2022-06-02, 12:31
Medlem
st33rs avatar
Så phising går ut på att man loggar in på en kopia av marknaden ?

Är tanken då att de vill ha ens lösenord till det ”riktiga” flugsvamp?

Eller är tanken att man ska logga in på fejksidan och föra över pengar till den sidans wallet?
Vet inte hur fs4 ser ut men på fs3 fanns ju en inbox med pm från säljare .

Om man noterar hur mycket som finns kvar i ens wallet sen sist borde man ju veta man är på rätt sida.
Citera
2022-06-02, 13:39
Medlem
nyslipads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Så phising går ut på att man loggar in på en kopia av marknaden ?

Är tanken då att de vill ha ens lösenord till det ”riktiga” flugsvamp?

Eller är tanken att man ska logga in på fejksidan och föra över pengar till den sidans wallet?
Vet inte hur fs4 ser ut men på fs3 fanns ju en inbox med pm från säljare .

Om man noterar hur mycket som finns kvar i ens wallet sen sist borde man ju veta man är på rätt sida.
Jag vågar inte svara på den frågan till 100% men tror att det finns olika typer av phising.
Jag tror en metod är att din insättningsadress byts ut så att din insättning hamnar hos "skurken" istället för på marknaden eller att dom byter lösenord på ditt konto och använder upp dina pengar till sina egna köp.. alternativt gör ett uttag till sin egna wallet.
Citera
2022-06-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
dom kommer tillbaka men tar lång tid, flera veckor. Supporten ordnar det.

Har du också råkat sätta in BTC på en "gammal" insättningsadress (dvs en som inte är genererad de senaste 24h - lätt att glömma ju)?

Hur snabb är supporten med svar och så? Fortfarande 0 BTC och inget svar från dem. Jag kommer iaf in på de "riktiga" FS4-länkarna med samma användarnamn och lösenord. Hade det varit en phishing-sida hade det väl knappast varit länkat med riktiga FS4. Är nog bara insättningsadressen som jag tabbat mig med då? Känns ändå oroligt och känns inte som att jag kommer få se mina BTC. Hoppas jag har fel
Citera
2022-06-02, 17:08
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyslipad
Jag vågar inte svara på den frågan till 100% men tror att det finns olika typer av phising.
Jag tror en metod är att din insättningsadress byts ut så att din insättning hamnar hos "skurken" istället för på marknaden eller att dom byter lösenord på ditt konto och använder upp dina pengar till sina egna köp.. alternativt gör ett uttag till sin egna wallet.

På fs3 kunde man inte föra pengar från sin wallet vidare till andra wallets. Kan man det på fs4?
Citera
2022-06-02, 17:59
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Varför använder folk nya flugsvamp när archetype fungerar så mycket bättre?
Citera
2022-06-02, 18:15
Medlem
nyslipads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
På fs3 kunde man inte föra pengar från sin wallet vidare till andra wallets. Kan man det på fs4?
Vet att om man klickar på "Konto" när man är inloggad på FS4 så finns det ett fält som heter "Uttag" antar att man kan fylla i en wallet-adress och ta ut pengar, har dock inte provat själv.
Tycker sidan känns lite "fattig" så gick direkt till AT istället för att prova FS4..

Men till er som använder FS4 och är nojjiga för phisinglänkar, använd er av flugsvamp.wtf så får ni
alltid en fungerande legit länk.
Citera
2022-06-02, 22:36
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Någon som har problem med att logga in på Archetyp?

Jag kan helt plötsligt inte logga in på mitt konto. Jag lade en beställning och nu kan jag inte logga in igen. Har man blivit avstängd eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av MakeIslamillegal 2022-06-02 kl. 22:47.
Citera
2022-06-02, 23:06
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Nej gör inte det !

Varför inte? Vad är fel med luffarns länkar?
Citera
2022-06-02, 23:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeIslamillegal
Någon som har problem med att logga in på Archetyp?

Jag kan helt plötsligt inte logga in på mitt konto. Jag lade en beställning och nu kan jag inte logga in igen. Har man blivit avstängd eller vad är det frågan om?

Det fungerar utmärkt. Antagligen blev du phishad. Använd inte någon länk du inte verifierat med PGP. Läs antiphisingtråden i forumet igen.
Citera
2022-06-02, 23:12
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det fungerar utmärkt. Antagligen blev du phishad. Använd inte någon länk du inte verifierat med PGP. Läs antiphisingtråden i forumet igen.

Jag gick in på länken via luffarn. Är den phising?

Jag lyckades lägga en beställning till och med. Försöker jag skapa ett konto med samma användarnamn som tidigare så säger den ifrån. Nu är jag helt säker på att jag sitter på rätt länk.
Citera
2022-06-02, 23:18
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeIslamillegal
Jag gick in på länken via luffarn. Är den phising?

Jag lyckades lägga en beställning till och med. Försöker jag skapa ett konto med samma användarnamn som tidigare så säger den ifrån. Nu är jag helt säker på att jag sitter på rätt länk.

Jag har ingen jävla aning om vad luffarn är för något men jag skulle givetvis anta att 100% av alla länkar som inte är verifierade är phishing. Det är den normala synvinkeln du ska ha. Spara den officiella PGP-nyckeln, verifiera länken, spara länken i ett privat bibliotek. Gör du på något annat sätt får du skylla dig själv för då är du en lättlurad idiot. Det är hundratals användare varje dag på Archetyp nu som blir phishade. Det finns mängder med siter som ser precis ut som Archetyp, Alphabay, Bohemia och de andra. Du ser ingen skillnad för de hämtar hem den riktiga sidan automatiskt varje dag och kopierar den.
Citera
2022-06-02, 23:20
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har ingen jävla aning om vad luffarn är för något men jag skulle givetvis anta att 100% av alla länkar som inte är verifierade är phishing. Det är den normala synvinkeln du ska ha. Spara den officiella PGP-nyckeln, verifiera länken, spara länken i ett privat bibliotek. Gör du på något annat sätt får du skylla dig själv för då är du en lättlurad idiot. Det är hundratals användare varje dag på Archetyp nu som blir phishade. Det finns mängder med siter som ser precis ut som Archetyp, Alphabay, Bohemia och de andra. Du ser ingen skillnad för de hämtar hem den riktiga sidan automatiskt varje dag och kopierar den.

Hur hittar du den officiella adressen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in