Citat:
Det var iofs du själv som sa tidigare att dina ungar värmde matrester istället för mellis. Hur är det med demensen?
Jag har mkt bra koll eftersom jag har tre barn. Men det finns flera lösningar än din, även om det kan verka ootroligt för dig. Jag gillar färska råvaror och lagar hellre lite mindre mat men av bättre kvalitet. Hellre färsk fisk än fiskpinnar (urk). Av den anledningen köper jag hellre en viss mängd dyrare färska råvaror som passar familjens behov, än att jag köper t ex fryst lax bara för att kunna köpa mer så det räcker till ev kompisar. Kalla det grälsjukt om du vill
Jag har mkt bra koll eftersom jag har tre barn. Men det finns flera lösningar än din, även om det kan verka ootroligt för dig. Jag gillar färska råvaror och lagar hellre lite mindre mat men av bättre kvalitet. Hellre färsk fisk än fiskpinnar (urk). Av den anledningen köper jag hellre en viss mängd dyrare färska råvaror som passar familjens behov, än att jag köper t ex fryst lax bara för att kunna köpa mer så det räcker till ev kompisar. Kalla det grälsjukt om du vill

Det är snarare du som provoceras av att andra valt andra lösningar. Kommer med motbjäbb och omogna kommentarer om demens. Det är otroligt meningslöst att ens försöka kommunicera med personer som väljer påhopp istället för att diskutera på ett vuxet sätt.
För sista gången, sedan ger jag faktiskt upp:
Diskussionen handlade från början om att det kan bli mat över efter en måltid. Det behöver inte vara veckans storkok lasagne vi pratar om utan en skål grönsaker, lite ugnsstekt kyckling eller en skål pasta med sås. Det kan egentligen vara lite vad som helst. Och ja, mina barn äter gärna den kycklingen eller pastan som blev kvar som ett mellanmål. Varje normalt funtad människa fattar att det inte betyder att de dagligen äter fler middagar på raken.
Jag behöver ingen som försöker trycka till mig när det gäller familjens matvanor. Vi har tragglat oss genom småbarnsårens mjölk- och äggproteinallergier och diverse andra krumbukter i matlagningen många andra familjer sluppit. Vilket också var anledningen till att mina barn inte vant sig vid snabbmat (det är mjölkprotein i typ allt).
En mängd olika faktorer ligger bakom vårt sätt att planera och äta måltider. Det är ingenting någon annan behöver komma och försöka mästra oss om. Vi gillar när barnens kompisar vill stanna och äta med oss av en mängd anledningar, precis som vi vuxna gillar att få ha gäster och umgås med människor som vi gillar. Fattar inte att sådant överhuvudtaget kan ifrågasättas.