2022-06-05, 10:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Stämmer inte. Det har inte i närheten av den vapenarsenal som skulle behövts för detta.
Hade ryssarna velat hålla nere antalet civila offer så hade inte inte med avsikt attackerat civila områden och de hade inte förstört i stort sett hela Mariupol.
Ryssarna hade gjort Mariupol till en grushög om dom velat och det var ukrainsk militär som stanade kvar och gjorde att det blev civila offer.
Citera
2022-06-05, 10:58
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Stämmer inte. Det har inte i närheten av den vapenarsenal som skulle behövts för detta.
Hade ryssarna velat hålla nere antalet civila offer så hade inte inte med avsikt attackerat civila områden och de hade inte förstört i stort sett hela Mariupol.

Enligt rysdtrollens manual måste de svara nu att "det är ukrainarna själva som förstör sina städer".
Citera
2022-06-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ni får bestämma er. Ena rapporten säger en sak, andra att det är dåligt utrustade L/DNR-styrkor som strider i Severodonetsk.

Du ska nog helt sluta läsa tvitter konton från 2022 feb-maj, ser du 3 helt obegripliga "analytikern" haft i sina senaste inlägg så kan du bara avfärda det senaste, eller ha lite kul med det.

Citat:
OSCE finns inte kvar i Ukraina alls. Däremot har Kiev satt upp en fejk-organisation som de kallar OSCE. Visar att du inte kan filtrera bort den simplaste fejknews och propaganda.
OSCE observatör finns det mängder av i ukraina, Utländska observatörer har däremot dragits ur landet i samband med att ryssens senaste invasion i feb 2022.

Är du verkligen så naiv och okunnig eller trolalr du bara?

Citat:
Brukar inte sätta mig in i detaljerna mer än att notera offren. Finns liksom inga skäl att skjuta in mot Donetsk.

Ukraina behöver ju skjuta mot ryska militära eneheter (och terrorister) som mördar civila där, eller skjuter mot civila därifrån. det har pågott sen 2014

Citat:
Säger Kyjäv Independent det?
Nej, ryssarna, dvs ryska miltära ledare, det är ju därför de varit i donbass sen 2014.

Citat:
Jag som trodde det var termobariska vapen som var det nya svarta:

https://t.me/intelslava/30855

Det mesta ryssarna gör går just ut på att maximera civila förluster, så allt från bajonetter till klustervapen. de använder tillochmed 10m d vapen för att lemlästa barn på andra sidan ukraina.....

Citat:
Jag försöker hålla mig till västerländska källor och har nu i två dagar länkat till CNN.

Så rysstrolltvitterkonton är lite mer som en bekräftelse på att du ljuger, även när du ljuger?
du vet att det du skrivit finns kvar att läsa på forumet, så varje gång du blir mosad så finns det ju kvar för nästa att se....

Citat:
Och du snackar om att göra bort dig.

Copium är beroendeframkallande. Du borde dra ner lite på konsumtionen.

Tror du blandat ihop dina trollkonton, det här är inte ryssland där allas mammor likt din söp när hon var gravid och din far sparkade henne i magen regelbundet....
Citera
2022-06-05, 11:01
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du har rätt. Ryssland kan fortfarande skrapa ihop reserver har har försörjningslinjer som fungerar men inte många månader till.

Ett helt ofattbart krig till ingen som helst nytta. Vilka droger behöver den ryska bögfascistiska ledningen för att ens kunna se lugna ut när dom framträder i TV?

Ett historiskt misstag. Ryssland kunde ha byggt upp sitt eget land istället för att ge sig in i en myrstack.

Personligen hoppas jag verkligen att inom kort ska dessa orcher slås för matrester vid soptunnor, deras barn och gamla dör av undernäring och kineserna erbjuder lite ris om de får halva Sibirien!
Citera
2022-06-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad vet du om målet? Hade målet varit att förinta den ukrainska befolkning så hade det redan varit avklarat med tanke på vilka vapen Ryssland förfogar över.

Men politiskt omöjliga att använda. Dessutom vore det dumt för framtida försvar av Ryssland om du tänker två steg längre så förstår du varför. Ryssarna har alla fall gjort det hittils.
Citera
2022-06-05, 11:03
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Min tolkning: Ryssarna tänker erövra hela Donbass. Efter att förhandlingar misslyckades under krigets första veckor, är det enda militära alternativet att ta Donbass. Ryssarna har inga vapen eller andra förmågor att ta Mariupol på annat sätt. Hur skulle du gjort om du var ryss om du skulle ta Mariupol men hålla ner civila förluster mer än vad de gjorde?
Citera
2022-06-05, 11:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ryssarna hade gjort Mariupol till en grushög om dom velat och det var ukrainsk militär som stanade kvar och gjorde att det blev civila offer.
Det är just det man har gjort ditt stolpskott.
Hade dumryssen haft någorlunda tänkande generaler så hade man belägrat staden istället och tagit den oskadd.
Citera
2022-06-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Min tolkning: Ryssarna tänker erövra hela Donbass. Efter att förhandlingar misslyckades under krigets första veckor, är det enda militära alternativet att ta Donbass. Ryssarna har inga vapen eller andra förmågor att ta Mariupol på annat sätt. Hur skulle du gjort om du var ryss om du skulle ta Mariupol men hålla ner civila förluster mer än vad de gjorde?

Jag hade lämnat den ryska armén. Om jag vore ryss alltså.
Citera
2022-06-05, 11:11
Medlem
Vilka idioter ryssarna är. Men det måste i och för sig vara den högsta politiska och militära ledningen som bedriver detta meningslösa krig som bara förstör Ryssland självt.

102 dagar.
Citera
2022-06-05, 11:14
Medlem
Reimers avatar
Dag 102, förlustsiffrorna för materiel och manskap tickar uppåt sakta men säkert.

https://twitter.com/DefenceU/status/1533374381472288769/photo/1
Citera
2022-06-05, 11:16
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hade lämnat den ryska armén. Om jag vore ryss alltså.

Det rapporteras att fler och fler gör det. Både de vid fronten och de som planeras dit. Ryssorcherna är korkade men en del börjar fatta att ngt inte stämmer där när begravningsplatserna i ryska städer med många militära förband måste utökas hela tiden pga all kompost som "kommer hem" fr Ukraina.
Citera
2022-06-05, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Med sådana där bortförklaringar kan jag förstå att du inte tror på någonting som är negativt för ryssland. Om du på riktigt tror att det inte var ryssar som gjorde detta så är du extremt naiv. Med den logiken har ukraina inte dödad någon ryss överhuvudtaget i donbass sedan 2014 så länge man med 100% säkerhet inte kan bevisa vem som har gjort vad.
När det gäller Donbass så har jag läst de rappoerter som publicerats av UN och OSCE. De kanske inte är 100% men de är åtminstone objektiva. De har intvjuat tortyroffer som även kan dokumentera skador och händelseförlopp.
Jag tror visst att ryssen kan begå övergrepp, det gjorde även USA i tex Irak. I Syrien begick såväl Assad som oppositionen övergrepp på civila.
Tror du att Ukrainas milis kan begå övergrepp eller är det uteslutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in