer och mer TOS-1. Det såg man inte i början av maj. Men nu har man fångat på video att de ibland skjuter TOS-1 rätt in i tättbebyggda områden, där finns t ex en video som ser ut som TOS som sköts in i Liman.
Min tolkning är att det går lite för trögt för ryssarna, så de har eskalerat med TOS. De är som en pappa som agar sina barn. "jag vill egentligen inte slå dig, men du kämpar emot så nu är jag tvungen".
Jag tvivlar på att Ukraina till ett rimligt pris kan försvara sig mot det. Men det beror på vad man menar med "rimligt"...