2022-06-02, 14:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, jag skrev ju att de har svårt att ta till sig behandlingar, om de ens söker hjälp.
Dessa människor är dock en fara för både sig själva och andra, så man kanske borde fundera på tvångsvård.
Ja, detta gånger 1000! Borderline-kvinnor (och män, I guess) förstör livet för andra, på löpande band.
Citera
2022-06-02, 14:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
I den här tråden blir folk upprörda om man inte tydligt stödjer Depp.

Du tycker inte att man ska stödja någon som så tydligt blivit felaktigt anklagad för t ex brutala våldtäkter av en psykiskt sjuk ex-partner?

Du får stödja vem du vill, men du får se till att ha på fötterna först. Det finns liksom ingen i tråden som lyckas presentera någon övertygande bevisning för att hennes anklagelser är sanna. Om du kommer med något vettigt så är jag beredd att lyssna.

Citat:
Folk som följt rättegången ser sig nu som experter på amerikansk juridik, och är numera bundis med Johnny som de ser som sin kompis och därmed blir de känslostyrda.

Trams.
Citera
2022-06-02, 14:05
Medlem
Citat:
Då finns det betydligt viktigare saker att sätta sig in i än några destruktiva kändisars privatliv.

Det finns behandlingar, men få med borderline har insikt nog att ta dem till sig. Det är ju en sjukdom/personlighetsstörning, som om jag inte minns fel, kan synas som en defekt i hjärnan. Men eftersom de är så elaka och gränslösa att man ser dom som ondskan själv (på goda grunder), så är det svårt att tycka synd om dem. Folk utgår då felaktigt från att hon skulle vara som andra människor och känna skuld och ånger. De funkar inte så. Amber har dessutom ett helt team av enablers som bekräftar henne i sina vanföreställningar.

Fokus borde ligga på hur man kan hjälpa dessa människor så att inte fler blir utsatta.

Det jag menade och det du fetade är egentligen kärnan i det hela. Denna situation är egentligen bara en i raden av situationer där man inte tar till sig information utan bara kräks upp rubriker. Jag är absolut för passionerade diskussioner. Bara man kan resonera sig fram utan rena känsloargument.

Ontopic.
Om jag har nån i mina kretsar som utifrån denna enorma mängd bevis helt ärligt ställer sig på ambers sida för att "patriarkatet" så blir det väldigt lätt att avbryta kontakten.
Citera
2022-06-02, 14:06
Medlem
chiaras avatar
Tror ni hon kommer överklaga? Kan hon överklaga?
Citera
2022-06-02, 14:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Tror ni hon kommer överklaga? Kan hon överklaga?
Det kommer hon säkert. Det är ju en total narcissist vi pratar om.
Citera
2022-06-02, 14:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men vi har ju precis kommit överens att sanningshalten är frikopplad från domen? Då går det ju inte att avgöra den gamla rättegångens sanningshalt bara genom att läsa domen, vilket var vad du tycktes mena när du länkade till den. Det har ju genom den nya rättegången framgått med all önskvärd tydlighet hur otroligt viktigt det är att faktiskt se och höra vittnesmål med egna ögon och öron. För dem som varit villiga att faktiskt lyssna, dvs.

Vissa andra menar ju att de här två bilderna är två helt olika foton, bara för att Amber och en hal "fotoexpert" påstår det:
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Nej, användaren i fråga undrade om den gamla domen och då länkade jag till den som en ren upplysning då det bästa alltid är att själv bilda sig en uppfattning. Jag uppskattar själv om någon upplyser mig om relevant information.

Att detta är misstänksamt, fel eller konstigt i dina ögon säger kanske något om din paranoida natur, du får väl filma dig själv i spegeln för att bedöma om du är paranoid eller inte, men knappast intressant på annat sätt. Nu har jag besvarat detta, så kan vi släppa detta helt ointressanta ämne?
Citera
2022-06-02, 14:11
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Då finns det betydligt viktigare saker att sätta sig in i än några destruktiva kändisars privatliv.

Det finns behandlingar, men få med borderline har insikt nog att ta dem till sig. Det är ju en sjukdom/personlighetsstörning, som om jag inte minns fel, kan synas som en defekt i hjärnan. Men eftersom de är så elaka och gränslösa att man ser dom som ondskan själv (på goda grunder), så är det svårt att tycka synd om dem. Folk utgår då felaktigt från att hon skulle vara som andra människor och känna skuld och ånger. De funkar inte så. Amber har dessutom ett helt team av enablers som bekräftar henne i sina vanföreställningar.

Fokus borde ligga på hur man kan hjälpa dessa människor så att inte fler blir utsatta.

Du har så fel man bara kan ha. Borderline är inte det huvudsakliga problemet med Heard utan kombinationen histrionisk personlighet och narcissism. Personer med borderline är frekventa inom psykiatrin, känsliga människor med ett stort lidande, och de har ett samvete, till skillnad mot Heard och hennes gelikar.

