Citat:
Ursprungligen postat av
JONTEmedpennan
Oavsett vilken religion eller Gud ni troende tror på: Tycker ni själva att er religion låter logisk, trovärdig och sann?
Det är väl idag uppenbart att evolutionen stämmer, att Jorden inte är platt, att änglar och spöken inte existerar på riktigt, att de olika paradisen bara är föråldrade påhitt, att inget stämmer.
Att Jesus inte alls var så god som han beskrivs. Han var enligt källor pedofil, precis som munkarna i Indien och det buddistiska Sri Lanka är. Gamla testamentet förespråkar att man ska stena barn som inte lyder.
Ondskan och misären som råder i världen trots en god och allsmäktig Gud...? Vem skapade Gud, och varför skulle en omnipotent sådan ha intresse av att övervaka människor och skicka dom till helvetet respektive paradis...?
Men det är egentligen inte det jag undrar eller har synpunkter på utan hur ni får ihop er tro rent logiskt.
Hur får ni ihop era religioner och er tro rationellt och logiskt? Hur ser ni sanningen i något som för mig och andra uppenbarligen är myt rakt igenom?
Ser ni inte igenom bluffen, eller vad får er att fortsätta tro, oftast tom nästan "veta"? Skäms ni inte? Tvivlar ni inte på sanningshalten? Ställer ni er aldrig frågan huruvida ni lurar er själva, och att alltsamman är uppdiktat?
Att sådana som du kan författa en mening är häpnadsväckande!
Evolutionen kan vara mycket väl vara styrd till viss del, så det passar en skapare.
Ingen religion jag har hört att jorden ska vara platt.
Ja änglar nämns i många religioner, och folk ser ju sådana på daglig basis i de aktuella kretsarna.
Inom islam pratas det om öken-spöken, vet egentligen om dessa.
Hur kan du veta om paradis, där Gudarna ska bo, har du tittat efter?
Jesus älskar alla, är det du som inte kan skilja på kärlek och begär?
Vilka peddomunkar menar du?
Gamla testamentet är bara en samling böcker, viktiga för judar, kristna följer nya testamentet.
Vad hjälper det om gud är god, och folk inte vet hur man ska uppträda på jorden, förstår du inte att du har en möjlighet att ta en bra väg, bara om du inte ska fuska dig igenom problemen.
Du då, hur kass är inte du som inte skriver av dig i en av alla hundra trådar som finns om detta?