2022-06-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Ja, ganska många babymonitors har andningslarm.

Med det sagt, klart att man inte lämnar en bebis i bilen och drar in och gymmar. Det finns ju såklart en annan problematik inblandad då. Alkis, narkoman, annan social problematik eller kognitivt efter.

Hur många alkisar och narkomaner brukar du se på gym som åker egen bil dit?

Dessutom är det ofta ganska snälla bra människor med mycket empati som faller in i missbruk så var personen så nykter att den tog sig dit i egen bil vet jag inte varför omdömmet skulle vara sämre hos den personen jämfört med någon annan.
Citera
2022-06-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kan man inte ta bebisen med sig in på gymmet?
Under förutsättningen att man träna på en tid när det är lite folk på gymmet.

Eller så tar man ungen i en barnvagn och tränar på ett utegym vid den här tiden på året.
Citera
2022-06-04, 18:39
Medlem
neuron-drones avatar
Det är väl inte så stor chans att man får veta hur hon tänkte. Men folk gör konstiga saker med sina ungar. En gång var jag uppe i Svampen och då var det en pappa som höll sin unge utanför kanten.
Citera
2022-06-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hör du på en babymonitor om barnet slutar andas också?

Om det inte finns något att sätta i halsen och det inte blir för varmt i bilen så är det väl ganska liten chans att barnet slutar andas?

Men missförstå mig inte, jag tycker att uppförandet är helt förkastlig.
Citera
2022-06-04, 18:49
Medlem
Folk varnas att inte lämna hunden i bilen på sommaren och här lämnar någon alltså en baby i bilen så de kan gå o gymma i lugn o ro? Känns som det behövs barn-körkort innan de släpper ut föräldrarna från BB numera.
Citera
2022-06-04, 19:30
Medlem
Svenska kvinnor är nuförtiden icke kapabla att hantera ansvar. Även att ta hand om deras egna kan de inte. Tacka feminismen.
Citera
2022-06-04, 19:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?
Ingen hör? Solen flyttar sig och steker bilen? Någon stjäl bilen? Alla dessa hundar som dör varje år på detta sätt.
Citera
2022-06-04, 19:44
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?

Det finns naturliga instinkter som gör att kvinnan vaknar av high pitch noise så att de ska vakna av en skrikande bebis. Gällande män så vet jag inte exakt.
Citera
2022-06-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Svenska kvinnor är nuförtiden icke kapabla att hantera ansvar. Även att ta hand om deras egna kan de inte. Tacka feminismen.

Precis, feminismen har lärt kvinnor att ansvaret alltid är någon annans, en mans. Därför förlorar all känsla för ansvar och konsekvent tänk.
Citera
2022-06-04, 20:09
Medlem
Bidens avatar
Jag instämmer med fördomarna som florerat på förstasidan i denna tråd. Ingen ordentlig mamma skulle lämna sin bebis utan uppsikt ens i 5 minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av score!
Det finns naturliga instinkter som gör att kvinnan vaknar av high pitch noise så att de ska vakna av en skrikande bebis. Gällande män så vet jag inte exakt.
Nu glömmer du att män och kvinnor är likadana. Nu för tiden.
Citera
2022-06-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
På lördagen fick polisen samtal om att en bebis lämnats ensam i en bil i Sala.
Det visade sig enligt polisen att en kvinnlig vårdnadshavare lämnat barnet, som är under ett år, i bilen för att gå och träna på ett gym.
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...bebis-i-bilen/
https://polisen.se/aktuellt/handelse...onfordon-sala/

Hur tänkte denna kvinna?
Måtte aset mista vårdnaden.
Man lämnar inte bebisar utan uppsikt.
Vilken Idiot!
Tänk om ungen vaknade efter två minuter.
Tänk om ungen spydde liggandes på rygg.
Tänk om temperaturen i bilen steg snabbt.
Tänk om någon bröt sig in i bilen och kidnappade barnet.
Tänk vilka psykiska men för en bebis att ligga och skrika och ingen lyfter upp eller tröstar. Negligering av spädbarn leder till personlighetsstörningar. Stackars barn.
Jag hoppas att pappan kräver hel vårdnad och att mamman får besöksförbud.
Usch!!!
Senast redigerad av karanan 2022-06-04 kl. 20:16.
Citera
2022-06-04, 20:17
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Snart är det dax att införa körkort för att skaffa barn med.

Hjälper nog inte
Tänk hur många invandrare som säljer körkort.
Gjordes ju en granskning förut och dom hittade ju hur många alibabas körkortsfirmor som helst som sålde körkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in