2022-09-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Handlade någon Husqvarna aktie och Veteranpoolen B. Verkar som en bra utdelningsaktie. Skulle ha fått några kronor från en norsk bankaktie idag men fick inte för alla mina aktier i den banken, undra varför egentligen, köpte den senaste för några veckor sedan så borde ju fått för den med tycker jag.

Aja, blir roligare nästa år när jag får många olika utdelningar från olika bolag.

Fick du inte hela summan du tänkte dig så kan de ju ha o göra med källskatten eftersom de är norskt.
Citera
2022-09-23, 17:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De är bra på det de gör men ser fonden som en hedge. Annars går Latinamerika fonder bra nu.
Det verkar så. Det är nästan ironiskt hur Lynx möter Dow på exakt samma nivå efter tre år!

Man skulle ha hoppat över i Lynx vid krigsutbrottet (röda strecket), men att investera i efterhand är enkelt.

https://snipboard.io/42fp3z.jpg
Citera
2022-09-23, 18:01
Medlem
Swingexpertens avatar
Fantastisk vecka igen! Nu 8 veckor i rad med bara vinster 🤑

Storslam i Avanza-portföljen med en uppgång på +8,3% idag 🥇 Jämför med OMXS30 som fortsatte ner med -1,1%.
Citera
2022-09-23, 18:13
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Fantastisk vecka igen! Nu 8 veckor i rad med bara vinster 🤑

Storslam i Avanza-portföljen med en uppgång på +8,3% idag 🥇 Jämför med OMXS30 som fortsatte ner med -1,1%.
Flashbackare är helt fantastiska!. OMXS har gått ner över 5 procent denna veckan, världen ledande börser något liknande. Riksbanken fattar ingenting. Fb-are gör storslam och går plus 8%, helt otroligt! Att inte Riksbanken anställer folk från Flashback är helt obegripligt, dessa kan ju tydligen förutse alla svängningar på marknaden långt i förväg.
Hade "Swingexperten" skött Sveriges statsfinanser hade allt sett annorlunda ut. Vi hade haft råd med allt vi önskar då.
Citera
2022-09-23, 18:19
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Mitt i allt rött mörker så har jag en BEAR EURUSD X2 som tuffar på riktigt fint. Man borde kanske sadla om till forex-degen istället (även om jag, som ni säkert listat ut, missbedömde utvecklingen Euro-SEK)?
Citera
2022-09-23, 18:35
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hade "Swingexperten" skött Sveriges statsfinanser hade allt sett annorlunda ut. Vi hade haft råd med allt vi önskar då.
Swingis borde ratta en av AP-fonderna. Jädrar vilken omsättning det skulle bli på OMX.
Citera
2022-09-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det verkar så. Det är nästan ironiskt hur Lynx möter Dow på exakt samma nivå efter tre år!

Man skulle ha hoppat över i Lynx vid krigsutbrottet (röda strecket), men att investera i efterhand är enkelt.

Ja precis en vacker spegel bild! Nä men precis! De filar ständigt på sina trading system och AI samt algoritmer så de blir nog bara vassare med åren.
Citera
2022-09-23, 23:03
Medlem
LeifD2s avatar
Otroligt dåligt dag. Men å andra sidan: Jag hade hur som helt inga planer på att säga några axier. Tvärtom, jag har en hel del kontanter och köpte mer Yara idag. Skulle ha väntat några minuter till, men priser var ändå OK.
Det finns idag fina möjligheter att köpa lönsamma industribolags axier till en P/E i området 5-7, i alla fall på Oslobörsen. Men det finns också bolag som ligger på 40 och över det. Det hänger mycket på vad som anses populärt och fint i Oslos finanskretsar.
För dom som trader på kort sikt så är klimatet på börsen dock trist.
Citera
2022-09-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Otroligt dåligt dag. Men å andra sidan: Jag hade hur som helt inga planer på att säga några axier. Tvärtom, jag har en hel del kontanter och köpte mer Yara idag. Skulle ha väntat några minuter till, men priser var ändå OK.
Det finns idag fina möjligheter att köpa lönsamma industribolags axier till en P/E i området 5-7, i alla fall på Oslobörsen. Men det finns också bolag som ligger på 40 och över det. Det hänger mycket på vad som anses populärt och fint i Oslos finanskretsar.
För dom som trader på kort sikt så är klimatet på börsen dock trist.
Den enda aktie jag äger på Oslo börsen (för tillfället) är Golden Ocean Group mest för den fina utdelningen och framförallt att de är registrerade i Bermuda så jag slipper 30 % källskatt som jag fått betala för ett bolag med säte i Norge då jag har allt på ISK konto och ej på KF.
Nedåt idag dock och lite svängig aktie men gillar bolaget, också för att det är kul att äga i ett så fint rederi.
Senast redigerad av Truefighter 2022-09-24 kl. 00:05.
Citera
2022-09-24, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Den enda aktie jag äger på Oslo börsen (för tillfället) är Golden Ocean Group mest för den fina utdelningen och framförallt att de är registrerade i Bermuda så jag slipper 30 % källskatt som jag fått betala för ett bolag med säte i Norge då jag har allt på ISK konto och ej på KF.
Nedåt idag dock och lite svängig aktie men gillar bolaget, också för att det är kul att äga i ett så fint rederi.

Det var ju ett tips... men nog fasen betalar du källskatt på utdelning?? De har ingen utdelning??

Hur funkar det där?
Citera
2022-09-24, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Lynx är väl svindyra??

Så att gå jämnt med index efter tre år är ju ingen höjdare.
Citera
2022-09-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det var ju ett tips... men nog fasen betalar du källskatt på utdelning?? De har ingen utdelning??

Hur funkar det där?
De har det men är Bermuda registerade så du slipper norsk källskatt. Som jag redan skrev!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in