2022-06-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
LOL du vet ingenting, det kan jag uttyda av vad du just skrev, ingenting. Synd att sådana som dig får rösta.

Din sista mening avslöjar din utbildningsnivå.

Som arbetsgivare fyller jag i två arbetsgivardeklarationer varje månad så jag vet mycket väl vad jag talar om.

I vart enda ett av våra anställningsavtal för timmisar står ”Lön: xxx kr per timme. Inga övriga ersättningar utgår.”

Mer behövs inte.
Citera
2022-06-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag har följt tråden med stort intresse. Jag och många med mig blev upprörda över hans uttalande.

Intervjun i Aftonblaskan handlade om problemen på hans traditionella restauranger, inte Hamburgarhaken. Problemet som uppstått under pandemin är att många lämnat yrket. Det blir en oerhörd konkurrens mellan arbetsgivarna om arbetskraften, kockar, servitörer mm.
I frustration över situationen uttrycker han sig på ett dumt sätt.

Aftonbladet ledarsida hakar på och konstaterar kort och gott att om ingen vill jobba på Jureskogs restauranger är det i första hand hans eget fel.

Jureskog pudlar sedan på facebooksidan "Hänt på restaurang", där han menar att intervjun var lång och handlade om branschens rekryteringsproblem, vilken han upplever som oerhört frustrerande. Han spånar kring en ide om att avskaffa restaurangutbildningarna och istället införa ett lärlingssystem, som i många andra länder. I samband med detta gör han ett uttalande, som AB högg på och artikeln kom att handla om istället.

Jureskog skriver att detta har slagit tillbaka mot honom. Han har fått mycket pisk i sociala medier. Än värre är att hans anställda tagit illa vid sig och utpekats som slöfockar, vilket han fått be om ursäkt för.
Avslutningsvis skriver han att en av dessa "slöfockar" är han själv, eftersom han inte alltid "orkar" tänka efter innan uttalar sig.

Jureskog är fri att införa hur många lärlingsutbildningar han vill redan imorgon. Jag gissar dock att vad gubbf-n egentligen menar är att han vill att staten ska ge honom både gratis arbetskraft och bidrag för den.
Citera
2022-06-23, 14:37
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Din sista mening avslöjar din utbildningsnivå.

Som arbetsgivare fyller jag i två arbetsgivardeklarationer varje månad så jag vet mycket väl vad jag talar om.

I vart enda ett av våra anställningsavtal för timmisar står ”Lön: xxx kr per timme. Inga övriga ersättningar utgår.”

Mer behövs inte.

Då bryter du mot Svensk lag!
Den borde du kunna om du nu är en arbetsgivare. Men jag tror inte det utefter dina påståenden.
Semesterlag (1977:480)
Citera
2022-06-23, 16:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Hej.
Du missade målet fullständigt.
Ville bara informera om det.
Hejdå.

ja jag ägde sönder dig och du fick slut på argument, alltid lika kul när det blir tyst
Citera
2022-06-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja jag ägde sönder dig och du fick slut på argument, alltid lika kul när det blir tyst
Vad söt du är!
Hoppas du får en riktigt lullig midsommar! Det förtjänar du.
Bara liksom glida in i dimman och glömma verkligheten.
Citera
2022-06-26, 12:33
Medlem
Många krögare har en rätt snålhetsmentalitet , att det är väldigt försiktiga med att betala något mer än sina anställda.
Citera
2022-06-27, 11:11
Medlem
Citat:
Då bryter du mot Svensk lag!
Den borde du kunna om du nu är en arbetsgivare. Men jag tror inte det utefter dina påståenden.
Semesterlag (1977:480)

Jag ska meddela din åsikt till KPMG som tagit fram våra avtal.

Jag är helt övertygad om att du har rätt och de har fel.
Citera
2022-06-27, 15:42
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Jag ska meddela din åsikt till KPMG som tagit fram våra avtal.

Jag är helt övertygad om att du har rätt och de har fel.

Ok, vi frågar Lawline

https://lawline.se/answers/jag-ar-ti...d-ska-jag-gora

Sedan får du snacka med KPMG
Citera
2022-06-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ok, vi frågar Lawline

https://lawline.se/answers/jag-ar-ti...d-ska-jag-gora

Sedan får du snacka med KPMG

Givetvis ska vi titta på Lawline och jag ska informera KPMG att de bättrar sig. De har aldrig haft och kommer aldrig ha koll.
Citera
2022-06-27, 22:37
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Givetvis ska vi titta på Lawline och jag ska informera KPMG att de bättrar sig. De har aldrig haft och kommer aldrig ha koll.

Därför ska du använda "Gröna avtalet", eller "hängavtalet". Då är du säker på att alt går rätt till. KPMG är en revisionsbyrå. KPMG får ta hand om din bokföring.

Semesterlagen är en miniminivå. Du kan alltid avtala om bättre villkor, inte sämre än vad lagen föreskriver.
Senast redigerad av ekerilar 2022-06-27 kl. 22:41.
Citera
2022-07-15, 14:57
Medlem
JustcallmeCarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Läste ett reportage i nån tidning där han stoltserade framför sin 10-miljonersvilla, vet ej var, men såg vara en vacker sjötomt.

Vilket ledarskap!! samtidigt som han klankar ner på att hans personal är för dyr.
Därtill var hans hamburgare på MC Donalds (för några år sedan) bland det osmakligaste jag någonsin ätit, ja jösses, helt tom på självinsikt.
Citera
2022-07-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustcallmeCary
Vilket ledarskap!! samtidigt som han klankar ner på att hans personal är för dyr.
Därtill var hans hamburgare på MC Donalds (för några år sedan) bland det osmakligaste jag någonsin ätit, ja jösses, helt tom på självinsikt.

Jag smakade hans tryffelburgare på McDonalds för några år sedan och den var jättegod. Hans egen restaurang serverar ännu bättre hamburgare än McDonalds. Åk dit och smaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in