2022-06-02, 23:11
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Inte så bra att citera inlägget som då sparas även om det ursprungliga tas bort..

Nej, det var ju inte optimalt.
Citera
2022-06-02, 23:25
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Hm. Kan han hävda att det är sant att de haft sex, men inget mer? Han hävdade ju i TR att de haft sex mot betalning, vilket han senare tog tillbaka.

Undrar också om Polisen haft koll på honom i Sveg, så han inte med lätthet kunnat mörda fler.

Det kan han hävda. Han kan ju hävda precis vad han vill. Men att lämna version 514 blir ju inte så trovärdigt liksom. Men det är bara att han försöker inge vilket tvivel som helst om han nu vill säga något alls.

Hans advokat har ju redan hävdat för att försöka stoppa resningsansökan att han kan ha bara onanerat över kroppen utan att ha haft med mordet att göra. HR tog inte någon hänsyn till den fantasin utan hävdade i sin tur ändå att Olof skulle ha dömts för mordet om det här beviset var känt. Det finns ju trots allt en viss indiciekedja också.

Det är ett sexualmördat offer trots allt som bär alla likheter med hans vidriga teckningar och sexuella intressen. Jag vet inte hur troligt det är i Husum att denna blyga vilsna 16-åring såg Olof av alla människor och kände att det var en bra idé att ha sex med honom(bara där så tappar det ju all trovärdighet ärligt talat) någonstans där utomhus Norrland i november, detta medan hon visste att hennes kompis och kompisens mamma stod utomhus och väntade på att hon skulle komma en utsatt tid med bussen. Där han av okänd anledning lämnade sperma på hennes byxor, för att hon sedan i lilla, lilla Husm ha sån oerhörd otur att råka ut för en sexualmördare efteråt. Det är inte omöjligt men det är knappast rimligt, sett till den samlade bevisningen.

Jag tror säkert att de kommer försäka ta fram alternativa teorier precis som de gjort hittills men rimligt tvivel och tvivel är ju inte samma sak. Det är minst sagt uppförsbacke nu och så länge han vägrar erkänna kommer hans försvarsadvokat fortsätta göra sitt bästa för att snacka bort det här. Jag tänker mig att det inger ett väldigt orimligt tvivel att hävda detta nu. Han gjorde inte ens det när han konfronterades med DNA-beviset. Då kom han med den rimliga förklaringen att han aldrig varit där 😆
Citera
2022-06-02, 23:40
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaten
Vilken bild av honom har du sett? Vill gärna se jag också.

Det var någonstans här i tråden.
Citera
2022-06-03, 00:33
Medlem
MurderOnes avatar
Bor båda Olofs systrar i barndomshemmet?
De verkar ha en del pengar trots allt, huset ser fräschare ut än vad jag hade trott och silvriga Golfen köptes flång ny vad jag kan se. Hade tänkt mig att deras kåk skulle vara i stort behov av renovering och att bilen de använder skulle vara en 20 år gammal rosthög..
Citera
2022-06-03, 00:50
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Hm. Kan han hävda att det är sant att de haft sex, men inget mer? Han hävdade ju i TR att de haft sex mot betalning, vilket han senare tog tillbaka.

Undrar också om Polisen haft koll på honom i Sveg, så han inte med lätthet kunnat mörda fler.

Just den där historien med en prostituerad ute i skogen en kall förvinterdag på Öberget är bland det mest anmärkningsvärda han sagt, se sidan 6:

https://granskningornskoldsvik.com/wp-content/uploads/2021/06/Malin-LindstrA%C2%B6m-TINGSRA_TTEN-2.pdf
Senast redigerad av JymdKjam 2022-06-03 kl. 00:52.
Citera
2022-06-03, 01:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Bor båda Olofs systrar i barndomshemmet?
De verkar ha en del pengar trots allt, huset ser fräschare ut än vad jag hade trott och silvriga Golfen köptes flång ny vad jag kan se. Hade tänkt mig att deras kåk skulle vara i stort behov av renovering och att bilen de använder skulle vara en 20 år gammal rosthög..
Men ingen av dem bor väl kvar i huset i Husum? Även föräldrarna flyttad från huset och vilka döttrar bor hemma hos sina föräldrar som 40 åringar?
Citera
2022-06-03, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men ingen av dem bor väl kvar i huset i Husum? Även föräldrarna flyttad från huset och vilka döttrar bor hemma hos sina föräldrar som 40 åringar?
Fadern är död, modern bor kvar i huset tillsammans med tvillingdöttrarna och deras konstbefruktade barn, Olof har varit hemma vid jul, påsk mm
Det är mycket som inte är riktigt normalt mellan de fyra väggarna i huset
Citera
2022-06-03, 01:32
Avslutad
Nu är det ju så att jag förmodligen har bättre insikt än de flesta.

Jag har nämligen själv ägt en yamaha sw440 så jag förstår om bristen på frigång gjorde honom frustrerad och mordisk.
Det är den enda skotern jag haft som jag lyckats köra fast i en plogad&packad skoterled, upprepade gånger.

Skämt åsido har jag väl inte hunnit så långt in i FUP.
Tycker dock hitintills den är intressant även om jag håller på få ögoncancer av de dåligt scannade dokumenten,
Citera
2022-06-03, 02:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fadern är död, modern bor kvar i huset tillsammans med tvillingdöttrarna och deras konstbefruktade barn, Olof har varit hemma vid jul, påsk mm
Det är mycket som inte är riktigt normalt mellan de fyra väggarna i huset
Oj, vad fel jag hade, förlåt.
Helt otroligt att bo hemma hos mamma som 35 åringar, väldigt mysko!
Citera
2022-06-03, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Just den där historien med en prostituerad ute i skogen en kall förvinterdag på Öberget är bland det mest anmärkningsvärda han sagt, se sidan 6:

https://granskningornskoldsvik.com/wp-content/uploads/2021/06/Malin-LindstrA%C2%B6m-TINGSRA_TTEN-2.pdf

Ja och där kan även tilläggas hans lägliga minnesförlust och, enligt hans utsago, sen därefter blev utsatt för pistolrån på hemvägen..

Dessa tankegångar påvisar bara hans offermentalitet och brist på ånger och ansvar.

Märkligt hur minnesförlusten sammanfaller med att advokaten uppmanar OH att inte själv prata med polisen mer.
Senast redigerad av viperstyle 2022-06-03 kl. 05:48.
Citera
2022-06-03, 07:46
Medlem
det rapporterades ju att han inte led av psykisk störning men när det handlar om ett brutalt mord och sedan inget återfall i någon typ av brottslighet måste det väl röra sig om en psykisk störning?
Citera
2022-06-03, 08:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det var någonstans här i tråden.

Ff var det någon helt random person som utpekats FELAKTIGT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in