2022-05-11, 13:30
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag är ingen expert men en inre värld med makt, där även Satan finns. Jag vet av erfarenhet att den makten kan manifestera sig även i den yttre världem, den värld som vi människor har det mesta av vårt fokus på.
Satan har ingen egentlig makt. Den är tillintetgjord. Definitivt!
Det är skuggsidan. Jesus ger ljus vet du ju..
Citera
2022-05-11, 13:37
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Jag är ingen expert men en inre värld med makt, där även Satan finns. Jag vet av erfarenhet att den makten kan manifestera sig även i den yttre världem, den värld som vi människor har det mesta av vårt fokus på.

Jag tror att Satan framförallt bor i den fysiska och ofullkomliga världen.
Vilket även innefattar vår reptilhjärna. Våra drifter. Dessa måste ständigt tyglas.
Det pågår en ständig kamp mellan det lägre och det högre.
Och, ja, ibland tar sig satan in i de högre regionerna och förgiftar våra tankar.
Då blir det kaos.
Citera
2022-05-11, 13:43
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag tror att Satan framförallt bor i den fysiska och ofullkomliga världen.
Vilket även innefattar vår reptilhjärna. Våra drifter. Dessa måste ständigt tyglas.
Det pågår en ständig kamp mellan det lägre och det högre.
Och, ja, ibland tar sig satan in i de högre regionerna och förgiftar våra tankar.
Då blir det kaos.
Jesus säger att köttet gagnar till intet. Den inre världen är inte av kött och blod utan är större än den yttre världen. Dit dras vi när vi dör och lämnar kroppen och där finns mycket makt. Man kan få uppleva hur andar agerar fysiskt som osynliga i den yttre världen.
Citera
2022-05-11, 13:46
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Satan har ingen egentlig makt. Den är tillintetgjord. Definitivt!
Det är skuggsidan. Jesus ger ljus vet du ju..
Jämfört med Gud har han lite makt och brukar få utverka tillstånd för att pröva människor.
Citera
2022-05-11, 14:17
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Jesus säger att köttet gagnar till intet. Den inre världen är inte av kött och blod utan är större än den yttre världen. Dit dras vi när vi dör och lämnar kroppen och där finns mycket makt. Man kan få uppleva hur andar agerar fysiskt som osynliga i den yttre världen.

Han gör en viktig distinktion mellan ande och kropp. Mellan himmelriket och denna världen. Mellan det mentala och det fysiska. Jesus var dualist.

På vilket sätt är Jesus länken mellan dessa två riken?
Citera
2022-05-11, 14:43
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Jämfört med Gud har han lite makt och brukar få utverka tillstånd för att pröva människor.

Han såg att det var gott.
Jag förstår. Såna är vi.
Vi prövar oss själva.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-05-11 kl. 15:11.
Citera
2022-05-11, 15:19
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Finns ju olika guds och livs-döds inspirerade människor som satt ihop religionen.Det är inte lätt att vårda människor.

Är det samma källa som inspirerat dem?

Vad menar du med "vårda"?
Citera
2022-05-11, 16:02
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Är det samma källa som inspirerat dem?

Vad menar du med "vårda"?
Jag vet inte det är olika saker som man tror ju och ser lite olika.
Jesus är ju hörnstenen som håller ihop allt. Jag förstår inte helt.
Men Han är fundamental för oss. Antar jag Här på jorden.

Vårda skapelsen. Livet..
Ansvarsfullt.
Hur tänker du?
Senast redigerad av Ballooonie 2022-05-11 kl. 16:10.
Citera
2022-05-11, 16:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Han gör en viktig distinktion mellan ande och kropp. Mellan himmelriket och denna världen. Mellan det mentala och det fysiska. Jesus var dualist.

