2022-06-03, 05:32
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Vi måste växt upp på olika ställen. Jag kan räkna på ena handen de gånger jag ätit hos en kompis. Och ja, det är väl normen då ingen någonsin tidigare har startat en tråd på Flashback eller twittrar om detta fenomen.

Otrevligt säger du? Varför inte bara gå hem och äta? Jag antar att din morsa eller farsa lagade mat även till dig.

Det är väldigt exkluderande särskilt mot barn, som får inte vara med i gemenskapen och då talar jag om barn som känt varandra i flera år. Detta agerande påminner om en sekt där man exkluderar utomstående. Ett barn känner matlukten från köket och ska vänta 20-30 minuter i ett angränsande rum.
Detta påminner om apartheid.
Det är kränkande och barnen lärs att hålla utomstående på avstånd, man lärs egoism, att inte dela med sig.
Citera
2022-06-03, 05:41
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du sitter och pissar på svenskar i inlägg efter inlägg, och själv är du från Polen? Mycket ska man behöva läsa. Hela ditt folk är ett jävla inte-folk historiskt. Hitler tog ditt land på 15 minuter för era män flydde.

Seså, vidare med dig nu.

Så lättkränkt du är, var inte arg på polacker som är världens mest gästvänliga personer och har tagit emot i sina hem över 3 miljoner ukrainare, utan gör bot och bättring,
inse att hela världen är i chock över detta avskyvärda svenska sättet att behandla andras barn på.

PS

Polen anfölls av både Tyskland och Sovjet och det var ingen dans på rosor för tyskarna som den nazistiska propagandan framställde det, då polacker dödade fler tyska soldater än fransmän vars armé var lika stark som Hitlers.
Citera
2022-06-03, 06:06
Medlem
Ungar som äter hos vänner ses som tattarungar, vem vill vara såna föräldrar? Nu kommer bidragsblattarna in i Sverige och vill tillsammans med globalistvänstern utplåna den svenska kulturen genom att pissa på den
Citera
2022-06-03, 06:13
Medlem
Alla äckliga negrer är fria att åka hem till sina ack så fantastiska hemländer när helst dom vill.
Citera
2022-06-03, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är väldigt exkluderande särskilt mot barn, som får inte vara med i gemenskapen och då talar jag om barn som känt varandra i flera år. Detta agerande påminner om en sekt där man exkluderar utomstående. Ett barn känner matlukten från köket och ska vänta 20-30 minuter i ett angränsande rum.
Det är kränkande och barnen lärs att hålla utomstående på avstånd, man lärs egoism, att inte dela med sig.

Trams, båda föräldrarna arbetar i Sverige och det är skönt att slippa kallprata med barn man inte känner
efter arbetsdagen.

Jag blev ofta bjuden på mat, men i bland tackade jag nej.
Jag blev inte heller sur när jag väntade på rummet.
Citera
2022-06-03, 06:30
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Har klagokören flyttat tillbaka till koskithyddan eller väger livstids försörjning under tak högre än att Kålle suttit på rummet medan familjen åt?

Jag hade välkomnat fler sådana här drev om det samtidigt innebar en avsevärd skattelättnad men jag gör inga illusioner. Leva i sus och dus på svenskens bekostnad samtidigt som man kan leva i en bubbla av kulturell perfekhet är en jackpot för arbetsskygga.
Precis. Varför hör man hela tiden ”fy fan vad hemska svenskarna är, det är mycket bättre i mitt land” men aldrig någonsin ”fy fan vad hemska svenskarna är, nu flyttar jag hem till mitt land igen”?
Citera
2022-06-03, 06:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Jag har alltid gillat dig som debattör på Flashback och det kommer jag fortsätta att göra men jag tycker att du överdriver här. Apartheid? Snälla rara. Nej det har noll och inget med egoism att göra. Om man på förhand gjort upp/meddelat kan man naturligtvis äta hos kompisen men det här handlar om att man utan förvarning förväntas laga en massa extra portioner mat.

