Citat:
Ursprungligen postat av
P-o-beln
Vad handlar ditt inlägg om egentligen?
Man skulle kunna tänka sig, på ett psykologiskt plan, att den aktuella händelsen skulle fått dig att tänka "ah, shit, den gången jag lämnade mitt barn i bilen kanske inte var det smartaste". Men istället försöker du på något vis förmildra kvinnans agerande och därigenom ditt eget handlande, eller?

Njah kanske mer ett försök att förstå varför hon gjorde som hon gjorde? Är hon den djävul som det låter som eller kan det finnas en dimension av det här som går folk förbi?
Jag skulle lämna ungen i bilen alla dagar i veckan på tomten, no problem. Skulle jag lämna honom när jag går på gym? Ja va fan, det är inte otänkbart (bor på en plats där bilar inte stjäls och man fortfarande sätta fast hunden utanför matbutiken) om förhållandena var rätt med temp och allt sånt där.
Folk förfasas över hennes beteende och en anmälan upprättas men varför? Vad exakt är det som är så fel i denna situation?
"Hon saknar uppsikt på ungen!" Jo men på dagis gör dom ju samma sak, dom ställer ut 5 kids i deras vagnar utomhus och det är ingen där och kollar.
"Ungen kan hitta något och stoppa i munnen" mjah se punkt ovan, finns väl ungefär lika mycket löst i en vagn som i en barnstol.
"Ungen blir osäker när den vaknar och ingen är där" svinmånga lämnar ju sina ungar under sovtimmen och när dom börjar skrika går man dit. Tar en minut från att hon hör ungen på baby monitorn tills hon är i bilen (förutsatt att hon kör en sån, annars är det väldigt oansvarigt).