2022-06-04, 07:35
Medlem
Halte Haralds avatar
Tycker inte Jureskogs burgare är Sveriges godaste men hur FAN kan ni ens jämföra det med BK eller MAX?
Jureskogs steker iallafall sina hamburgare och det är högre kvalitet på produkterna.

OT: ett jävligt korkat uttalande av bögen Jureskog som borde krypa tillbaka till tyska BDSM porrfilmer jävla skalleman!
Citera
2022-06-04, 09:08
Medlem
Ollonets avatar
Sverige är ett bidragssamhälle.Det höjer inte arbetsmoral direkt .
Citera
2022-06-04, 11:16
Medlem
ekerilars avatar
Jag har följt tråden med stort intresse. Jag och många med mig blev upprörda över hans uttalande.

Intervjun i Aftonblaskan handlade om problemen på hans traditionella restauranger, inte Hamburgarhaken. Problemet som uppstått under pandemin är att många lämnat yrket. Det blir en oerhörd konkurrens mellan arbetsgivarna om arbetskraften, kockar, servitörer mm.
I frustration över situationen uttrycker han sig på ett dumt sätt.

Aftonbladet ledarsida hakar på och konstaterar kort och gott att om ingen vill jobba på Jureskogs restauranger är det i första hand hans eget fel.

Jureskog pudlar sedan på facebooksidan "Hänt på restaurang", där han menar att intervjun var lång och handlade om branschens rekryteringsproblem, vilken han upplever som oerhört frustrerande. Han spånar kring en ide om att avskaffa restaurangutbildningarna och istället införa ett lärlingssystem, som i många andra länder. I samband med detta gör han ett uttalande, som AB högg på och artikeln kom att handla om istället.

Jureskog skriver att detta har slagit tillbaka mot honom. Han har fått mycket pisk i sociala medier. Än värre är att hans anställda tagit illa vid sig och utpekats som slöfockar, vilket han fått be om ursäkt för.
Avslutningsvis skriver han att en av dessa "slöfockar" är han själv, eftersom han inte alltid "orkar" tänka efter innan uttalar sig.
Citera
2022-06-04, 12:43
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Tycker inte Jureskogs burgare är Sveriges godaste men hur FAN kan ni ens jämföra det med BK eller MAX?
Jureskogs steker iallafall sina hamburgare och det är högre kvalitet på produkterna.

OT: ett jävligt korkat uttalande av bögen Jureskog som borde krypa tillbaka till tyska BDSM porrfilmer jävla skalleman!

Du började lite klent, men när du väl kom till ämnet var det spot on.
Citera
2022-06-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Man är aldrig skyldig att ge dricks , kom ihåg det . Jag har ingen lust att betala mer än vad jag måste och det är för dyrt som det är nu så denna diskussion är inte ens aktuell just nu . Det handlade om löner och det vore ren dårskap att höja lönerna inom restaurang just därför att det blir för dyrt att äta ute för vanligt folk.
Som sagt, laga din egen mat då.
Varför ska en servitris/servitör behöva förlita sig på kunders goda vilja för att klara sig ekonomiskt?
Jaja, de kan välja ett annat jobb, men vem ska då serva den som har råd att äta ute?
Citera
2022-06-04, 23:57
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Som sagt, laga din egen mat då.
Varför ska en servitris/servitör behöva förlita sig på kunders goda vilja för att klara sig ekonomiskt?
Jaja, de kan välja ett annat jobb, men vem ska då serva den som har råd att äta ute?

dom har redan en bra lön dom kan leva på till skillnad från usa darför behövs ingen dricks.
Citera
2022-06-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
dom har redan en bra lön dom kan leva på till skillnad från usa darför behövs ingen dricks.
Aha. Fint. Tack för informationen.
Överleva eller leva?
Shit the same?
Är det därför så många vill bli restauranganställda? För att det betalar så bra?
Det är Sverige vi pratar om. Villkor i Sverige. Vad som händer i USA är helt jävla irrelevant.
Citera
2022-06-05, 07:46
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Ah ok, eftersom du är så extremt intelligent (troligare att du lider av narcissism) så borde du ju vid det här laget vara miljadär, men ändå sitter du som ett patetiskt socfall på Flashback och gnäller på alla framgångsrika företagare

Du är en loser, det är bara att erkänna. Och uppenbarligen är du inte så intelligent som du vill tro. Men låt oss ponera att du är super intelligent, inte fan har det hjälpt en nolla som du, eller hur? Bakterien har klarat sig längre under universums evolution än vad dinosaurierna gjorde. Fundera på det Einstein.

Vet inte när jag påstått att jag är extremt intelligent. Jag är ett bit över snittet tror jag.
Men din intelligens ifrågasätter jag då du verkar ha svårt att förstå vad man skriver och lägger ord i mun på folk.
Citera
2022-06-05, 08:35
Medlem
bogslayers avatar
Shit vad tjafsig denna tråd blivit, fattar inte hur folk pallar bråka med varandra i evigheter. Man ger varandra några förolämpningar, sen utropar man sig själv till vinnare, klart.

Till ämnet så har jureskog dålig hårväxt, och hans burgare smakar som om någon bokstavligt talat sprutat ner ett bröd med bajs.

Jag var faktiskt på den i Stockholm för 3-4måb sedan och blev helt chockad. Istället för kött på burgarn så hade någon plattat till en bajskorv och stekt den!!! Det var min polare som märkte det när han fråga om han fick ta första tuggan
Citera
2022-06-05, 08:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Aha. Fint. Tack för informationen.
Överleva eller leva?
Shit the same?
Är det därför så många vill bli restauranganställda? För att det betalar så bra?
Det är Sverige vi pratar om. Villkor i Sverige. Vad som händer i USA är helt jävla irrelevant.

men vad förväntar du dig för lön att jobba på att servera mat, 50k efter skatt eller ? dumfan. Vill man tjäna bra med pengar får man väl studera några år på högskola och skaffa sig vettig utbildning. Dricks i sverige är så jävla löjligt sett till vad lönerna är förstår inte den diskussionen ens.
Citera
2022-06-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Vet inte när jag påstått att jag är extremt intelligent. Jag är ett bit över snittet tror jag.
Men din intelligens ifrågasätter jag då du verkar ha svårt att förstå vad man skriver och lägger ord i mun på folk.

Och ändå kvarstår faktum att jag driver ett framgångsrikt företag med miljoner på banken medan du är ett grinande socfall. Dina analysförmåga kanske inte är så skarp som du tror ändå lilla gubben. Du ska inte låta din kommunistiska världsbild färga hela din verklighet
Citera
2022-06-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
men vad förväntar du dig för lön att jobba på att servera mat, 50k efter skatt eller ? dumfan. Vill man tjäna bra med pengar får man väl studera några år på högskola och skaffa sig vettig utbildning. Dricks i sverige är så jävla löjligt sett till vad lönerna är förstår inte den diskussionen ens.
Hej.
Du missade målet fullständigt.
Ville bara informera om det.
Hejdå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här