2022-06-02, 22:05
Medlem
T34Panzers avatar
fp
Senast redigerad av T34Panzer 2022-06-02 kl. 22:20.
Citera
2022-06-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Sitter garranterat snett. Finns det någon info om när förhandlingarna börjar?
27 juni sa åklagaren.
Citera
2022-06-02, 22:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hur står man ut med sig själv i alla dessa år efter en sådan handling.
Citera
2022-06-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeldaGoldman
Expressen verkar ha ritat en teckning av honom under häktningsförhandlingen

https://www.expressen.se/nyheter/krim/malins-misstankta-mordare-kan-haktas/

OMG!
Ända sedan jag blev uppmärksam på detta mordfall och att den misstänkte mördaren är bosatt på samma ort som mig har jag undrat vem denne kan vara. En dag såg jag en man ute på byn och bara rös till genom hela kroppen och min enda tanke var "Det är han!" Fråga mig inte varför, det var bara en stark magkänsla och ett obehag. Tyckte mig även känna igen kroppstyp och rörelsemönster från "vallningen" i programmet med FBI som gick på tv (2015?) Men jag skakade av mig och bannade mig själv för att jag gick och misstänkte folk som kanske är helt oskyldiga. Anklagade mig själv för en släng av 'inbillningssjuka'. Jag har ju liksom inget att gå på. När jag häromdagen fick se en gammal bild på honom (som avatar här på flashback) liksom bekräftades det att 'precis, jag inbillade mig, det var inte den jag trodde det var'. Men nu, när jag läste beskrivningen av hans utseende och såg teckningen i Expressen så gick en stöt genom kroppen, jag är tvärsäker, det ÄR mannen jag sett och reagerat på som den misstänkte från allra första början!
Citera
2022-06-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tänkte detsamma. Han ser halvdan ut.

Vilken bild av honom har du sett? Vill gärna se jag också.
Citera
2022-06-02, 22:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Faktisk väldigt likt. Dock väldigt
olik sej från dom tidigare bilderna så kanske inte han ändå. Fan att de ska va så svårt att fixa fram bilder på fanstyget.

Jag tycker också att det är väldigt likt. Glasögon, markerade ögonbryn, bockskägg. Och att han i motsats till andra på fotot inte ser in i kameran.Som någon med schizoid personlighet borde göra. Men men vi får se vad som framkommer…
Citera
2022-06-02, 22:23
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaten
Vilken bild av honom har du sett? Vill gärna se jag också.

Den bild som finns är antingen skolfotot eller teckningen från expressen, inget annat.
Bilden som länkades här pekade felaktigt ut en helt annan person.
Citera
2022-06-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Enligt Svt.se ska Olof Wiberg ha fått 295.000 svenska skattebetalade riksdaler och inte 700.000 som jag skrev tidigare.
Vet dock inte helt säkert vad som stämmer.
Men förhoppningsvis får han betala tillbaka varenda öre när han döms för våldtäkt och brutalt mord på 16 åriga Malin.
Lås in och släng nyckeln om rättvisan vore verklig i Svearike

Äckliga mördarjävel! Hoppas du får ruttna i helvetet!
Citera
2022-06-02, 22:27
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Personen från Instagram är inte han.
Det är bra spionerat att försöka få reda på om det är han på bilden men jag tänker att bilden på denna person ska tas bort från tråden om möjligt.

Inte så bra att citera inlägget som då sparas även om det ursprungliga tas bort..
Citera
2022-06-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Den bild som finns är antingen skolfotot eller teckningen från expressen, inget annat.
Bilden som länkades här pekade felaktigt ut en helt annan person.
Ok, tack
Citera
2022-06-02, 22:51
Medlem
missDementias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur står man ut med sig själv i alla dessa år efter en sådan handling.

Är man sexualsadist så njuter man av minnet vet du.
Att han gått tillbaks och ritat av osv tyder också på visst mått av njuteri. Iaf ihögst troligt ingen skam och ingen ånger.
Citera
2022-06-02, 23:05
Medlem
tojos avatar
Hm. Kan han hävda att det är sant att de haft sex, men inget mer? Han hävdade ju i TR att de haft sex mot betalning, vilket han senare tog tillbaka.

Undrar också om Polisen haft koll på honom i Sveg, så han inte med lätthet kunnat mörda fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in