På vilket sätt är Jesus länken mellan dessa två riken?
Vi känner inte Gud eller Guds rike och egentligem kommer all information från Jesus. Den som tror på Jesus tror också på hans info.
Citera
2022-05-11, 16:23
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Vi känner inte Gud eller Guds rike och egentligem kommer all information från Jesus. Den som tror på Jesus tror också på hans info.
Vi bär på svaret. Gäller bara hitta det. Vi blir inspirerade och tar lärdom av livet.
Ja Jesus finns här och Han representerar främsta läraren för mig.
När allt annat misslyckas
Citera
2022-05-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skugg4n
"Det är din hjärna som finner en falsk trygghet i att tro på något som gör att livet inte känns meningslöst."

Fast det går ju att vända på? Du finner falsk trygghet i att inte tro på en Skapare som ska döma varje människa efter henns handlingar. Eftersom du då slipper oroa dig för att dina handlingar kommer att ha eviga konsekvenser.

"Livet i sig är totalt meningslöst."

Så om allt är meningslöst, då är också dina ord meningslösa. Varför ska jag då lyssna på det du säger? Det du säger är meningslöst!
Världens förgängliga vishet.

Om Gud finns kan Han utföra mirakel. Det ligger i mirakels natur att det inte är vanligt eller troligt, annars hade vi inte kunnat urskilja det. Tycker du det är troligt att liv kommer från död materia, eller att universum uppkommer av sig självt från ingenting?

"Du är för övrigt väldigt otrevlig och dömande för att vara en kristen människa."

Whatever dude, du är inte min domare. Må Herren förbarma sig över dig!

Fy attan vad tramsig du är
Citera
2022-05-25, 03:21
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
För att det är märkligt. Det är märkligt för att det är ingen som tror det.
Exakt vad i Universum är i perfekt harmoni? Kan du förklara det?

Liv, du och jag och att vi kommunicerar med varandra, hur naturen skapats i perfekt harmoni.
Om du ägt tex. ett akvarium eller liknande så vet du hur lite som krävs, men allt är skapat enligt Darwinister från en stor explosion som dessutom exploderade från ingenting.

Det är varken trovärdigt eller rimligt enligt min åsikt.

Citat:
Som sagt, 99,999...% av Universum skulle döda oss omedelbart. Är det en perfekt skapelse?
Bara om du kallar det en skapelse. Hur vet du att det är en skapelse?
99% av alla arter som någonsin existerat i naturen har dött ut. Är det ett perfekt kretslopp?
Ja, det betydligt mer än någon annan explosion har åstadkommit. Det är en skapelse, och en skapelse har en skapare.
Jag vet inte varifrån du får siffran 99% av utdöda djur, men även om utrotningshotade djur finns så tar inte bort det perfekta i Guds skapelse.

Citat:
Vad får dig att tro det?
Sökt, ja. Hittat? Det verkar inte så.
Mänskligheten har alltid sökt efter varifrån vi kommer och vi i väst var medvetna om vår skapelse fram till nyligen. Jag försöker inte övertala dig att tro på Gud, jag tror de är omöjligt att göra det via internet.

Citat:
Man får ha fel om man vill men bevisen finns där oavsett vad du tror och vägrar ta reda på.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_microwave_background
Där kan du börja om du faktiskt vill lära dig något.

Du vet inte vad du pratar om. Uppenbarligen.

Vi har vitt skilda syn på kosmologi också, jag tror på Biblisk kosmologi och du kan lära dig ett och annat från det också faktiskt. Jag ska tillochmed vara så snäll att jag ger dig en länk:

AETHEREAL - The Battle for Heaven & Earth (Biblical Cosmology Documentary)
https://www.youtube.com/watch?v=ax6ytIWlIY4

Citat:
Tack för erkännandet att om man förstår vetenskapen så är man ofta ateist. Det är betryggande.
"Professing themselves to be wise, they became fools"
Jag gillar inte att låta oförskämd, men det stämmer så väldigt bra. Om du inte har tid att se AETHEREAL så borde du se detta, och vad det är som de lurat i dig att tro på.

Big Bang Kabbala Mysticism https://www.youtube.com/watch?v=SplgP9tWKiI

God Bless! ♰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in