2022-04-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Det är exakt vad Gud är. Gud är alltet du beskriver, inklusive dina påståenden om att Gud inte finns.

Ja så trevligt. Synd bara att denna gud inte är så speciellt närvarande, hjälpsam eller nåt sådant utan lämnat till idioterna att förvalta hans visdom.
Citera
2022-04-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja så trevligt. Synd bara att denna gud inte är så speciellt närvarande, hjälpsam eller nåt sådant utan lämnat till idioterna att förvalta hans visdom.

Om du hade vetat att en singulär, allsmäktig Gud existerade, hade du då kunnat tro på någonting annat?
Citera
2022-04-19, 11:26
Medlem
Citat:
Om du hade vetat att en singulär, allsmäktig Gud existerade, hade du då kunnat tro på någonting annat?

Ja, absolut. Det är just det där OM som gör att hela gudsidén faller ihop som ett korthus. Man bygger upp en massa religiösa berättelser och knyter till gudar utan att där egentligen finns något annat än fantasier.
Citera
2022-05-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ja, absolut. Det är just det där OM som gör att hela gudsidén faller ihop som ett korthus. Man bygger upp en massa religiösa berättelser och knyter till gudar utan att där egentligen finns något annat än fantasier.

Du förstår inte. Gud är alltet som gör det möjligt för dig att skriva det du gör. Med andra ord är du en fundamental del av Gud, vilket är allt, där du själv är en del.

Gudsbegreppet inkluderar allt i verkligheten, inklusive dina invändningar om Gud.
Senast redigerad av All. 2022-05-10 kl. 21:28.
Citera
2022-05-11, 09:59
Medlem
Citat:
Du förstår inte. Gud är alltet som gör det möjligt för dig att skriva det du gör. Med andra ord är du en fundamental del av Gud, vilket är allt, där du själv är en del.

Gudsbegreppet inkluderar allt i verkligheten, inklusive dina invändningar om Gud.

Tack, isåfall är ju inget av allt det här med att ens tänka på någon gud ens nödvändigt.
Citera
2022-05-11, 11:20
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Tack, isåfall är ju inget av allt det här med att ens tänka på någon gud ens nödvändigt.
För mig har det mest bara förstört sån som jag är. Förvirrande är ordet. Vet inte var man är på livets stig.

Jag har så svårt att hantera denna verklighet som de abrahamitiska religionerna så som judendom kristendom och Islam berättar om.

Framför allt islam som en nära anhörig delat med sig mycket av sin kunskap. Har satt griller i mitt huvud.

Men islam är ju väldigt personligt så som all andlighet måste vara.

Jesus hjälper förstås.
Jesus och islam är bara två delar av samma mynt. Det är ju samma verklighet.
Islam är mer lagbundenhet medans kristendom ger en relation med Gud Fader själv. Förstår jag nu..
Kom till Jesus. Islam är bogus.

Så som jag så ofta känner hade jag nog hellre knarkat vidare och dött en ärlig död. Istället för att inte veta eller kunna ett skit.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-05-11 kl. 11:26.
Citera
2022-05-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
För mig har det mest bara förstört sån som jag är. Förvirrande är ordet. Vet inte var man är på livets stig.

Jag har så svårt att hantera denna verklighet som de abrahamitiska religionerna så som judendom kristendom och Islam berättar om.

Framför allt islam som en nära anhörig delat med sig mycket av sin kunskap. Har satt griller i mitt huvud.

Men islam är ju väldigt personligt så som all andlighet måste vara.

Jesus hjälper förstås.
Jesus och islam är bara två delar av samma mynt. Det är ju samma verklighet.
Islam är mer lagbundenhet medans kristendom ger en relation med Gud Fader själv. Förstår jag nu..
Kom till Jesus. Islam är bogus.

Så som jag så ofta känner hade jag nog hellre knarkat vidare och dött en ärlig död. Istället för att inte veta eller kunna ett skit.

Det är inte konstigt om du har svårt att hantera den verklighet som religionerna presenterar eftersom det är påhittat. Det vore ju snarare konstigt om allt fungerade liksom tillsammans med verkligheten.

Nu är livet inte det lättaste, det är kanske därför många söker sig till religionerna i hopp om att leva ett lättare liv, men det blir då uppbyggt på påhittade saker.
Citera
2022-05-11, 11:53
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Det är inte konstigt om du har svårt att hantera den verklighet som religionerna presenterar eftersom det är påhittat. Det vore ju snarare konstigt om allt fungerade liksom tillsammans med verkligheten.

Nu är livet inte det lättaste, det är kanske därför många söker sig till religionerna i hopp om att leva ett lättare liv, men det blir då uppbyggt på påhittade saker.
Är inte vi då påhittade. Det perfekta påhittet.
Jag kan inte ge det påhittet nån vidare rättvisa.

Men det är oändligt åt alla håll, evigt och perfekt visdom och kärlek tidlöst perfekt högst värde rikedom manifesterat. 100%+

Bibeln innehåller otroligt fina saker. Främst då Jesus. Där snackar vi.visdom och kärlek, framför allt.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-05-11 kl. 11:56.
Citera
2022-05-11, 11:54
Medlem
Citat:
Är inte vi då påhittade. Det perfekta påhittet.
Jag kan inte ge det påhittet nån vidare rättvisa.

Men det är oändligt åt alla håll, evigt och perfekt visdom och kärlek tidlöst perfekt högst värde rikedom manifesterat. 100%+

På vilket sätt är vi påhittade?

Om du jämför med en gud och en människa, vad är skillnaden? Båda är påhittade?
Citera
2022-05-11, 11:58
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
På vilket sätt är vi påhittade?

Om du jämför med en gud och en människa, vad är skillnaden? Båda är påhittade?
Jag vet inte. Ta kontakt med en flrsamling.Läs bibeln och acceptera Jesus.

Det är Le Natural mystic.
Citera
2022-05-11, 12:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Ta kontakt med en flrsamling.Läs bibeln och acceptera Jesus.

Det är Le Natural mystic.

Nej tack, det är för uppenbara påhitt och lögner. Jag är ganska nöjd faktiskt med att leva som ateist. Det enda jag önskar mina barn och framtiden är att man ska slippa behöva säga man är ateist. Att alla i hela världen dumpar det här med religioner.
Citera
2022-05-11, 12:16
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Religionerna behöver inte vara direkt påhittade utan kan vara en gemensam uppfattning av hur världen är. Olika stammar och grupper har olika kulturella uppfattningar och gillar inte varandra eftersom de motsäger varandra. Religion är människors tankar och splittrar mänskligheten.

Jesus är mer som information från en övre värld än som en religion och hans budskap har spritts utan att ha förståtts eller efterlevts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in