Citat:
Histrionisk personlighetsstörning, förkortat HPD, är en personlighetsstörning som skiljer sig från andra sådana störningar genom att personen har problem med omgivningen för att vederbörande är överteatralisk, sexuellt utmanande och överdrivet mån om att tilldra sig andras uppmärksamhet. Det kallas också "hysterisk och psykoinfantil personlighetsstörning".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Histri...ntialdiagnoser
Citat:
Narcissistisk personlighetsstörning, förkortat NPD, är en personlighetsstörning vars kännetecken är överdriven självhävdelse, bristande självkännedom, överdriven självkänsla, överskattad självbild, ett stort behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcis...sst%C3%B6rning
Citat:
Borderline har liknande symptom som flera andra diagnoser, däribland ADHD, Aspergers syndrom, autism, bipolär sjukdom, PTSD[1] och komplext PTSD.[2] Det är vanligt att personer med borderline även har annan psykisk problematik, såsom depression, ångest, ätstörningar och/eller missbruk.[3]

Omkring 10 procent av diagnostiserade med borderline dör av självmord.[3] De flesta självmordsförsök sker i tjugoårsåldern, men de flesta dödsfall vid självmord sker i trettioårsåldern.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Border...sst%C3%B6rning
Senast redigerad av skoputs 2022-06-02 kl. 14:14.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Hon kallade det bruise kit och sen rättade hon sig själv direkt. Hennes såkallade bruise kit va concealer från milani, hon och hennes advokat visade upp det 2 gånger. Problemet är att Milani gick ut och sa att dom släppte det 2017 haha

Jag är medveten om detta, men det innebär inte att det är visat eller troligt att hon verkligen använt make up för att fejka skador.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ja, detta gånger 1000! Borderline-kvinnor (och män, I guess) förstör livet för andra, på löpande band.
Ja, folk verkar inte inse komplexiteten med sådana diagnoser. Det går inte att säga till Amber att hon är "dum i huvudet" och inbilla sig att hon ska förstå det som en normal människa. Hon fungerar inte som vanliga dumhuvuden där det finns en chans att nå personen med argument.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du tycker inte att man ska stödja någon som så tydligt blivit felaktigt anklagad för t ex brutala våldtäkter av en psykiskt sjuk ex-partner?

Du får stödja vem du vill, men du får se till att ha på fötterna först. Det finns liksom ingen i tråden som lyckas presentera någon övertygande bevisning för att hennes anklagelser är sanna. Om du kommer med något vettigt så är jag beredd att lyssna.

Trams.
Du är ju en av de besatta som här visar på att jag hade en poäng.
Känns det obehagligt i magen när du inte kan sätta folk i fack?
Citera
2022-06-02, 14:13
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Det jag menade och det du fetade är egentligen kärnan i det hela. Denna situation är egentligen bara en i raden av situationer där man inte tar till sig information utan bara kräks upp rubriker. Jag är absolut för passionerade diskussioner. Bara man kan resonera sig fram utan rena känsloargument.

Ontopic.
Om jag har nån i mina kretsar som utifrån denna enorma mängd bevis helt ärligt ställer sig på ambers sida för att "patriarkatet" så blir det väldigt lätt att avbryta kontakten.
Ja, det är mycket känslor i tråden, och tydligen hos dig med.
Citera
2022-06-02, 14:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Då har du missat följande. Bakläxa!

1 Hon beskrev ingående sättet hon applicerade det så kallade anti-bruise kittet på.
Det är bara det att hon beskrev det helt tvärtemot hur man egentligen ska använda det.
Sättet hon beskrev det på är exakt så man använder ett klassiskt bruise kit för att sminka dit blåmärken.

2 just det sk anti-bruise-kittet som hon påstod sig ha använt, som t o m hennes advokat Elaine Brederhoft hade i handen under rättegången, FÖREKOM INTE på marknaden förrän 2017. Så hur kunde Turdskan ha använt der år 2015?

3 någon misshandel från JD's sida mot AH finns det inga bevis på. Det enda som existerar är tillfixade bilder på AH's oskadda ansikte.

Hoppas bakläxan smakar!!

Det skulle innebära att Amber Heard inte kunde redogöra för hur man sminkar sig och kunna beskriva det adekvat. Varenda tjej över tretton vet hur smink fungerar. Det är alldeles absurt att detta skulle vara fallet. Du får allt ta och bevisa detta påstående.
Citera
2022-06-02, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du har så fel man bara kan ha. Borderline är inte det huvudsakliga problemet med Heard utan kombinationen histrionisk personlighet och narcissism. Personer med borderline är frekventa inom psykiatrin, känsliga människor med ett stort lidande, och de har ett samvete, till skillnad mot Heard och hennes gelikar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Histri...ntialdiagnoser
https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcis...sst%C3%B6rning

https://sv.wikipedia.org/wiki/Border...sst%C3%B6rning

Hur som helst, så har hon en komplicerad diagnostik.
Tycker det talats om alla tre diagnoser i tråden, länk till ett psykiatriskt utlåtande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in