2022-05-31, 17:16
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja. Nu har FED gått ut och dragit en slägga i huvudet på marknaden bau, (läs: ge fan i race era idioter vi har skenande inflation) och EUs inflationssiffror kom in hot as a thot. Vore väl själva fan om inte t ex tyska DAX åker på en ordentlig smäll snart. Känns som man ligger och lurar i vassen som en gammal snuskgubbe fluktandes på DAX

Sammanfattning:
https://m.investing.com/news/stock-m...focus-2831895#

Edit: Det går bra idag. Råvaror upp, Bears go brum.

Ja, lätt är det inte. Ingen ordning på nånting nu. Elkem hux flux upp 3,26%, var kom den ifrån??
Ändå lite nöjd med dagen eftersom jag sålde 2/3 av mitt innehav i AG direkt vid öppning. Silvret är inget att lita på. Trodde det skulle etablera sig över $22, men icke..
Citera
2022-05-31, 17:55
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
ATH för LUNE och Aker BP idag. I övrigt tråkig dag.
Citera
2022-05-31, 23:47
Medlem
Swingexpertens avatar
IG-CFD-portföljen +3,6% idag 🥈 Jämför med OMXS30 -1,6%.

Min bästa fond idag blev ”Handelsbanken Hållbar Energi” som steg med +1,6%.
Citera
2022-06-01, 04:30
Medlem
Black.Panthers avatar
Alla mina aktier går oftast ned i värde. Passar på att köpa fler. Det går annars rättsligt på börsen men passar på att skaffa fler.
Citera
2022-06-01, 17:27
Avstängd
Glossuss avatar
Riktigt bonnaflyt med trejdingen.. De 3200 AG som såldes till $8,44 köptes tillbaka till ett betydligt lägre pris senare på kvällen. Passade även på att köpa TDW när de gick under $25.
Citera
2022-06-01, 17:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Portföljen upp 0,11% idag, OMXS30 ner 0,07% idag, man får vara glad åt det lilla!
Citera
2022-06-01, 18:07
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Alla mina aktier går oftast ned i värde. Passar på att köpa fler. Det går annars rättsligt på börsen men passar på att skaffa fler.

Det är en orolig marknad. Köp kvalitetsaktier och sitt still i båten. En dag vänder det.
Citera
2022-06-01, 18:09
Medlem
wwrs avatar
Det som går bra är väl den del man kunnat sälja. Men när de flesta småsparare (inkl undertecknad) brutit mot det gamla rådet att sitta still, och sålt av, blir det säkert +20% på börserna omedelbart när de öppnar någon dag (Putin lönnmördas med Novichok?) och vi som följer rådet att spara säkert i fonder (som vanligen inte fordrar ständig övervakning) inte hinner köpa.
Citera
2022-06-01, 18:27
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det som går bra är väl den del man kunnat sälja. Men när de flesta småsparare (inkl undertecknad) brutit mot det gamla rådet att sitta still, och sålt av, blir det säkert +20% på börserna omedelbart när de öppnar någon dag (Putin lönnmördas med Novichok?) och vi som följer rådet att spara säkert i fonder (som vanligen inte fordrar ständig övervakning) inte hinner köpa.

Vad går upp mest när Putin mördas? Tänkte passa på och köpa innan det sker.. Att det skulle ske är inte alltför långsökt.
Citera
2022-06-01, 18:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vad går upp mest när Putin mördas? Tänkte passa på och köpa innan det sker.. Att det skulle ske är inte alltför långsökt.
Sannolikt alla Rysslandsfonderna som Avanza och de andra bankerna lagt köpstopp på sedan länge. Långvarigt kallt krig är mer i stormakternas smak än Kumbaya. Men ingen vet längre. De luftade två (halvt övertäckta) stridsvagn S (tror jag) på en lastbil när jag gick hem och militärhelikoptrar lågflög i rote över staden i går, flottmanöver på gång. Defcon1 på Aftonbladet och sossekansliet?

Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Det är en orolig marknad. Köp kvalitetsaktier och sitt still i båten. En dag vänder det.
Jag säger inte att du har fel. Men om börsen fallit 25% och den genomsnittlige "säljaren" hunnit sälja "mitt i" det ras som varit, då har den "fegisen" betalt 12.5% av sitt innehav för att bara ha kapital.
Det kan lika bra fortsätta rasa som att vända plötsligt. Att det skulle nå samma nivå som förut är osannolikt men då har "den fege säljaren" ändå "bara" förlorat 12.5% om den inte hinner köpa ifatt något. Det är en försäkring den fege betalt för.

Den som nu sålt av en del sedan tidigare känns inte som en sämre investerare än den som "hoddlar" med hela aktieinnehavet kvar. Ingen vet (förutom de som bestämmer).
Senast redigerad av wwr 2022-06-01 kl. 19:07.
Citera
2022-06-01, 19:28
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja. Nu har FED gått ut och dragit en slägga i huvudet på marknaden bau, (läs: ge fan i race era idioter vi har skenande inflation) och EUs inflationssiffror kom in hot as a thot. Vore väl själva fan om inte t ex tyska DAX åker på en ordentlig smäll snart. Känns som man ligger och lurar i vassen som en gammal snuskgubbe fluktandes på DAX

Sammanfattning:
https://m.investing.com/news/stock-m...focus-2831895#

Edit: Det går bra idag. Råvaror upp, Bears go brum.

Bitcoin under $30 000 nu igen. Snart DAX att kliva in i MSTR igen..
Citera
2022-06-01, 20:07
Medlem
Väldigt bra dag idag. Sålde Fluicell till +36%. Köpte mer AAC Clyde Space för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in