Att kompisen känner lukten av mat är väl snarare en bra anledning att börja tänka på refrängen och åka hem och käka?
Citera
2022-06-03, 07:14
Medlem
beheadeds avatar
Citat:

Ungarnas lekkamrater är inte gäster. De har aldrig bjudits in av familjen. De dyker självmant upp efter skolan, ringer på dörren och frågar om de kan få leka med någon av ens ungar. Eller så följer de bara med direkt på vägen från skolan.

Deras föräldrar har redan förberett att de ska komma hem till middagen och har redan planerat att laga mat för dem. Precis som föräldrarna till de ungar de besöker har planerat middag för sig själva och sina barn.

Att barn förväntas gå hem och äta är då inte det minsta konstigt. Det är dessutom föräldrarnas ansvar att försörja, ta hand om och uppfostra sina barn. I det ingår att äta tillsammans och under middagen konversera om dagen som varit samt vad barnen lärt sig i skolan. Så gör civiliserade människor.
Citera
2022-06-03, 07:15
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag har alltid gillat dig som debattör på Flashback och det kommer jag fortsätta att göra men jag tycker att du överdriver här. Apartheid? Snälla rara. Nej det har noll och inget med egoism att göra. Om man på förhand gjort upp/meddelat kan man naturligtvis äta hos kompisen men det här handlar om att man utan förvarning förväntas laga en massa extra portioner mat.

Att kompisen känner lukten av mat är väl snarare en bra anledning att börja tänka på refrängen och åka hem och käka?

Exakt, när det börjar vankas mat hemma hos kompisen så är det dags att själv gå hem. Det vet alla väluppfostrade barn.
Citera
2022-06-03, 07:17
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishpack
För svenskar, som arbetar, är middagsbordet en chans att samlas och prata om dagen
Då vill man inte ha en negerunge sittandes peta i näsan

Sen så är mat inte så stor grej för oss, som för dom
"ett mål mat" det största man kan bjuda en u t s v u l t e n undernärd på, medans vi såklart antar att hen har massa mat hemma hen också

På 80-talet var det inget konstigt att vänta på rummet om den man gick hem till satt och åt.
Samma om man själv satt och käka och någon ringde på. De gick per automatik in på ens rum och väntade.
Ingen som man tyckte var konstigt.

Oftast åt de flesta på samma tider som en själv så det var inget problem. Man såg det inte som ett problem helt enkelt.

Tror det är kulturen i olika länder. I vissa länder är måltiden och själva maten en stor sak.
Tror också att det är en typisk tidsepok grej. Grabbens polare blir alltid tillfrågade om de vill äta med oss om de redan är hemma hos oss.
Citera
2022-06-03, 07:49
Medlem
Ursäkta om jag går lite offtopic nu men detta med att ha vuxna gäster typ på en fika är väl också typiskt svenskt ?

Säg att man bjuder på kaffe och bulle och tänker att gästerna ska stanna 2-3 timmar och att man sedan ska grilla med familjen på kvällen... hur gör ni då?

Inget är så inkluderande som människor som bjuder på fika och sedan frågar om man vill vara med och äta på eftermiddagen. Det är riktiga vänner det.

Jag tror att detta med barn är att det är barnens vänner och thats it. Jag brukar bjuda om de är hemma hos oss men jag brukar inte prata så mycket med deras vänner beroende på vilken ålder de har iofs

Jag uppskattar inte alltid när ungarna har kompisar hemma. Säg att man kommer hem kl 17 och det hänger en massa kids i hemmet. Då kanske det blir en enkel fras att säga ”vi ska äta nu så kom tillbaks sen”
Citera
2022-06-03, 07:50
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Precis. Varför hör man hela tiden ”fy fan vad hemska svenskarna är, det är mycket bättre i mitt land” men aldrig någonsin ”fy fan vad hemska svenskarna är, nu flyttar jag hem till mitt land igen”?

Mycket bra fråga. Om de nu trivs så dåligt i Sverige och tycker att svenskar är så hemska rasistiska snåljåpar, varför flyttar de inte någon annanstans då?

Förmodligen är de bara här för bidragens skull. Många av dem hävdar att de är flyktingar, men så snart de fått uppehållstillstånd i Sverige och bidragen börjar strömma in så åker de på semester till landet de hävdat att de flytt från. Visar att de enbart är lögnare och bedragare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in