2022-06-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ge dig nu med dina utlägg hit och dit, du är dryg i dom flesta trådar mot andra så jag fattar att du stör dig över att det fanns någon som orkade bemöda sig att snacka ner dig, och det på ett betydligt bättre vis än vad du hittills lyckas åstadkomma.

OnT: Har laddat ner och börjat läsa genom FUP:en nu.
Klart är att människan inte har alla glödlampor rätt skruvade i alla fall.
Undrar hur hon tänkte när hon (försökte) göra sig av med dom blodiga skorna/kläderna, tog ut pengar på bankomaten?
Tanken slog henne inte att det kunde finnas kamerabevakning?

Hennes maskering vid bankomaten var ju..sådär.

Hon sitter bra där hon sitter, och för mig får hon gärna ruttna där inne med.
Inget fel att i att vara dryg.
Signalerar hållbarhet över tid.
Btw: Tråden är inte tänkt att vara en plats för dig att recensera andra tråddeltagare, varken mig eller Haaaaag. Sagt upplysningsvis.

OnT (texten fetad): Varför ställer du frågan om inte Jennie tänkte på att bankomaten kunde vara kamerabevakad när du i nästa mening kritiserar Jennie för hennes dåliga maskering?
Ser du inte vad du själv skriver?

Jag tar nu detta i två steg för dig:
(1) Jennie Olsson tänkte på att bankomaten kunde vara kamerabevakad.
(2) Därför valde Jennie Olsson att vara maskerad.

Blev det lättare för dig så?
Senast redigerad av Carinah78 2022-06-02 kl. 08:52.
Citera
2022-06-03, 00:51
Medlem
De flesta som sitter på anstalt brukar ju få post från andra som sitter på anstalt, frågan är, denna person kan måste väl vara undantaget? Kan det även vara första mördaren som väljer att gå på fotboll, nästintill, i direkt närhet till ett mord?

200824 - 200828, Schemalagd arbetstid 15:30 - 23:51. Jobbade som vanligt 200824-25.
200826 gick Jennie hem 19:50 då hon uppgav att hon hade ont i en arm. Efter 200826 har
Jennie inte jobbat på Rexel.

Latmask dessutom. Inte bra alls.

Umgicks du med Jennie i februari 2020?
Det minns inte Therese. Hon kan ha haft kontakt med Jennie för det var mycket runt Jennies
brorsbarn, Wilma, som försvunnit vid den här tiden.

Är det samma fall där en Tishko blev dömd för mord?
Senast redigerad av slampen 2022-06-03 kl. 01:07.
Citera
2022-06-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
De flesta som sitter på anstalt brukar ju få post från andra som sitter på anstalt, frågan är, denna person kan måste väl vara undantaget? Kan det även vara första mördaren som väljer att gå på fotboll, nästintill, i direkt närhet till ett mord?

200824 - 200828, Schemalagd arbetstid 15:30 - 23:51. Jobbade som vanligt 200824-25.
200826 gick Jennie hem 19:50 då hon uppgav att hon hade ont i en arm. Efter 200826 har
Jennie inte jobbat på Rexel.

Latmask dessutom. Inte bra alls.

Umgicks du med Jennie i februari 2020?
Det minns inte Therese. Hon kan ha haft kontakt med Jennie för det var mycket runt Jennies
brorsbarn, Wilma, som försvunnit vid den här tiden.

Är det samma fall där en Tishko blev dömd för mord?

Ja, det är samma fall
Citera
2022-06-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Ja, det är samma fall

Måste vara mycket märkligt, att en person, var brorsbarn blir mördat, själv väljer att bli mördare inte alls lång tid senare?
Citera
2022-06-03, 01:23
Medlem
Citat:
Måste vara mycket märkligt, att en person, var brorsbarn blir mördat, själv väljer att bli mördare inte alls lång tid senare?

Utifrån vad jag läst mig till i tråden så verkar det ju finnss en uppfattning kring J som person som inte alls glr situationen så värst märklig!

Självklart så är det i en normalt fungerande hjärna helt sinnessjukt...men vi kan nog också fastslå att J inte kategoriseras under rubriken normalt fungerande hjärna! 😉
Citera
2022-06-03, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Utifrån vad jag läst mig till i tråden så verkar det ju finnss en uppfattning kring J som person som inte alls glr situationen så värst märklig!

Självklart så är det i en normalt fungerande hjärna helt sinnessjukt...men vi kan nog också fastslå att J inte kategoriseras under rubriken normalt fungerande hjärna! 😉

Nej alltså, jag menar precis som du skriver. Nu är ju Sverige ett förhållandevis litet land i världen, sett till befolkning osv, men måste vara ytterst ovanligt att "samma släkt" är med om två så här pass allvarliga brott. Hujedamig vad farlig hon verkar, kan hon kanske bli den svenska kvinna som sitter längst i fängelse?
Citera
2022-06-03, 06:30
Medlem
Citat:
Nej alltså, jag menar precis som du skriver. Nu är ju Sverige ett förhållandevis litet land i världen, sett till befolkning osv, men måste vara ytterst ovanligt att "samma släkt" är med om två så här pass allvarliga brott. Hujedamig vad farlig hon verkar, kan hon kanske bli den svenska kvinna som sitter längst i fängelse?
Ja, hon är synnerligen farlig, Jennie Olsson!
Vi skall inte glömma att mordet på Erik inte var första gången hon utövade fysiskt våld mot annan person.

Av FUP framgår att tidigare flickvän fått smaka på Jennies Olssons "behov" av våldsanvändning i form av sparkar, så ju längre Jennie får sitta inspärrad, desto bättre för samhället.
Väldigt tråkigt bara för hennes närmaste. Det finns bara ett svart får i den familjen och det är Jennie Olsson.
Citera
2022-06-04, 00:01
Medlem
-GGs avatar
Hon får det svårt med tidsbestämt straff så länge hon inte erkänner mordet.

Det är väl den första förutsättningen för att de ska börja överväga det. Och först måste man väl sitta 10 år och man får typ alltid nej vid första ansökan, om jag minns rätt.
Citera
2022-06-16, 20:09
Medlem
Krimkolls avatar
Svenska Fall ikväll 21.00 på TV3 handlar om henne, Jennie Olsson, sossen som mördade sin kollega.

Citat:
Mördaren Jennie Olssons liv på kvinnofängelset

Jennie Olsson, 43, är dömd till livstids fängelse för mordet på sin kollega Erik Fasth, 32, och sitter inlåst på kvinnofängelset Hinseberg.

I podcasten ”Fängelsepodden” berättar hon nu om livet innanför murarna: rutinerna, kläderna, relationerna – och ensamheten.

https://www.expressen.se/gt/krim/mor...innofangelset/
Citera
2022-07-09, 13:34
Medlem
-GGs avatar
Hon är ett drägg.

Hon stal 120.000 kronor i kontanter från sin egen syster. Pengar som låg i ett kassaskåp.
Men bevisen räckte aldrig, så hon blev aldrig dömd för det.

Hon drar sig inte för något och det är ingen överraskning att hon säkert har en personlighet där hon anser sig ha rätten till allt hon vill ha. Erik kom i vägen för en narcissist.
Citera
2022-10-07, 18:55
Medlem
Redan dags för Jennie att få permission från fängelset.. i detta landet är vi minsann givmilda…
Citera
2022-10-07, 18:58
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Redan dags för Jennie att få permission från fängelset.. i detta landet är vi minsann givmilda…
Förstår inte varför dom ska få permission, dom ska ju sitta inne och helst på livstid men det straffet finns ju inte i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in