Citat:
99% av alla arter som någonsin existerat har dött ut. Varelser dör hela tiden från medfödda fel. Större delen av vår planet skulle döda oss inom minuter. Så gott som hela universum skulle utplåna oss omedelbart om vi flyttades dit och saker är kaotiskt och dödligt var vi än tittar. Vad är perfekt harmoniskt?
Citat:
Jag har flera akvarium och vet hur svårt det är att uppnå balanser.
Om du ägt tex. ett akvarium eller liknande så vet du hur lite som krävs,
Citat:
"Darwinister" pratar inte om kosmologi.
men allt är skapat enligt Darwinister
Citat:
Nej.
från en stor explosion
Citat:
Nej.
som dessutom exploderade från ingenting.
Så du kan demonstrerbart ingenting om Big Bang-teorin men väljer att uttala dig om hur bristfälliga andra är. Ironin överflödar. Det skulle nog vara i ditt intresse att lära dig vad det faktiskt innebär från en källa som inte har en utgångspunkt som är diametralt åsikt, bara för att förstå vad "andra sidan" tänker och anser.
Citat:
Men en extragalaktisk rymdpappa som trollar fram allting är det eller vad? Trots att vi alltså kan observera den expanderande strålningen från den ursprungliga expansionen från början av universum så sitter du och fnyser åt det, men något vidskepliga getherdar före bronsåldern i den mest obildade delen av världen kom på, det är the shit!
Det är varken trovärdigt eller rimligt enligt min åsikt.
Citat:
Vad för explosioner? Är det din missförståelse av Big Bang som hägrar igen?
Ja, det betydligt mer än någon annan explosion har åstadkommit.
Citat:
Definiera skapelse och peka ut exakt vad i "skapelsen" som visar på att det är just en skapelse.
Det är en skapelse,
Citat:
Det är inte en skapelse bara för att du leker med ord. Du måste demonstrera det.
och en skapelse har en skapare.
Citat:
Så du förstår inte hur många arter av djur som föregått oss? Alla de utdöda arterna som lämnat fossiler i lager efter lager i marken under oss?
Jag vet inte varifrån du får siffran 99% av utdöda djur, men även om utrotningshotade djur finns så tar inte bort det perfekta i Guds skapelse.
Vad är perfekt? Cancer? Utvecklingsstörningar? Parasiter? Spädbarnsdöd? Svält? Jordbävningar? Torka? Meteoriter? Vulkaner?
Jag förstår att du ideologiskt måste tycka att det är perfekt och en skapelse. Det är liksom utgångspunkten, men har du verkligen funderat på exakt varför det definitionsmässigt skulle vara perfekt och en skapelse?
Citat:
Du påstår intelligent design men du har inget fog för det. Red ut dina koncept i eget huvud först.
Mänskligheten har alltid sökt efter varifrån vi kommer och vi i väst var medvetna om vår skapelse fram till nyligen. Jag försöker inte övertala dig att tro på Gud, jag tror de är omöjligt att göra det via internet.
Citat:
Biblisk kosmologi? Där man tror att himlen är ett valv som står på pelare? Kom igen nu.
Vi har vitt skilda syn på kosmologi också, jag tror på Biblisk kosmologi och du kan lära dig ett och annat från det också faktiskt. Jag ska tillochmed vara så snäll att jag ger dig en länk:
AETHEREAL - The Battle for Heaven & Earth (Biblical Cosmology Documentary)
https://www.youtube.com/watch?v=ax6ytIWlIY4
AETHEREAL - The Battle for Heaven & Earth (Biblical Cosmology Documentary)
https://www.youtube.com/watch?v=ax6ytIWlIY4
Citat:
Ja, tänka sig att man skrivit i en religiös skrift att de som inte tror är dårar. Helt makalöst vilket vidunderligt profetiskt uttalande.
"Professing themselves to be wise, they became fools"
Jag gillar inte att låta oförskämd, men det stämmer så väldigt bra.
Jag gillar inte att låta oförskämd, men det stämmer så väldigt bra.
Citat:
Youtube, folkbildaren? Här är ett ärligt förslag: Vad sägs om att du lär dig argumenten, varför de är relevanta och själv argumenterar för det du tror på? Då skulle du kanske få tillstymmelsen till karaktär och om du presenterade något att bemöta kanske du skulle kunna solidifera dina tankar i argument istället för att bara tycka och känna. Det blir så svårt för dig att kommunicera med andra om du bara kastar tyckanden på dem.
Om du inte har tid att se AETHEREAL så borde du se detta, och vad det är som de lurat i dig att tro på.
Big Bang Kabbala Mysticism https://www.youtube.com/watch?v=SplgP9tWKiI
Big Bang Kabbala Mysticism https://www.youtube.com/watch?v=SplgP9tWKiI
Citat:
Tack för tanken. Hoppas du får behållning av åtminstone det sista jag skrev.
God Bless! ♰
Börja älska dig själv och allting i existensen, för hela existensen är du själv på gott och ont. Absolut frihet, är det du upplever. Du har friheten att tro, tycka, tänka och uppleva vad du vill. Inklusive att kunna ha trosuppfattningar eller teorier om varenda möjlig religion och Gud inom existensen. Det du inte kan brösta, gör andra finurligt nog åt dig. Tills du känner att du kan tackla det som andra gör, för att växa i dig själv. Gud är absolut nödvändigt att tänka på, till och från. Annars mäktar man inte med det begränsade egot som är en själv. En enskild människa kan inte sätta sig emot alltet och precis varenda tanke i existensen om alltet. Med andra ord - förstår du allt är du Gud och därmed inte människa.